eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy kolejki do mechaników zniknęły? Ceny spadły? Naprawiłbym to i owo w samochodzie... › Re: Czy kolejki do mechaników zniknęły? Ceny spadły? Naprawiłbym to i owo w samochodzie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
    .com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
    po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Czy kolejki do mechaników zniknęły? Ceny spadły? Naprawiłbym to i
    owo w samochodzie...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5e7f70e6$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <r5o5s6$4oj$1@news.icm.edu.pl> <r5phk7$95j$1@dont-email.me>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 29 Mar 2020 10:28:28 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.6.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <r5phk7$95j$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 71
    Message-ID: <5e805c2d$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.104.18
    X-Trace: 1585470509 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 544 5.173.104.18:55883
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2674648
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-03-29 o 09:09, ToMasz pisze:
    > W dniu 28.03.2020 o 19:43, kk pisze:
    >> On 2020-03-28 16:44, Marcin N wrote:
    >>> ...Chętnie znowu poczułbym się klientem w warsztacie a nie
    >>> niepotrzebnym dodatkiem do przepełnionego grafiku.
    >>>
    >>> Czy jest już normalniej, czy dalej trzeba się umawiać miesiąc
    >>> naprzód a mechanik robi łaskę, że zedrze ze mnie za robociznę oraz
    >>> 40% marży na częściach?
    >>>
    >>>
    >>
    >> Hehe, wypisz wymaluj.
    > dziwne? wychowaliśmy pokolenie któremu wszystko się należy, jedyne co
    > potrafią to obsługiwać tablet/telefon.

    Dokładnie tak to wygląda. Mechaników, którzy potrafią cokolwiek naprawić
    prawie już nie ma. Są sami wymieniacze, którzy potrafią wymienić olej
    (filtrów już niekoniecznie potrafią), klocki hamulcowe i opony. Na tym
    się kończy obecna wiedza tych, którzy na szyldach mają napis "Mechanik
    samochodowy".

    Diagnostyka - jak komputer jednoznacznie i poprawnie nie wskaże co
    należy wymienić to wymienią pół samochodu, a problem nadal będzie
    istniał. Ostatnio właśnie przerabiałem taki problem. Auto traciło moc.
    Mechanik podłączył komputer, który pokazał, że coś jest z podciśnieniem
    to wymienił pompę vacum i dalej rozkładał ręce. Kupiłem wakuometr i sam
    zacząłem diagnozować. Okazało się, że uszkodzony był jeden z siłowników
    (gruszka), poprzez który dostawało się powietrze do podciśnienia.
    Kupiłem nowy siłownik za bodajże 80zł i wymieniłem sam. W rozmowie z tym
    mechanikiem stwierdził, że nie miał jak tego sprawdzić, bo musiałby mieć
    wakuometr do -6 barów (minus sześciu barów) i nigdzie takiego nie mógł
    kupić. Po prostu ręce opadają jaki jest poziom wiedzy ...

    Inny przypadek - zapalała się kontrolka "check engine" i auto
    przechodziło w tryb awaryjny z maksymalnymi obrotami 3000 Nie dało się
    jeździć. Mechanicy chcieli mi już wymieniać pompę wysokiego ciśnienia
    (common rail). Jeden już wymienił pompę w baku. W końcu kupiłem
    odpowiedni manometr i zacząłem mierzyć poszczególne ciśnienia w
    układzie. Okazało się, że był uszkodzony malutki zaworek regulacyjny
    ciśnienia, który był wbudowany w obudowie filtra paliwa. Po wymianie
    obudowy filtra jak ręką odjął. Znów musiałem naprawić samemu.

    Napisałem wcześniej, że ci którzy nazywają siebie mechanikami
    niekoniecznie potrafią wymieniać filtry. Znów się posłużę własnym
    przypadkiem.

    Pojechałem do mechanika, aby zrobić podstawowe wymiany m.in. wymianę
    filtra paliwa. Całe szczęście, że byłem przy tym, bo z powodu braku
    podstawowej wiedzy cymbała, wizyta ta skończyłaby się  bardzo
    kosztownymi naprawami. Mam w samochodzie filtr (chory wynalazek firmy
    Bosch) składający się z obudowy i wymiennych wkładów, podobnych do
    filtrów hepa jakie stosuje się w odkurzaczach. Przed wymianą tego
    wkładu, należy przy użyciu specjalnego zaworka w obudowie spuścić paliwo
    z obudowy filtra. Ma to na celu usunąć zbierający się po tronie
    pierwotnej filtra syf, a ponadto zabezpieczyć przed przedostaniem się
    syfu ze strony pierwotnej na wtórną filtra. Stoję obok i widzę jak
    idiota odkręca obudowę i wyjmuje wkład bez uprzedniego spuszczenia
    paliwa i już chce wsadzać nowy wkład. Złapałem go za rękę i pytam się co
    robi, a on na to, że wymienia filtr. Dostał ode mnie zjebkę. Zawołałem
    właściciela warsztatu, od którego także dostał zjebkę. Gdybym idioty nie
    powstrzymał to prawdopodobnie musiałbym wymienić lub regenerować pompę
    wysokiego ciśnienia (common rail), bo syf, który był w obudowie filtra
    dostałby się na pompę common rail.

    Po tym incydencie stwierdziłem, że te czynności będę już robił samemu,
    bo przerastają one mechaników.

    Mógłbym jeszcze opowiedzieć kilka podobnych przypadków z jakimi miałem
    do czynienia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: