    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    <DZ9BC.267145$f77.124352@fx14.ams1>
    <7...@g...com>
    <sMQDC.2406$nK.941@fx07.ams1>
    <9...@g...com>
    <F__DC.5034$fc2.4637@fx06.ams1>
    <5...@g...com>
    <5ae24ac5$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 26 Apr 2018 22:49:44 GMT

    On 2018-04-26, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    toczy się w kierunku wyznaczonym przez ogromną ilość irracjonalnych decyzji, gdzie
    cały genialny aparat matematyczny Nasha nagle okazuje się nieporozumieniem.

    > Zgadzam się, ale uważam że sformułowanie "irracjonalnych decyzji" należy
    > zmienić na "pozornie irracjonalnych decyzji".
    >
    > Miłość jest z pozoru irracjonalna, ale tak na prawdę pełni bardzo ważną
    > rolę prokreacyjną.
    > To samo z innymi uczuciami i popędami kierującymi zachowaniem ludzi.

    Też bym się przyczepił do słówka "irracjonalny", bo raz, co napisałeś
    powyżej - to czemuś służy (cel), a dwa, nawet na poziomie jednostkowych
    decyzji, widze to bardziej jako pewiem zespół działań determinowanych
    przez ten cel w środowisku gdzie występują też inne cele np. takie
    podstawowe jak zaspokojenie głodu czy innych potrzeb. Finalnie, rzecz
    się sprowadza do statystyki (prawdopodobieństwa) co wynika ze
    skomplikowania układu. Nawet "mam ochotę na piwo", jest MZ do bólu
    racjonalne.

    --
    Marcin