  • Data: 2019-04-15 22:45:33
    Temat: Re: Czy istnieje możliwość fotografowania rzeczywistości?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-15 o 18:31, J.F. pisze:

> [...]
    ZHqy_6Uyol8Vs/view?usp=sharing

    > No jak niczego ?
    > Zobacz na piksel 494,275. U mnie RGB
    > 157, 156, 138
    > a u Ciebie   1491,275
    > 151, 149, 124
    >
    > Masz taki swietny monitor i nie zauwasz tak olbrzymiej roznicy jasnosci
    > ? :-P

    Tu masz obraz różnicowy obu plików:
    https://drive.google.com/file/d/1qy2rkFfKXuB-5SymiZT
    0HctPptwzmHIU/view?usp=sharing

    Rozjaśniłem go do poziomu 100 - by lepiej było widać różnice. Widzisz
    jakieś? Bo ja nie. Podpowiem, że ja wcale nie patrzę na monitor lecz
    zliczam piksele w różnych odcieniach: wyszedł mi 1 odcień.

    Kup sobie lepszy kalkulator, bo Twój zaokrągla do dziesiątek? Setek? :-D

    Kolory jakie podajesz też z palca wyssane:
    https://drive.google.com/file/d/1ELwjm1RDQoUtBNZxQY2
    cGcBvF9zTfGcF/view?usp=sharing

    > albo piksel nizej - u mnie
    > 43, 41, 26
    > u Ciebie
    > 47, 41, 27
    >
    > Ciekawe - w druga strone te zmiany .

    A skąd te rozbieżności: zgaduję... Ty JPG porównujesz pewnie ze sobą a
    nie surówki :-D :-D :-D

    Trafiłem?

    > Dobra, dosc nabijania:
    > -co robi ten Imaging Edge, to nie wiem, pierwszy raz uzywalem, ale od
    > Sony pochodzi, to chyba wie co robi :-)

    Oczywiście, że wie... Korekty zapisuje sobie w formie dyspozycji w pliku
    tekstowym na boku i nie zmienia struktury RAW :-D

    > -fakt, ze jak rozjasnilem, to cos bylo widac, a po zapisaniu i ponownym
    > odczycie ... znow jakos ciemno, jakby zignorowal swoje poprawki, ale
    > przeciez nie, bo jak widac cos zmienil.

    Niczego nie zmienił. Coś nieudolnie próbujesz zrobić, kompletnie nie
    znasz się na tym i wsnuwasz wnioski nie leżące nawet na tym samym
    kontynencie w relacji z prawdą. Zmuszasz mnie abym za Ciebie czytał
    instrukcję Image Edge by to właśnie wykazać. No i zaglądam do niej:

    https://support.d-imaging.sony.co.jp/app/imagingedge
    /pl/instruction/1_1_features.php

    I co czytam?

    "Wskazówka
    Ze względu na fakt, że ta aplikacja umożliwia edycję obrazów RAW
    modyfikując jedynie plik ustawień, dane obrazu nie ulegają zmianie. W
    związku z tym nawet po kilkakrotnej edycji pliku obraz nie ulegnie
    pogorszeniu."

    Ten program, jak wiele innych - tak jak wiele razy sugerowałem - nie ma
    prawa niczego zmienić w RAW. Takie rzeczy potrafią
    specjalistyczne/dedykowane narzędzia (kiedyś z czystej ciekawości
    zmieniłem zawartość RAW w ten sposób).

    Jeśli widzisz różnice w pikselach w czystym RAW i jakieś skoki jasności
    w w/w punkcie, to znaczy, że pracujesz na chybił trafił z jakimiś
    wersjami plików i zapewne nie-RAW. A nawet jeśli jakimś cudem z RAW, to
    nie masz bladego pojęcia czym jest "ciemnia cyfrowa" i pewnie nie wiesz,
    że plik RAW "bez obróbki" __NIE ISTNIEJE__. Nie ma takiego pojęcia.
    Jeśli otworzysz RAW w ACR, nie ruszysz żadnego suwaka a potem każesz
    przesłać wywołany plik do Photoshopa, to przesyłasz przetworzoną, jedną
    z nieskończonej ilości interpretacji tegoż pliku. Jeśli chcesz porównać
    zgodność obrazu otrzymanego z 2 RAWów, to należy przetworzyć je w jednym
    programie i z tymi samymi ustawieniami. Gdybyś to zrobił i wygenerował
    obraz różnicowy między Twoim i moim plikiem - otrzymałbyś zero różnic
    ... bo obraz nie ma prawa się różnić.

    A monitor możesz podłączyć szklany, monochromatyczny do kompa. Ma on
    zerowe znaczenie. Używasz narzędzi do liczenia różnic a nie ślepisz w
    obraz i pipetą sprawdzasz 24 miliony pikseli. Wynik jest liczbą. Na
    zielonym czy bursztynowym monitorze ta liczba będzie identyczna i
    wyniesie: 0 różnic.

    > -na ekran nawet nie patrzylem, porownalem sobie pliki bajtami:

    No to pojechałeś!
    Bajtami? Serio jesteś w stanie ustalić jaki bajt pliku RAW jest jakim
    pikselem? Jeśli plik RAW nie jest formatu DNG, to musisz mieć chody u
    producenta sprzętu, bo zwykle nie są to publikowane informacje lecz
    sprzedawane np. do Adobe itp.

    Z powyższego zdania wynika, że jakieś randomowo wygenerowane dwie
    bitmapowe interpretacje RAW porównujesz ze sobą :-D

    > W HDR lepiej czas, ale zmienic parametry ekspozycji mozna jednym i drugim,
    > i matryca lepiej ciemnosci widzi.
    > Za to jasne przepala :-)

    Lepiej??? Wyłącznie!
    Znów piszesz na czym się nie znasz, również nawet jeśli o podstawy
    chodzi. Zrobienie dwóch zdjęć przy innej przesłonie da nie tylko zmianę
    ekspozycji, ale zmianę głębi ostrości!!! Mało tego, zmiana ogniskowej
    wpływa również nieznacznie na zoom. W efekcie otrzymasz dwa zupełnie
    inne obrazy, których w ogóle nanieść się nie da bo nie będą do siebie w
    ogóle pasowały.

    > Gdzies tam piszesz, ze kalibrujesz na 80cd/m^2, wierze,
    > a inni pisza, ze czyste niebo ma 7000 ... to nie moze monitor na tle
    > nieba wyjsc tak samo jasny, albo cos nie tak z tymi liczbami.

    Korekta: aby wyrównać dynamikę tego co na monitorze z tym co we wnętrzu
    i za oknem, przeszedłem na 400cd/m2 na chwilę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek