    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy można parkować na prywatnych miejscach parkingowych?
    Date: Thu, 6 Dec 2018 17:45:47 +0100

    > 4. W tym samym czasie ktoś inny tam wjechał. Co wtedy?

    nie masz prawa wejść komuś do domu bez zaproszenia, również na jego
    teren. niestety my Polacy jesteśmy narodem wychowanym w
    socjalizmie/Komunizmie gdzie własność prywatna w tym działek była tak
    sobie traktowana. opowiem Ci moją historię. kupiłem mieszkanie, we
    wspólncie, w bloku, dookoła którego było bagno. w bagnie "cumowały" dwa
    pojazdy. Sprawdziłem, działka należy do miasta. polatałem,
    pozałatwiałem, może dla tego ze mam grupę inwalidzką patrzyli na mnie
    przychylnym okiem, ale udało się dostać wszelkie zezwolenia na zrobienie
    parkingu. sam zrobiłem parking na 4 samochody, z czego korzystam z 1
    miejsca. ja uważam że mnie się opłacało, sąsiedzi z bloku obok mówili ze
    jestem frajer. na moim miejscu, nikt lokalny mi nie staje, ale czasem
    przyjezdny wjedzie. Nie gorączkuje się, czekam aż odjedzie, przepakowuje
    samochód. Pytałeś co można zrobić co grozi. otóż nikt niema prawa
    wjechać na takie miejsce. w zasadzie na żadne miejsce nie oznaczone jako
    możliwe do zaparkowania. tyle że ukarać jest trudniej. dlaczego? Bo
    takie coś, takie zajęcie nie jest ścigane z automatu. Czyli aby Policja
    przyjechała, musisz to zgłosić. co zrobi Policja? ano nic, bo
    nierobienie niczego nie powoduje pogarszania sytuacji. więc ograniczą
    się do notatki. na podstawie notatki policji możesz dochodzić
    odszkodowania. tyle że aby sąd takie zasądził - musisz wykazać szkodę.
    jaka to szkoda? Ano właśnie. ta szkoda jest tak mała, ze ludzie nie
    zawracają sobie głowy. chyba że nie jest mała. no bo ja z mojego
    parkingu do domu mam 10metrów utwardzonej drogi. jeśli będę musiał iść
    100m i złamię sobie nogę, rozbiję głowę - to szkoda robi się duża. wtedy
    takie "nielegalne" parkowanie może być kosztowne.

    reasumując: To że dobrze pewne przewinienia nie są ścigane, nie znaczy
    ze są legalne. 99 razy może się udać a za setnym będzie trzeba słono
    zapłacić

    ToMasz