  • Data: 2019-04-30 20:47:37
    Temat: Re: Czy minimalizacja plików JS/CSS jest jeszcze "w modzie"?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-30 o 15:23, Borys Pogoreło pisze:

    > Przestań teoretyzować i zakładać jakieś liczby, tylko po prostu otwórz
    > sobie kilka popularnych serwisów WWW i policz ile plików JS musisz pobrać.
    > Dzisiejsze witryny serwują nawet po 500-1000KB kodu Javascript _po
    > minifikacji_. To są megabajty plików źródłowych.

    Ok, no to załóżmy czarny scenariusz: 1MB. Pasuje? Na podstawie jQuery
    zzipowanego w wersji min i nie min otrzymałem 30% korzyść z
    minimalizacji. Wynika z tego, że zaoszczędzimy 300kB na 1MB danych. Przy
    średnim krajowym transferze 20 Mbps oznacza to ok 120ms różnicy.

    Przypomnę, że mrugnięcie okiem to 300-400ms. Więc coś z tymi
    kalkulacjami swoimi wyolbrzymiasz.

    A teraz przypatrzmy się, co powoduje realne opóźnienia zamiast skupiać
    się na w kółko mantrowanych mitach. Weźmy pod lupę taki Chrome. Może on
    mieć otwartych max 6 połączeń TCP/IP z jedną domeną dla HTTP 1 i 1.1 (wp
    używa wersji 1.1).

    Jeśli taka wp.pl w ciągu ładowania się strony głównej wywołuje ponad 300
    requestów do zatrzymania monitorowania przeze mnie (może z 10s) , to
    łatwo wywnioskować jakie będą tego konsekwencje w timingach. Mnóstwo
    czasu to będzie bierne czekanie. W/g Chrome, DOM załadował się po
    1.45s!!! I to u mnie - na szybkim łączu! Te w/w 120ms to pikuś do całej
    reszty.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek