    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 26 Apr 2018 22:41:22 -0700 (PDT)
    <DZ9BC.267145$f77.124352@fx14.ams1>
    <7...@g...com>
    <sMQDC.2406$nK.941@fx07.ams1>
    <9...@g...com>
    <F__DC.5034$fc2.4637@fx06.ams1>
    <5...@g...com>
    <5ae24ac5$0$612$65785112@news.neostrada.pl>
    <cIsEC.24794$xL2.2188@fx04.ams1>
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 00:49:44 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> [...]
    toczy się w kierunku wyznaczonym przez ogromną ilość irracjonalnych decyzji, gdzie
    cały genialny aparat matematyczny Nasha nagle okazuje się nieporozumieniem.

    > Też bym się przyczepił do słówka "irracjonalny", bo raz, co napisałeś
    > powyżej - to czemuś służy (cel), a dwa, nawet na poziomie jednostkowych
    > decyzji, widze to bardziej jako pewiem zespół działań determinowanych
    > przez ten cel w środowisku gdzie występują też inne cele np. takie
    > podstawowe jak zaspokojenie głodu czy innych potrzeb. Finalnie, rzecz
    > się sprowadza do statystyki (prawdopodobieństwa) co wynika ze
    > skomplikowania układu. Nawet "mam ochotę na piwo", jest MZ do bólu
    > racjonalne.

    Wszystko jest względne, a ta względność może nie mieć żadnego znaczenia. Seemingly
    irrational, pozornie irracjonalne- może brzmi lepiej. Ale co to zmienia czy moim
    zdaniem ktoś niepotrzebnie kupił sobie piwko, bo mógł wydać tych kilka zetów na
    inwestycję w krajach rosnących, albo wrzucić Cygance do kubeczka. To tylko moje
    prywatne zdanie które niczego nie zmienia. Ważne że nie mam żadnego sposobu żeby
    przewidzieć na co on wyda pieniądze dzisiaj, a na co jutro, jeśli coś (co?) się
    zmieni. To jest poziom na którym podejmują się decyzje zmieniające świat, a brak tu
    takich podstawowych narzędzi jak weryfikowalne hipotezy albo powtarzalne
    eksperymenty. Bez tego nie ma nauki.