  • Data: 2020-01-02 20:30:32
    Temat: Re: Czemu Python jest jaki jest?
    Od: J-23 <B...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.01.2020 o 09:46, slawek pisze:
    > Jest wiele mitów:
    >
    > 1. "Python to język skryptowy" - mit - podział na języki skryptowe
    > i nie-skryptowe wymagałby zdefiniowania "skryptowości" - jak
    > dotąd nikomu nie udało się tego dobrze zrobić. Czy Lua to język
    > skryptowy? A Basic? Czym różni się semantycznie for z Javy, C++ i
    > AWK? A taki Postscript to jest jaki?!

    Skoro tak zadajesz pytanie to kompletnie albo nie wiesz co się dzieje w
    momencie kompilacji albo udajesz że nie wiesz - stawiam na to drugie :)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kompilator

    Już prosta definicja z wiki (która jest uproszczona) pokazuje że zadanie
    pytania cytuje: "czym różni się for z javy, C++.." jest to nie właściwe
    pytanie. Bo odpowiedz jest bardzo prosta - sposobem wykonania tej
    instrukcji - efekt pozostaje taki sam w obu przypadkach ale sposób ich
    wykonania jest zupełnie różny. To właśnie dany sposób wykonania
    poszczególnych instrukcji sprawia że te instrukcje w danym języku będą
    wykonane szybciej inne wolniej... bardziej po chłopsku już się tego nie
    da chyba napisać :)

    Podział na języki skryptowe i kompilowane jest raczej prosty. Bardziej
    skomplikowane jest rozróżnienie języka skryptowego i języka który działa
    na maszynie wirtualnej - tj Java .NET które są świetne ale potrzeba do
    nich środowiska uruchomieniowego.

    > 2. "Nie ma sensu robić programów z GUI w Pythonie" - mit - bo
    > takie programy jest łatwiej zrobić niż w C++. Choćby w tym sensie
    > że biblioteka Qt wymaga w przypadku C++ gimnastyki z
    > metakompilatorem, a Python tego nie potrzebuje. Osobną sprawą
    > jest kwestia czy każdy program powinien mieć GUI ? - ale
    > odpowiedź na to nie zależy od języka.

    Okienka to tylko przykład. Jakoś nie widać oprogramowania w Pythonie np
    do obrobki Grafiki czy wideo. Znając Pythona wiem że żadne programy
    większego kalibru nie powstały i nie powstaną (No chyba ze coś znasz to
    podziel się linkiem)

    Nie każdy program musi mieć GUI i powiem szczerze czy on jest czy go nie
    ma to i tak pozycji Pythona to nie zmienia - nadal pozostaje językiem w
    którym większość piszę proste skrypty i strony www.

    Ma swoje zalety ale jednak przegrywa z językami kompilowanymi gdy np
    zależy nam na pisaniu coś pod konkretną platformę sprzętową

    > 3. "Python nie kompiluje się" - mit - są kompilatory Pythona.
    > Ponadto podział języków na interpretowane (translatory) i
    > kompilowane (kompilatory) jest dziś głupotą - mamy JIT i podobne
    > techniki.

    Napisz jak to JIT działa wtędy będę wiedział czy wiesz o czym piszesz :)

    Już wspomniałem że języki skryptowe jest ciężko odróżnić od wykonywanych
    na maszynach wirtualnych :)

    Pamiętaj o tym pisząc o JIT :)
    A DLL dla Pythona są w natywnym.

    W natywnym czym?

    W Pythonie z tego co wiem można bez problemu użyć DLL napisanej np w C,
    ale pisać...? Może jest nigdy w te stronę się nie bawiłem ale stawiam na
    to że jeśli jest taka możliwość to czysty Python to nie jest :)