  • Data: 2020-01-03 02:02:09
    Temat: Re: Czemu Python jest jaki jest?
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2020 o 00:20, slawek pisze:
> [...]
    które tu wymieniłeś sa dostępne.Błąd związany z Pentium o którym piszesz nie był
    domeną tylko Pascala w tamtym czasie.

    > Tak, większość z tych rzeczy była dostępna w C++ w XX wieku. W
    > Pascalu/Delphi nie. Jeżeli coś pomyliłem, to napisz konkretnie
    Właśnie o to chodzi że większość tych rzeczy które wymieniłeś byly
    jeszcze w latach 90 tych
    > co. Może Pascal ma obsługę wyjątków? Nie ma?
    Nie ma obsługi wyjątków od kiedy :P?? Bo są od dawna nawet wersji nie ma
    co przytaczać :P ale try...except...finally było na bank w latach 90
    tych juz :)
    No właśnie. A może
    > nie jest prawdą że co dialekt Pascala to w inny sposób
    > przekazywało się funkcję/procedurę jako parametr (mały myk - były
    > wersje, bodajże Turbo Pascal, gdzie to w ogóle było niemożliwe)?

    Dialekt Pascala się zmieniał i zmienia nadal ale inne języki i ich
    dialekty też się zmieniają - proste (także marny zarzut że język się
    rozwija)

    > A może jest już STL dla Pascala?
    Są :) nie są tak rozwinięte jak w C++ ale są :)

    To może można redefiniować
    > operatory w Pascalu?!
    Tego brak

    > Mylisz też, misiaczku, tzw. Pentium Bug z błedem delay. Ten
    > pierwszy był błędem samego CPU - Intel Pentium we wczesnej wersji
    zgadza się i wystarczyła wstawka asembler owa lub pogrzebanie z
    przełącznikami kompilatora by to naprawić. Nawet pamiętam do dziś że
    zrobiłem sobie narzędzie gdzie w lini komend podawałem ścieżkę programu
    i w ten sposób odpalałem program i tego problemu nie było
> [...]
    >
    > Ten drugi to błąd w kodzie startup Turbo Pascala - program na
    > dzień dobry robił pustą pętlę z n iteracjami mierząc ile to czasu
    > t zajmuje, potem dzielił n/t po to aby skalibrować działanie
    > funkcji delay. Dowcip w tym że przy szybkich procesorach, takich
    > jak Pentium, wychodziło t = 0.0 z oczywistym efektem. Co
    > powodowało że nieoczekiwanie wszystkie programy (exe) zrobione w
    > Turbo Pascalu przestawały dawać się uruchamiać. Oczywiście,
    > powstał patch - nadpisujący kod startowy w exe-kach. Tyle że były
    > to czasy gdy nie było aktualizacji Windows trzy razy na godzinę.

    O tym samym mówimy :) ja napisałem to raz i miałem z głowy. Właśnie w
    taki sposób jak opisałem powyżej

    Dodam nawet że miło wspominam ten czas bo z tego w tamtym czasie miałem
    spory grosz :)