eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę? › Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
  • Data: 2019-10-07 15:56:39
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu sobota, 5 października 2019 16:49:30 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    > W dniu 2019-10-05 o 23:26, s...@g...com pisze:
    > > W dniu sobota, 5 października 2019 11:34:59 UTC-5 użytkownik cef napisał:
    > >> W dniu 2019-10-04 o 21:24, s...@g...com pisze:
    > >>
    > >>> Dzisiejsze dizle az takie zle nie sa. Ale bez dpf/fap to znalezc bedzie ciezko.
    > >>> A wyciac tez nie zawsze ma sens.
    > >>> Jak bedziesz krotkie odcinki robic to szybko filter zapelnisz.
    > >>
    > >> Zakładając, że krótkie odciniki to te, które Irokez planuje
    > >> czyli 10-15km, to co wtedy znaczy, że szybko się filtr zapełni?
    > >> Ile dni, miesięcy czy lat takiej jazdy to jest wg Ciebie szybko?
    > >
    > > Zazwyczaj wypalanie odbywa sie co 600-800-1200km.
    > >
    > > Tyle ze tu nie o samo zapelnienie sie filtra chodzi a o to ze jak juz sie zacznie
    procedura wypalania to dobrze bylo by ja zakonczyc. A z tym moze byc w kratke jak w
    aucie nie bedzie lampki czy komunikatu.
    > >
    > > Taki filtr sie albo nie wypali i zatka albo bedzie sie wypalal ciagle bo
    procedura sie nie zakonczy i zacznie od nowa przy nastepnym uruchomieniu.
    > > W obu przypadkach dobrze sie to nie skonczy.
    > >
    > > Ale jak auto okazjonalnie jednak zrobi te 100-150km to jest szansa ze wtedy sie
    filtr wypali i oprozni.
    >
    > Nie jest to odpowiedź na pytanie.
    > Akurat jeżdżę takim, który w instrukcji ma napisane, że ze względu na
    > skrzynię DSG i stosunkowo niskie obroty w normalnym użytkowaniu wypalanie ma
    > zaprogramowane przez podwyższenie obrotów biegu jałowego.
    > Robię ok 25 tys rocznie - kiedyś sporo autostradowo, ale ostatnie 3-4 lata
    > średnio raz na dwa miesiące zrobię kilkaset autostradą.
    > Reszta odcinki krótkie- do pracy mam 10km w jedną stronę.
    > Podwyższenie obrotów biegu jałowego zauważyłem może ze dwa razy.
    > Jeżdżę tym autem już 8 lat - problemów z DPF na razie nie widać.
    > To ile to jest szybko? 8 lat-10 lat? Zapcha mi się jutro czy za kolejne
    > 8 lat?

    Widze ze zupelnie nie rozumiesz.
    Tobie sie ten filtr zapycha i oproznia w tempie jak napisalem, 600-800-1200km w
    zaleznosci od trybu jazdy i pojemnosci samego filtra.

    Tobie sie on nie zapcha bo jezdzisz dluzszymi odcinkami.

    Jak juz pisalem, a widze ze nie doczytales, problem jest w tym ze jak sie robi
    krotkie odcinki to sie cykl wypalania nie dokonczy albo spalanie bedzie takie ze nie
    ma sensu korzytsac z dizla bo wyjdzie drozej.

    Jak Irokez rano wstanie pojedzie do pracy to wypalanie sie zacznie o ile sie zacznie
    jakis kilometr przed praca i jak bedzie ledwo zaczete to Irokez auto zgasi i pojdzie
    pracowac.

    Jak bedzie mial szczescie i zrobi "trase" 25-40km jadac po zakupy czy babcie na
    dworzec to mu sie filtr wypali i oprozni.

    A jak nie to sie zapcha, pojawia sie kody w ECU, zaswieci sie kontrolka check engine
    i mechaniory sie beda drapac po glowach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: