  • 11. Data: 2012-12-11 20:35:00
    Temat: Re: Dlaczego felgi stalowe mają inne kształty niż aluminiowe?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-11 19:10, Marcin N pisze:
    (...)
    > OK. A dlaczego nie robi się "ekskluzywnych" felg stalowych? Czemu
    > przyjęło się, że tylko aluminium, które marnie się spisuje zimą na
    > posolonych drogach?

    A skąd pomysł, że aluminium (cokolwiek by to miało znaczyć) marnie się
    spisuje zimą na posolonych drogach?

    > Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych
    > kształtach niż obecnie.

    Zbyt by był, ponieważ ludzie to zasadniczo kupują dla wyglądu (czy
    jakiegoś marketingowego bełkotu), ale problemy natury technicznej.

  • 12. Data: 2012-12-11 20:48:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Yakhub,

    Tuesday, December 11, 2012, 8:00:46 PM, you wrote:

    [...]

    > Rozglądnij się dookoła, i wskaż dowolny przedmiot ze stali, który ma
    > "wymyślny" kształt.

    Żartujesz, prawda?

    > Zastanów się teraz, dlaczego nie możesz żadnego takiego przedmiotu
    > znaleźć,

    https://www.google.pl/search?q=kowalstwo+artystyczne
    &hl=pl&tbo=d&rlz=1D2GGLD_plPL347PL348&source=lnms&tb
    m=isch&sa=X&ei=0Y3HUPW6EoqohAeNiIC4Dw&ved=0CAcQ_AUoA
    A&biw=1216&bih=728

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-12-11 20:52:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

> [...]
    > posolonych drogach?
    >
    > Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych

    ja chyba kiedyś widziałem stalówki o bardziej wymyślnym i eleganckim
    kształcie ale nie pomnę gdzie...

  • 14. Data: 2012-12-11 21:46:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 19:10:02 +0100, Marcin N napisał(a):
> [...]

    No, blache tez trzeba kiedys odlac, a potem jeszcze rozwalcowac.
    Forma do fantazyjnego odlewania kosztuje sporo, ale matryca do prasy tez
    kosztuje ... i to kto wie czy nie wiecej :-)
    A zywotnosc ... hm, naprawde nie wiem, silna ta prasa :-)

    Wiec wychodzi na to ze to koszt obrobki dodatkowej, wykonczenia na piekno,
    no i kosztu samego materialu. Zreszta pamietacie problemy Alfy i
    policjantow ? Moze jednak stalowe drozsze w produkcji, i dlatego ich nie
    oferuja :-)

    > OK. A dlaczego nie robi się "ekskluzywnych" felg stalowych? Czemu
    > przyjęło się, że tylko aluminium, które marnie się spisuje zimą na
    > posolonych drogach?

    A myslisz ze stal sie lepiej sprawuje ?
    Nierdzewna owszem, ale drozsza jest od amelinium :-)

    > Nie wierzę, że nie byłoby zbytu na stalówki w bardziej wymyślnych
    > kształtach niż obecnie.

    Moze byc problem, bo fantazji z blachy nie wytloczysz.
    A odlew ... za ciezki bedzie.

    A fantazja ... kolpaki sa fantazyjne :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-12-11 22:07:14
    Od: "Hals" <H...@v...pl>

    > Można by je odlewać. Tylko wtedy nie będą stalowe, ale żeliwne. Jeżeli
    > nie zamierzasz produkować lokomotyw, to żeliwne koła to raczej średni
    > pomysł.

    Dlaczego nie będą stalowe?
    Koła w wagonach kolejowych są właśnie odlewane ze staliwa.
    Nie ogarniasz różnicy między staliwem a żeliwem.

    Ale zaraz sprawdzisz w necie i cytując kilka zdań udowodnisz że ogarniasz
    :-)

    Hals.

  • 16. Data: 2012-12-11 22:16:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 17:30:56 +0100, szufla napisał(a):

    > Stalowe sa kwadratowe ?

    > Stalowe (niewyczynowe) sa lzejsze, moze dlatego ?:)

    Te wyczynowe w sumie też specjalnie lekkie nie są.
    Aluminium ma tą przewagę że felga jest dużo mocniejsza.

    Lekkie to dopiero jakieś magnezowe, ale w sumie w sporcie i tak chyba mało
    gdzie się korzysta z takich - raczej tuning, wyścigi na 1/4 mili itp.

  • 17. Data: 2012-12-11 22:36:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-12-11, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> wrote:

    > Lekkie to dopiero jakieś magnezowe, ale w sumie w sporcie i tak chyba mało
    > gdzie się korzysta z takich - raczej tuning, wyścigi na 1/4 mili itp.

    Tylko te to chyba slabe sa nie?

    Akurat z motocyklowego podworka:
    http://www.gpone.com/images/ARCHIVIO/2011/foto/SUPER
    BIKE/02_Donington/berger.jpg
    http://cache.jalopnik.com/assets/images/12/2011/03/d
    ucati_broken_wheel.jpg
    http://www.youtube.com/watch?v=AnJdEFigY2I

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2012-12-11 23:08:40
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Te wyczynowe w sumie też specjalnie lekkie nie są.

    Tak, no wlasnie sa duzo ciezsze wyczynowe . Natomiast wiekszosc felg stalowych jest

    lzejsza od powszechnych aluminiowych o tych samych rozmiarach, te lzejsze alu kute sa

    naprawde bardzo drogie.

    sz.

  • 19. Data: 2012-12-12 00:24:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 21:36:30 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

    > Tylko te to chyba slabe sa nie?

    Nie wiem dokładnie jak to wygląda.
    Mi się wydaje że magnezowe chyba generalnie są bardzo twarde ale kruche.
    Można z nich zrobić ultra lekką felgę która będzie dobra na jakiś tor czy
    coś, ale np. na rajdowe trasy gdzie się co chwile felgą w coś walnie by się
    chyba nie nadawały.

  • 20. Data: 2012-12-12 00:27:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 11 Dec 2012 20:48:23 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > https://www.google.pl/search?q=kowalstwo+artystyczne
    &hl=pl&tbo=d&rlz=1D2GGLD_plPL347PL348&source=lnms&tb
    m=isch&sa=X&ei=0Y3HUPW6EoqohAeNiIC4Dw&ved=0CAcQ_AUoA
    A&biw=1216&bih=728

    Nie przeglądałem wszystkiego, ale to raczej gięte pręty będą.

    To felgi niby też takie są - szprychowe :)