  • Data: 2020-01-03 21:27:21
    Temat: Re: Czemu Python jest jaki jest?
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 3 stycznia 2020 20:48:15 UTC+1 użytkownik J-23 napisał:

    > Chyba inaczej rozumiemy środowiska uruchomieniowe.

    Ja rozumiem dosłownie. Jako kontekst, w którym program jest wykonywany, oraz zasoby,
    które ma do dyspozycji w momencie działania.

    > Nie będę się tu rozpisywał bo to raczej większość piszących powinna
    > wiedzieć jak działają takie środowiska w językach typu .NET, Java i o
    > takie środowiska mi chodzi. Teraz czym się różni interpreter Pythona? I
    > tutaj zaczynają się schody :) jest to do wytłumaczenia ale jest to dość
    > zawiłe.

    I nie ma najmniejszego znaczenia.

    samego języka, tylko narzędzi. (Np. istnieją interpretery języka C)

    > Jeżeli bierzesz sam kod pod uwagę "bez próby jego wykonania" To owszem
    > masz 100% racji i nawet wtedy pokuszę się o powiedzenie ze 100% kodu -
    > niezależnie w jakim języku jest napisane będzie niczym więcej jak tylko
    > "skryptem"

    Nie. To też nie.
    Kod źródłowy UNIXa możesz studiować z dala od jakiegokolwiek komputera. I on nie jest
    skryptem, tylko złożonym systemem.

    > Ale jeżeli o tym rozmawiamy to nie ma sensu też wtrącać różnic między
    > językami typu szybkość wykonania czy wydajność pod względem np użycia
    > ilości pamięci

    No bo nie ma sensu.
    Ma sens mówić o różnicach w wydajności pomiędzy implementacjami różnych języków.

    Kiedy mówi się, że C jest szybsze od Pythona, ma się na myśli, że powszechnie
    dostępne implementacje C są szybsze od powszechnie dostępnych implementacji Pythona.

    implementacji. Z definicji jest to "język służący do pisania skryptów"
    > Mylisz trochę pojęcia tzn. masz racje ale mylisz skrypt który wykonuje
    > pewne zadania np w systemie jak np. cron który ma za zadanie
    > w "uproszczeniu" uruchomić określone programy by wykonać określone zadanie

    Cron nie jest skryptem. Jest
    <grzmoty i pioruny>
    demonem.

    samego języka, tylko tego, w jaki sposób ktoś postanowi go użyć.

    > I znowu mówisz o języku jak o "suchym tekście" który można by zapisać na
    > kartce papieru i zamknąć w zeszycie.

    Nie. Mówię właśnie o używaniu języka.

    > To prawda ale z jedną uwagą bash czy PowerShell są interpretatorami tego
    > co zostanie im dostarczone w postaci skryptu i to co napisałeś poniżej
    > ma sens tylko "połowicznie"

    Nie rozumiem.
    (Ale - gwoli ścisłości - interpreterami. Interpretator to osoba.)

    nie muszą rozumieć szczegółów implementacji systemów, a wystarczy, że znają zasady
    korzystania z tych systemów.

    > "Połowicznie" jest to prawda. Bo o ile do napisania "skryptu" nie jest
    > potrzebna wiedza o implementacji jakiegoś elementu systemu. To nie to
    > decyduje o "skryptowości" danego języka.
    >
    > Tak pokrótce o tym czy dany język jest skryptowy czy nie decyduję kilka
    > czynników: (skrócę do trzech bardzo ogólnych)
    > - sposób wykonania kodu

    Skąd ten pomysł?

    > - sposób dostarczenia kodu

    Czyli jak przekazuję kod źrodłowy programu w C, to język C staje się skryptowy?

    > - wyizolowanego środowiska uruchomieniowego uniezależnionego od
    > systemu/sprzętu

    Czyli C# jest skryptowy?

    niekiedy i języków powłoki, czasem i o nim mówi się, że jest "skryptowy".

    > Błędne założenie ale już tu tyle napisałem że chyba da się zauważyć -
    > wspólną cechy dla języków skryptowych (interpretowanych) - zresztą to
    > jest do znalezienia w sieci. Wiki nie jest wyrocznią tutaj ale ma to
    > dość obrazowo przedstawione.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_interpretow
    any
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C4%99zyk_skryptowy

    Proszę. Już sam fakt, że istnieją dwa odrębne hasła dla "języków skryptowych" i
    "języków kompilowanych" świadczy poniekąd o tym, że to nie są synonimy.

    Zresztą Wikipedia potwierdza to, co napisałem:

    "Teoretycznie każdy język może być kompilowany i interpretowany, dlatego rozróżnienie
    to polega na najczęściej stosowanych rozwiązaniach, a nie zależy od cech samego
    języka"

    Zupełnie tak jak pisałem wcześniej! "Nie jest cechą języka!"

    a w drugim artykule:

    "Języki skryptowe są to najczęściej języki interpretowane"

    Zwracam uwagę, że "najczęściej" nie oznacza "zawsze" ani "z konieczności".

    takie, które służą do pisania dużych, skomplikowanych systemów (czy raczej: o których
    się myśli, że do tego służą).

    > Dobrze że dodałeś nawias bo aż się chciało napisać co oznacza - tzw.
    > "języki systemowe" ale już mówisz o zastosowaniu języka a to zupełnie
    > inna para butów
    duchu nazwać "webowymi", bo się ich używa do opracowywania stron (choć nic nie stoi
    na przeszkodzie, by pisać w nich skrypty).

    > Mówisz o sposobie zastosowania nie zmienia to faktu że są to języki
    > skryptowe

    Nie. "Skryptowość" nie jest cechą języka, tylko sposobu używania go.
    To nie one są "skryptowe", tylko my, używając tej nazwy, przemycamy informację o tym,
    w jaki sposób zazwyczaj z nich korzystamy.
    Podobnie gdy mówimy np. że jakaś dziewczyna jest piękna, to tak naprawdę nic nie
    mówimy o tej dziewczynie, tylko o naszych gustach. Albo gdy mówimy, że jakiś czyn
    jest haniebny, to nie mówimy o tym czynie, tylko o naszym systemie wartości.

    > Szczerze powiem:) nie wiem nigdy nie miałem potrzeby tego używać :)

    Pewnie używałeś nawet o tym nie wiedząc, np. otwierając dokument PDF.