eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDiesel po przegrzaniu - brak pomysłów › Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Diesel po przegrzaniu - brak pomysłów
    Date: Thu, 29 Sep 2016 11:40:53 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 82
    Message-ID: <nsinj2$m4$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <nsig3g$h3i$1@usenet.news.interia.pl>
    <nsigu7$hak$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <nsii2s$l18$1@usenet.news.interia.pl>
    <nsiiv9$k38$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1475142050 708 83.15.205.22 (29 Sep 2016 09:40:50
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Sep 2016 09:40:50 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.3.0
    In-Reply-To: <nsiiv9$k38$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589261
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-09-29 o 10:20, sirapacz pisze:
    >
    >>> bąbelkować ci w zbiorniku wyrównawczym jak będzie zagrzany mocno i dasz
    >>> mu wysokie obroty. Nawet mała ilość bąbelków szybko zapowietrzy ci układ
    >>
    >> Jak się już zagotuje, to potrafi przez zbiornik wyrównawczy wyrzucić 5
    >> litrów płynu (wchodzi ok. 9 do 10).
    >
    > wygotować ci płyn może i wychlapać jak będzie wrzeć, bo wtedy gazuje.
    > Dlatego ważna jest szczelność układu. U mnie w starym samochodzie jak
    > zgubilem korek od zbiornika to co 20 minut jazdy musialem uzupelniać
    > płyn bo byl 'wyrzygiwany' przez zbiornik przy zagrzaniu się.
    >
    >>> i masz koniec chłodzenia. Pierwsza powinna paść nagrzewnica bo lata w
    >>> małym układzie chłodzenia (na stałe spięta z silnikiem). przy takich
    >>> temperaturach raczej ciężko będzie ci obiektywnie sprawdzić czy grzeje
    >>> czy już nie czy może grzeje ale słabiej.
    >>
    >> Chyba założę nowy termostat i spróbuję go porządnie odpowietrzyć.
    >
    > WAŻNE: upewnij się, że wiesz o wszystkich odpowietrznikach:)))) Może być
    > (i zwykle jest) ich więcej niż jedna sztuka.
    >
    W tym problem, że nie widziałem żadnych odpowietrzników. Trzeba poszukać.
    Serwisówka do auta to kilka tomów po kilkadziesiąt/kilkaset kartek -
    jest co czytać ;)


    >> Może gdy się przegrzał, jakiś glut się roztopił i przytkał kanał od wody
    >> w głowicy?
    > kanałów jest więcej niż jeden. przegrzewałby się punktowo a poza tym tam
    > nie ma glutów jakie mogłbyby się urwać i zatkać.

    Standardowo nie ma.
    Ale auto kupiłem używane. Co prawda przez wiele lat nie było żadnego
    problemu, ale może tam pływał jakiś "ulepszacz". Albo kawałek jakiegoś
    kitu, który teraz dostał temperaturę?

    >
    >> Da się to jakoś sprawdzić kamerką inspekcyjną? Chociaż w takim dość
    >> dużym gabarytowo silniku to trzeba by mieć endoskop pewnie z dwumetrowym
    >> przewodem. Oraz znaleźć kogoś z takim sprzętem.
    >
    > endoskop znalezc latwo ale nic nim nie zobaczysz jak nie wiesz czego
    > szukać. ponadto endoskopem nie bedziesz w stanie lecieć jak po
    > labiryncie to się nie wygina jak chce.

    Chyba racja.

    >
    >> Problem taki, że szkoda ponownie zdejmować głowicę - kolejna nowa
    >> uszczelka i nowe śruby kosztują bardzo dużo - nie stać mnie teraz na
    >> to :(
    >
    > sens zrzucać będzie wtedy jak będzie pewność, ze tam leży wina.
    > narazie tej pewności nie masz.

    Zwłaszcza, że test na dwutlenek węgla nic nie wykazuje, silnik wydaje
    się chodzić prawidłowo i olej silnikowy czysty.

    >
    > z głupot jakie przychodzą mi do głowy to sprawdz czy może przewód
    > chłodnicy gdzieś nie jest podgięty nienaturalnie. Odpowietrz chłodnicę
    > (szukaj na niej odpowietrznika - no chyba ze korek masz na niej od
    > góry). To też by pasowało.

    Przewód chłodnicy i dolny i górny jest gruby jak ręka. Oba idą dość
    prosto - to jeszcze auto konstruowane przez mechaników, a nie w
    komputerze przez gimbusów, którzy młotka w życiu w ręce nie mieli ;)
    A później okazuje się, że do wymiany żarówki trzeba odkręcić zderzak.

    W chłodnicy jest korek - to też stara konstrukcja.

    Wezmę węża ogrodniczego z wodą i pod ciśnieniem będę próbował
    przepłukiwać ustrojstwo - może coś znajdę. Przynajmniej, póki jeszcze
    jest jako-tako ciepło i można się ochlapać.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: