  • Data: 2018-11-20 18:07:28
    Temat: Re: Czy czyste plyty CD / DVD sie starzeja ?
    Od: marrgol <m...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-11-20 at 02:03, Marcin Debowski wrote:

    > Dysk pewnie tak (no chyba, że Toshiba), zapis, wątpliwe. Trzeba
    > odświerzać zapis co pewien czas.

    Z mojego doświadczenia wynika, że nie takie wątpliwe. Jakieś dwa i pół
    roku temu wywalałem trochę elektro-śmieci, w tym kilka starych dysków.
    Podłączałem je, żeby ew. usunąć ,,kompromitującą" zawartość.
    Nie odczytywałem oczywiście całości, tylko interesujące mnie pliki,
    ale wszystkie zostały odczytane bez problemu. Najstarsze z tych
    dysków to były 60MB (MB nie GB) Maxtor, model 7060A OIDP, z 1992 roku,
    i rok czy dwa młodszy WD Caviar 120MB, a najstarsze pliki na nich
    z drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, więc w praktyce te 20 lat
    zapis wytrzymał, i pewnie wytrzymałby dłużej.

    --
    mrg