eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel po przegrzaniu - brak pomysłów › Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Date: Thu, 29 Sep 2016 10:06:54 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 50
    Message-ID: <nsii2s$l18$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <nsig3g$h3i$1@usenet.news.interia.pl>
    <nsigu7$hak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1475136412 21544 83.15.205.22 (29 Sep 2016 08:06:52
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Sep 2016 08:06:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <nsigu7$hak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589246
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-09-29 o 09:46, sirapacz pisze:
    > a jak się gotuje to chłodnica też wrzątek?

    Chłodnica "na oko" gorąca, nie sprawdzałem temperatury. Dolny wąż też
    gorący.
    Mam dobry miernik z sondą, to może posprawdzam.

    > Jeśli tak, to nie ma siły by bez termostatu się przegrzewał i
    > jednocześnie grzał chłodnicę.
    > Jeśli nie to albo pompa wody, albo termostat się nie otwiera (jeśli na

    Pompa wody nowa, działa. Stara też działała - wszystko metalowe,
    pancerne, nie do uszkodzenia.

    > założonym to robi) albo robi przedmuchy na gorącym silniku. będzie

    Gdyby były przedmuchy - czy to pod głowicą, czy przez pęknięty cylinder
    - powinien wykazać test na obecność dwutlenku węgla w płynie
    chłodniczym. Tego nie wykazuje - więc nie wygląda na klasyczny przedmuch.

    > bąbelkować ci w zbiorniku wyrównawczym jak będzie zagrzany mocno i dasz
    > mu wysokie obroty. Nawet mała ilość bąbelków szybko zapowietrzy ci układ

    Jak się już zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzucić 5
    litrów płynu (wchodzi ok. 9 do 10).

    > i masz koniec chłodzenia. Pierwsza powinna paść nagrzewnica bo lata w
    > małym układzie chłodzenia (na stałe spięta z silnikiem). przy takich
    > temperaturach raczej ciężko będzie ci obiektywnie sprawdzić czy grzeje
    > czy już nie czy może grzeje ale słabiej.

    Chyba założę nowy termostat i spróbuję go porządnie odpowietrzyć.

    Tyle, że muszę autko odebrać od mechanika - pewnie już korzonki zaczyna
    zapuszczać ;)

    Może gdy się przegrzał, jakiś glut się roztopił i przytkał kanał od wody
    w głowicy?
    Da się to jakoś sprawdzić kamerką inspekcyjną? Chociaż w takim dość
    dużym gabarytowo silniku to trzeba by mieć endoskop pewnie z dwumetrowym
    przewodem. Oraz znaleźć kogoś z takim sprzętem.

    Problem taki, że szkoda ponownie zdejmować głowicę - kolejna nowa
    uszczelka i nowe śruby kosztują bardzo dużo - nie stać mnie teraz na to :(


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: