-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
Date: Thu, 29 Sep 2016 11:40:53 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 82
Message-ID: <nsinj2$m4$1@usenet.news.interia.pl>
References: <nsig3g$h3i$1@usenet.news.interia.pl>
<nsigu7$hak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
<nsii2s$l18$1@usenet.news.interia.pl>
<nsiiv9$k38$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1475142050 708 83.15.205.22 (29 Sep 2016 09:40:50
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Sep 2016 09:40:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.3.0
In-Reply-To: <nsiiv9$k38$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589261
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-09-29 o 10:20, sirapacz pisze:
>
>>> bąbelkować ci w zbiorniku wyrównawczym jak będzie zagrzany mocno i dasz
>>> mu wysokie obroty. Nawet mała ilość bąbelków szybko zapowietrzy ci układ
>>
>> Jak się już zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzucić 5
>> litrów płynu (wchodzi ok. 9 do 10).
>
> wygotować ci płyn może i wychlapać jak będzie wrzeć, bo wtedy gazuje.
> Dlatego ważna jest szczelność układu. U mnie w starym samochodzie jak
> zgubilem korek od zbiornika to co 20 minut jazdy musialem uzupelniać
> płyn bo byl 'wyrzygiwany' przez zbiornik przy zagrzaniu się.
>
>>> i masz koniec chłodzenia. Pierwsza powinna paść nagrzewnica bo lata w
>>> małym układzie chłodzenia (na stałe spięta z silnikiem). przy takich
>>> temperaturach raczej ciężko będzie ci obiektywnie sprawdzić czy grzeje
>>> czy już nie czy może grzeje ale słabiej.
>>
>> Chyba założę nowy termostat i spróbuję go porządnie odpowietrzyć.
>
> WAŻNE: upewnij się, że wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Może być
> (i zwykle jest) ich więcej niż jedna sztuka.
>
W tym problem, że nie widziałem żadnych odpowietrzników. Trzeba poszukać.
Serwisówka do auta to kilka tomów po kilkadziesiąt/kilkaset kartek -
jest co czytać ;)
>> Może gdy się przegrzał, jakiś glut się roztopił i przytkał kanał od wody
>> w głowicy?
> kanałów jest więcej niż jeden. przegrzewałby się punktowo a poza tym tam
> nie ma glutów jakie mogłbyby się urwać i zatkać.
Standardowo nie ma.
Ale auto kupiłem używane. Co prawda przez wiele lat nie było żadnego
problemu, ale może tam pływał jakiś "ulepszacz". Albo kawałek jakiegoś
kitu, który teraz dostał temperaturę?
>
>> Da się to jakoś sprawdzić kamerką inspekcyjną? Chociaż w takim dość
>> dużym gabarytowo silniku to trzeba by mieć endoskop pewnie z dwumetrowym
>> przewodem. Oraz znaleźć kogoś z takim sprzętem.
>
> endoskop znalezc latwo ale nic nim nie zobaczysz jak nie wiesz czego
> szukać. ponadto endoskopem nie bedziesz w stanie lecieć jak po
> labiryncie to się nie wygina jak chce.
Chyba racja.
>
>> Problem taki, że szkoda ponownie zdejmować głowicę - kolejna nowa
>> uszczelka i nowe śruby kosztują bardzo dużo - nie stać mnie teraz na
>> to :(
>
> sens zrzucać będzie wtedy jak będzie pewność, ze tam leży wina.
> narazie tej pewności nie masz.
Zwłaszcza, że test na dwutlenek węgla nic nie wykazuje, silnik wydaje
się chodzić prawidłowo i olej silnikowy czysty.
>
> z głupot jakie przychodzą mi do głowy to sprawdz czy może przewód
> chłodnicy gdzieś nie jest podgięty nienaturalnie. Odpowietrz chłodnicę
> (szukaj na niej odpowietrznika - no chyba ze korek masz na niej od
> góry). To też by pasowało.
Przewód chłodnicy i dolny i górny jest gruby jak ręka. Oba idą dość
prosto - to jeszcze auto konstruowane przez mechaników, a nie w
komputerze przez gimbusów, którzy młotka w życiu w ręce nie mieli ;)
A później okazuje się, że do wymiany żarówki trzeba odkręcić zderzak.
W chłodnicy jest korek - to też stara konstrukcja.
Wezmę węża ogrodniczego z wodą i pod ciśnieniem będę próbował
przepłukiwać ustrojstwo - może coś znajdę. Przynajmniej, póki jeszcze
jest jako-tako ciepło i można się ochlapać.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.09.16 11:50 miumiu
- 29.09.16 11:56 sirapacz
- 29.09.16 12:04 Adam
- 29.09.16 12:05 Shrek
- 29.09.16 12:39 miumiu
- 29.09.16 13:16 Adam
- 29.09.16 13:25 J.F.
- 29.09.16 13:30 Adam
- 29.09.16 13:30 miumiu
- 29.09.16 13:35 Adam
- 29.09.16 13:36 Trybun
- 29.09.16 13:38 miumiu
- 29.09.16 13:43 yabba
- 29.09.16 14:29 Adam
- 29.09.16 14:38 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=