  • Data: 2019-10-05 23:49:17
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-10-05 o 23:26, s...@g...com pisze:

    > Zazwyczaj wypalanie odbywa sie co 600-800-1200km.
    >
    > Tyle ze tu nie o samo zapelnienie sie filtra chodzi a o to ze jak juz sie zacznie
    procedura wypalania to dobrze bylo by ja zakonczyc. A z tym moze byc w kratke jak w
    aucie nie bedzie lampki czy komunikatu.

    > Taki filtr sie albo nie wypali i zatka albo bedzie sie wypalal ciagle bo procedura
    sie nie zakonczy i zacznie od nowa przy nastepnym uruchomieniu.
    > W obu przypadkach dobrze sie to nie skonczy.
    >
    > Ale jak auto okazjonalnie jednak zrobi te 100-150km to jest szansa ze wtedy sie
    filtr wypali i oprozni.

    Nie jest to odpowiedź na pytanie.
    Akurat jeżdżę takim, który w instrukcji ma napisane, że ze względu na
    skrzynię DSG i stosunkowo niskie obroty w normalnym użytkowaniu wypalanie ma
    zaprogramowane przez podwyższenie obrotów biegu jałowego.
    Robię ok 25 tys rocznie - kiedyś sporo autostradowo, ale ostatnie 3-4 lata
    średnio raz na dwa miesiące zrobię kilkaset autostradą.
    Reszta odcinki krótkie- do pracy mam 10km w jedną stronę.
    Podwyższenie obrotów biegu jałowego zauważyłem może ze dwa razy.
    Jeżdżę tym autem już 8 lat - problemów z DPF na razie nie widać.
    To ile to jest szybko? 8 lat-10 lat? Zapcha mi się jutro czy za kolejne
    8 lat?