  • Data: 2019-10-01 19:22:31
    Temat: Re: Coś dla wrażliwych na fale em
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Teraz przychodzi SMS-sem co autoryzuje ...

    I dalej będzie przychodzić. :-)

    > Ulatwienie to to nie jest ... ale miejmy nadzieje, ze dziala :-)

    Owszem, to jest koszt znacznego podniesienia poziomu bezpieczeństwa.

    > To musialyby sie banki zdecydowac akurat na to.
    > No i producent musialby zadbac, zeby tego nikt nie zlamal ...

    Złamać się tego w praktycznym rozumieniu nie da. Sklonować też nie.
    No chyba, że zadarłeś z NSA, ale wtedy to i tak jest najmniejszy z
    Twoich problemów. :-)

    > Ale to chyba nie beda zmienne ?

    Hasła w LastPass możesz (i powinieneś) mieć losowe i unikatowe dla
    każdego portalu/serwisu. Nawet ja nie znam swoich. :-)
    Znam tylko hasło do googla i do LastPassa. Oba dobezpieczyłem kluczykiem.

    > No chyba, ze bank uzna poczte za zbyt niebezpieczna.
    > Bo w sumie czemu uznac za bezpieczna ...

    Musi istnieć jakiś sposób komunikacji z klientem, choćby
    celem potwierdzenia, że to on zmienia hasło. Czy akurat ma to być e-mail
    -- a czemu nie, jeden pies. Tak czy inaczej ten kanał to jest Twój
    główny zasób do ochrony, bo dzięki niemu rozbezpieczysz/przejmiesz
    pozostałe.

    > Ale haslo podejrze a kluczyk ukradne ... no dobra - to juz ogranicza
    > ilosc hackerow ktorzy moga to zrobic ...

    I widzi babcia. :-)

    Na początku musisz sobie stworzyć model zagrożenia, przed którym się
    bronisz. Inaczej będzie przed ruskim hackerem, któremu płacą od tysiąca
    przejętych skrzynek, inaczej gdy jesteś celem szpiegostwa przemysłowego,
    inaczej, gdy zadzierasz z państwem i jego służbami. Jeśli będziesz HVT
    (High Value Target), to nikt raczej nie będzie się bawił w atak na
    Twoją infrastrukturę. W zależności od źródeł, 80-85% skutecznych ataków
    jest na białko. Podstawi Ci się cycatą blondynę or compatible i
    podbijesz statystykę. W wersji soft pewnego słonecznego dnia znajdziesz
    na chodniku ładny pendrive i pobiegniesz sprawdzić, co na nim jest... :-)

    Ale na dzieciarnię z nadmiarem wolnego czasu to spokojnie wystarczy.
    Oni chcą tysiąca *dowolnych* kont, a nie Ciebie.

    Pozdrawiam, Piotr