  • Data: 2017-06-14 19:23:26
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-14 o 10:14, Trefniś pisze:

    > W ogóle nie próbuję analizować twojego pomysłu.
    > Ale także on pokazuje, jakim absurdem jest oczekiwanie wątkotwórcy, że
    > stworzy "zapamiętywacz kolorów".

    Zgadza się. Wypowiedź wcześniej napisałem iż kolor to nie tylko wartość
    RGB ale i cała otoczka do niego tworzy jego odbiór. Podałem przykład:
    zrób zdjęcie zachwycającemu zachodowi słońca nad morzem, po czym w
    Photoshopie wypełnij bielą wszystko od horyzontu w górę. Wartości RGB
    pikseli tego co odbija się w morzu będą niezmienione a mimo to odbiór
    zdjęcia diametralnie zmieni się. Morze stanie się nagle np. burą
    breją... a niby to jest to samo zdjęcie. Ale skoro jakoś autor chce się
    przybliżyć do koloru... to podałem mu chyba jedyny możliwy sposób
    postępowania pomijając rodzaj zastosowanego "miernika" RGB.

    > Może najłatwiej mieć zawsze przy sobie wrażliwą kobietę, bo one potrafią
    > poruszać się świecie kolorów znacznie sprawniej niż mężczyźni? Jest
    > szansa, że potrafi odwzorować kolor.

    Sądzę, że i to nie zadziała z uwagi na powyższe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek