    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 2 May 2018 19:58:32 -0700 (PDT)
    <xZNEC.16889$oM1.5303@fx12.ams1>
    <4...@g...com>
    <1278ho6ehtzz9$.aiwt83kmqb56.dlg@40tude.net>
    <8...@g...com>
    <kevvgtyixh13.1ioqajsi7shob$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <cx28vfabs74w$.er9dh1za2yqq.dlg@40tude.net>
    <b...@g...com>
    <15wv0zvonkm1$.187m39x51k0fi$.dlg@40tude.net>
    <9...@g...com>
    <1...@4...net>
    Subject: Re: Czy komputery pomagają?
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 2 maja 2018 20:21:29 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Ze linie nie chcialy - nie dziwne.

    Nie dziwne? Oszczędność 1% paliwa to dla nich bardzo dużo.

    > Ze producentow nie zainteresowali ... moze paliwo akurat tanialo ...

    Ani Airbus, ani Boeing nie handlują paliwem.

    > Przyklad faktycznie kiepki, tym niemniej chcialem przypomniec, ze
    > przemysl to nie domowe AGD, i reklamy po zakupie maja sens.

    A potrafisz to jakoś uzasadnić?

    > Jeden rozumiem.
    > Ale moze nie 1 a 10 ? kontrakt na pare lat, jest czas zadbac o reszte.
    >
    > A ze Wizzair ma obecnie setke samolotow, to po tych 10 zacznie sie boj
    > o nastepne.

    Najpierw ktoś musiałby podjąć bój o pierwszy. Czy nawet o pierwszych dziesięć. Potem
    już nie trzeba o nic się bić, ważne żeby opłacić domenę ze stroną internetową, klient
    sam znajdzie kontakt.

    > Przeciez to samo bylo z wifi czy BT. Tez nowosc, tez trzeba pisac.

    Dźejef, masz jakieś pojęcie jaka jest różnica między obsługą urządzenia w
    standardowym środowisku przez standardowy sterownik, a obsługą go z setek różnych
    platform z różnymi procesorami, przez różne interfejsy komunikacyjne, szczególnie w
    sytuacji kiedy masz na rynku kilkadziesiąt wersji w wielu różnych konfiguracjach?
    Widziałeś kiedyś obsługę drukarek w DOSie?

> [...]
    > "czemu na OS/2 jest tak malo programow?
    > Chyba znam czesc odpowiedzi.
    > Bylem na targach, porozmawialem z przedstawicielem, zeby pisac
    > programy potrzebuje kupic SDK. Kosztuje $499 ... drogo.
    > Napisalem do IBM sugerujac ze to drogo, dostalem dlugi list, z ktorego
    > wynika, ze cena jest odpowiednia.
    > We don't care. We don't have to. We're IBM.
    >
    > Dla porownania - na progu zastalem paczke. SDK do Windows.
    > Bo rozmawialem tez z przedstawicielem MS, wymienilismy sie
    > wizytowkami. SDK kosztuje $249, ale mnie przyslali za darmo.
    >
    > P.S. Cos drgnelo, IBM obnizyl cene do $349"

    A czy ta Twoja historyjka jakoś wyjaśnia dlaczego nikt nie chciał używać ubuntu na
    telefonie? Otwarte repo, nie trzeba ani grosza nikomu płacić za wrzucenie kolejnego
    flappy birda...

    > Zapomnialem.
    > Zreszta nigdy nie przykladalem znaczenia, HTC jest od sprzetu, system
    > moga posadzic dowolny. Co im zapewnia pewna swobode dzialania ...
    > dopoki Apple nie zmonopolizuje rynku.

    HTC nie jest od sprzętu, tylko od rynkowego produktu. Kupujesz w sklepie, wciskasz
    guziczek i wszystko działa. Co to znaczy że 'system mogą posadzić dowolny'? Mogę
    poprosić smartfona z CP/M 80? Nie? A czemu?