    From: Roman Tyczka <n...@b...no>
    Subject: Re: Czemu Python jest jaki jest?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Sender: r...@t...no.found
    Date: Thu, 2 Jan 2020 13:15:05 +0100

    On Mon, 30 Dec 2019 23:46:12 +0100 (GMT+01:00), slawek wrote:

    > Jeden pies: Cambridge Pascal, G Pascal, Turbo Pascal, Object
    > Pascal, Delphi...

    To, że wszystkie te języki mają begin/end nie oznacza, że różni je tylko
    nazwa.

    > No dobrze: dokręć do Trabanta alufelgi, dodaj spoilery i kubełkowe
    > fotele z F1, zainstaluj turbosprężarkę... Dalej to będzie
    > Trabant.

    Nie wiem czy ta analogia z trampkiem jest trafiona, w latach '70 były też
    jakieś Mustangi czy inne Dodge, może tędy?

    > Pascal nie jest złym językiem. Po prostu są lepsze. A i niezbyt
    > nadaje się do obliczeń numerycznych.

    Nikt nie twierdzi inaczej.

    > Ma parę niezłych pomysłów,
    > parę istotnych braków i parę dyskwalifikujących.

    Mógłbyś te dyskwalifikujące wymienić? Pytam z ciekawości. Istotne braki też
    jakieś tam znam, choć pewnie inne, bo niekoniecznie np. numeryka
    rozbudowana jest mi osobiście potrzebna.

    > Problem z Delphi można spowadzić do analogii "warto uczyć się języka polskiego bo
    > kaszubski jest fajny". Tyle że dla np. przeciętnego kanadyjczyka
    > uczenie się polskiego jest równie przydatne jak uczenie się
    > Pascala. Nawet jeżeli byłby to dialekt kaszubski lub
    > Delphi.

    Nikogo nie namawiam do nauki, odpowiedziałem tylko na pytanie.

    Tak, to też rozumiem i popieram.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka