  • 21. Data: 2004-06-23 00:05:25
    Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On Tue, 22 Jun 2004 12:21:19 +0200, Sebastian Bialy
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >To jest NTG, ale powiem Ci, że w moim przypadku rozsiewanie wirusów =
    >natychmiastowe wycięcie usera. A to dlatego, że mnie może mój dostawca
    >zaraz odciąć (http://www.internetdsl.pl - informacja o
    >Worm.Win32.Opasoft). Nie ma czasu na łaskawe proszenie pana Kowalskiego
    >żeby sobie załatał dziurę w systemie ("Panie, przeciez Word mi działa,
    >to po co mam zmieniać?" - codzienne dialogi z moimi userami).

    Mylisz dwie rzeczy - natychmiastowe odciecie usera destabilizujacego
    prace sieci (dzialanie jak najbardziej sluszne) z niewyjasnionym
    odcieciem klienta ktory za dostep zaplacil. Jak user siec
    destabilizuje to sie go odcina w interesie pozostalych uzytkownikow
    ale jako placacego klienta nalezy go niezwlocznie o zaistnialej
    sytuacji powiadomic - niech u siebie posprzata, adminowi relacje z
    wykrytych problemow zlozy i wowczas wlacza sie go na probe. Inna
    sprawa jak numery sie powtarzaja - znaczyloby to ze klient nie potrafi
    zapanowac nad wlasnym systemem, wowczas albo niech zaplacio za
    dodatkowe filtrowanie (nie ma lacza samodzielnego a jedynie tunel do
    maszyny providera - dodatkowa robota dodatkowo kosztuje, niech
    placi...) albo wypowiada sie umowe jako osobie niepowaznej.
    Ale nie tak ze przy pierwszym przypadku destabilizacji systemu (moze
    gosc mial "zelazny" system, pojechal na wakacje a w miedzyczasie ktos
    nowo ujawniona dziure wykorzystal...) odcina sie lacze i nie podejmuje
    zadnej proby powiadomienia uzytkownika.

    --
    Darek

  • 22. Data: 2004-06-23 00:05:25
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    On 22 Jun 2004 11:56:45 +0200, "Wito" <e...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
    >Czy według was jest podstawa do reklamacji?

    A bylo w regulaminie? Jak bylo - mozna sie skarzyc do Pana Boga co
    najwyzej (i to tylko na przydzielony zapas glupoty). JAk nie bylo -
    mozna ich w dowolnym sadzie zgnoic dowolnie, operator moze wykazac
    koniecznosc natychmiastowego odciecia uzytkownika destabilizujacego
    prace sieci ale juz raczej w zaden sposob nie uzasadni braku czynnosci
    zmierzajacych do powiadomienia tegoz uzytkownika o przyczynach
    odciecia. Jak po prostu odcieli i tak zostawili to wszelakie mozliwe
    utracone kozysci i dodatkowe poniesione koszty (dostep via komorka!)
    mozna im w pozew wkleic.

    --
    Darek

  • 23. Data: 2004-06-23 00:06:57
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Rafal Rabczuk wrote:

    z gory mowie, przepraszam za zlosliwosci ... moze za duzo kawy ;-) ale tak
    po krotce z praktyki ;-)

    > 1. WindowsUPDATE - nalezy wykonywac ta czynnos jak najczesciej -
    > powoduje ona wgranie do komputera najnowszych zabezpieczen
    > oferowanych przez producenta zainstalowanego systemu. ( START /
    > WINDOWS UPDATE )

    brakuje rysunkow i napisu w stylu: "jak tego nie zrobisz twoj chomik
    zdechnie"

    > 2. Zalaczenie FierWalla - czyli 'sciany ognia' zabezpieczajacej przed
    > atakami i niepowolywanymi wtargnieciami pseudo-hakerow do twojego
    > komputera ( skad ? http://www.zonealert.com )

    taaaa, zonealarma przerabialem, skutek ? zadyma ze NIC od "tygodnia" nie
    dziala ... przyczyna ? domyslnie ustawiony zonealarm ...

    > 3. Posiadanie Programu antywirusowego oraz jego czeste aktualizowanie
    > - zapobiega to rozprzestarenianiu sie wirusow / utraty danych itp.
    > (skad ? )

    taaa ... "no zainstalowalem nortona 2002 i nic nie wykryl" ... no comments

    > 4. Oprogramowania przeciwko robakom internetowym -
    >
    > DEFINICJE:
    >
    > WIRUS-
    > ROBAK-
    > ANTYWIRUS-
    > FIERWALL-

    taaa, i jeszcze : alfabet, elementarz, gramatyka, kurs poprawnego zadawania
    pytan .....

    > taka glupia karteczka ale gdyby wszysty sprzedawcy dolaczali ja w
    > calej polsce do sieciowek i modemow to przypuszczam ze z 60% ludzi
    > mialo by zabezpieczone komputery .
    >
    > tylko teraz pytanie?
    > prace straca serwisanci ? chyba nie - wzrosly by tylko ich ceny
    > uslug. i wreszcie kazdy by zarabial adekwatnie do wykonywanej pracy.
    > Jednym slowem internet rozwijal by sie jeszcze szybciej. bo bylo by
    > mniej awari. pewnie z 20% mniej (sorki sam sobie wymyslam na oko te
    > wartosci)

    hmmm, powoli chyba mnie przekonujesz ....
    moze i racja .... zarys juz zrobiles ... w chwili wolnego postaram sie cos
    dopisac ...

    a jeszcze co do windowsupdate ;-) "nie ! nigdy tego nie zrobie bo mnie
    namierza i przyjda do domu !"

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 24. Data: 2004-06-23 04:27:05
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Adam Wysocki napisał(a):

    > Powinien dostać po zainteresowaniu się. Czynnik psychologiczny.

    A pieniadze za Net ma wplacac po wezwaniu do zaplaty czy przed?

    j.

  • 25. Data: 2004-06-23 04:38:15
    Od: "Adam Kubicki" <a...@N...kubicki.pl>

    Adam Wysocki <g...@s...tpi.pl> w wiadomości
    news:gophi.5783@news.gophi.net napisał(a):
    > Niech użytkownik sam się zainteresuje.

    I to jest jeden z problemow polskiego internetu: admini majacy w dupie
    usera, ktory ich utrzymuje (bo przeciez nie robi tego ich pracodawca w
    ramach idei dobroczynnosci).

    > Do korzystania z sieci powinno się dopuszczać po zdaniu egzaminu.

    Gdyby serwery pocztowe byly prawidlowo administrowane i zabezpieczone,
    problem 'siania syfu' nie istnialby w istotnej skali. Egzamin powinni zdawac
    admini, czesto zatrudniani na zasadzie 'szwagier ciotecznej siostry
    sasiada', a nie jako wyksztalceni specjalisci.

    Pozdrawiam,

    Moi

  • 26. Data: 2004-06-23 05:37:27
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Rafal Rabczuk wrote:

    > wiec jesli masz wirusa i siejesz go po interku maja jak najbardziej prawo
    > cie odlaczyc - dla twojego dobra.

    To akurat bzdura. "Dla jego dobra" możesz ograniczyć swobodę najwyżej
    swojego dziecka.

    Natomiast czym innym jest odcinanie "dla ochrony własnej sieci" przed
    szkodami spowodowanymi przez nieodpowiedzialnego użytkownika (tj. kogoś
    kto nie dba o higienę własnego komputera).

    Pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki "Fortyfikowanie się za pomocą narzędzi antyspamowych
    www.nospam-pl.net przypomina wprowadzenie faszystowskiej dyktatury w

  • 27. Data: 2004-06-23 06:27:37
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    On Wed, 23 Jun 2004 01:32:19 +0200, "Rafal Rabczuk" <s...@o...pl>
    wrote:

    >mam wymyslac? z 200zl/mioesiac za 512kilo to juz powinien miec wsparcie
    >techniczne
    >tak mi sie wydaje.. ktos sadzi inaczej?

    ta, może jeszcze raz w miesiącu profesjonalistke w cenie abonamentu
    ???

    --
    futszaK
    598339018 888010641

  • 28. Data: 2004-06-23 07:19:06
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Rafal Rabczuk napisał(a):

    [...]

    > wstrzymana usluga wstrzymane placenie - tak powinno byc... ale realia sa
    > inne. nalezy dokladnie przestudiowac zawarta umowe i wzmianki na temat
    > wyciecia z sieci. jesli nie ma to ja nie wiem. szukac rady u prawnikow.
    > lub/i prawo komputerowe

    IMHO zdrowy rozsadek - z kazdej strony. Jak nie potrafia zawiadomic
    goscia ze rozsyla wirusy jak juz go od sieci odetna to powinni sie
    zastanowic czy providerka to na pewno to co powinni robic ;P

    j.

  • 29. Data: 2004-06-23 09:16:44
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Rafal Rabczuk wrote:
    > Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w

    > zapoznaj sie zobowiazujacym polskim prawem. nie chodzi o istote wlasnej
    > sieci tylko.

    Podaj ustawę (nr. Dz.U, pozycja) i artykuł który masz na myśli.

    Hint: to że coś jest karalne, nie oznacza, że karę może wymierzyć Pan
    Admin Wielce Ważnego Providera. Chyba, że masz jakiś prawagraf, który
    upoważnia providerów do działania z pominięciem Sądu "dla dobra
    użytkownika". Ale w przytoczonym w Twoim postingu kawałku jest tylko
    stwierdrzenie, że "(bla bla bla) jest karalne". W dalszej części
    ustawy powinno być określenie w jaki sposób jest to karalne. Zazwyczaj
    jest tam wymionuiony np. kodeks wykroczeń, kodeks karny itp. Nie
    spotkałem się ze wskazaniem, że karę (lub śreodek prewencyjny) może
    wymierzyć usługodawca osoby winnej naruszenia.

    Pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki

  • 30. Data: 2004-06-23 09:51:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 23 Jun 2004 00:46:02 +0200,
    Rafal Rabczuk <s...@o...pl> screamed:
    > Czy zdajesz sobie sprawe ze w ciagu czasu informowania klienta o tym ze
    > ma wirusa jego zainfekowany komputer moze zarazic kolejnych 1000

    Mozna puscic mu tylko port 80 i przekierowac wszystko na lokaly proxy
    celem wyswietlenia informacji.

    Artur

    --
    Before the Goat of Mendes... we all must take our turn | Artur M. Piwko
    Into the magic circle... where still the fire burns | AMP29-RIPE

    Behind every great woman is her butt.