  • Data: 2017-06-14 12:52:30
    Temat: Re: Czy istnieje urządzenie do zapamiętywania kolorów?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017.06.14 o 00:29, Marek S pisze:

    > Wiesz... sądzę, że to dość proste jest do odtworzenia jeśli zastosujesz
    > wspomniane przeze mnie wskazówki. Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak:
    >
    > 1) Robię fotę w RAW tego miejsca, którego kolorystykę chcę przenieść do domu.
    >
    > 2) W Photoshopie (bo w nim działam i go znam dobrze) otwieram plik w ACR i
    > ustawiam balans bieli na 5200 a tint na 0. Nie wyjaśniam póki co dlaczego tak bo
    > to nie dotyczy wątku.
    >
    > 3) Otwieram plik w PS i mierzę jego kolor ale nie punktowo lecz w pewnym
    > obszarze. Niech PS wyliczy średnią koloru. Mamy jakąś wartość RGB.

> [...]

    Dzięki za pomysł, w sumie nie pomyślałem o użyciu aparatu w ten sposób (w sensie
    jako czujnika mierzącego rgb), muszę spróbować :)
    Jedna uwaga: wydaje mi się, że nie ma sensu zabawa ze światłem białym, a raczej
    od razu trzeba ścianę oświetlić docelowym światłem, bo w końcu nie foto
    światełko będzie tam świecić.

    pozdrawiam Krzysiek