  • 21. Data: 2012-11-30 11:43:33
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Grzegorz Staniak <g...@g...com>

    On 30.11.2012, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wroted:

    > Klaksona trzeba zawlec do Warszawy i kazać pojeździć trochę.
    > Przestanie narzekać na Londyn.

    Być może. Jednak masowe problemy komunikacyjne masowego ruchu w wielkich
    miastach to nie jest jednak tylko przypadek Warszawy. Pamiętam z Londynu
    korki dosłownie i z zegarkiem w ręku półtoragodzinne, kiedy w ciągu tego
    czasu skokami po metr-dwa dawało się przejechać jedną kilkusetmetrową
    ulicę, a emerytki chodzące o lasce wysiadały z autobusów i były w domu
    przed siedzącymi w korku kierowcami. W Warszawie też tak bywa?

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail [dot] com>

  • 22. Data: 2012-11-30 11:51:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 10:53:07 +0100 osobnik zwany szufla
    napisał:

    > Rozbudowa sieci tramwajowej w dzisiejszych czasach to idiotyzm i
    > marnotrastwo pieniedzy.

    powiedziałbym, że wręcz przeciwnie

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 23. Data: 2012-11-30 13:10:58
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > powiedziałbym, że wręcz przeciwnie

    Mylisz sie, marnotrawstwo mialo byc :)

    sz.

  • 24. Data: 2012-11-30 13:15:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 13:10:58 +0100 osobnik zwany szufla
    napisał:

    > Mylisz sie, marnotrawstwo mialo byc :)

    a co? chciałbyś wszystko zasfaltować jak JKM?

  • 25. Data: 2012-11-30 16:17:38
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > a co? chciałbyś wszystko zasfaltować jak JKM?

    Nie bardzo wiem o co ci chodzi, ale wiesz ile kosztuje np. 2 km polaczenie tramwajowe

    jelonek z bemowem obiecywane od 18 lat ?
    2 lata temu podpisano umowe na wykonanie do konca 2011 roku ( jeszcze nie rozpoczeli
    :) i cos mi sie wydaje, ze jak przeprowadzili analize ile osob podrozuje na
    analogicznym odcinku zoliborz - bemowo dobudowanym wczesniej to rura im zmiekla.
    Jedyny sens tych budow jest taki, ze taka siec w miare skladnie wyglada, nic poza tym

    :)
    Jest taki idiotyczny projekt, (pomysl HGW i spolki) zeby poprowadzic tramwaje z
    zachodniego przez pl Unii Lub. na wilanow ulica sobieskiego - zakladany koszt na
    teraz
    to okolo 1mld zl. Po co ? To np. 1/4 obwodnicy Wawy.
    Tramwaje od Pl Unii na wilanow czerniakowska jezdzily po wojnie do `73 roku i je
    zlikwidowano.
    Koszt budowy cichych torowisk jest olbrzymi, jesli juz to powinno sie inwestowac w
    autobusy ekologiczne ew. wrocic do trolejbusow.

    sz.

  • 26. Data: 2012-11-30 16:21:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 16:17:38 +0100 osobnik zwany szufla
    napisał:

> [...]
    > wczesniej to rura im zmiekla. Jedyny sens tych budow jest taki, ze taka
    > siec w miare skladnie wyglada, nic poza tym :)

    tramwaje w wielu miejscach mogą spełnić rolę naziemnego metra pod
    warunkiem , że Galas nie porobi im wszędzie świateł bezsensownie je
    zatrzymujacych

> [...]
    > zakladany koszt na teraz to okolo 1mld zl. Po co ? To np. 1/4 obwodnicy
    > Wawy. Tramwaje od Pl Unii na wilanow czerniakowska jezdzily po wojnie do

    no i?

    > Koszt budowy cichych torowisk jest olbrzymi, jesli juz to powinno sie
    > inwestowac w autobusy ekologiczne ew. wrocic do trolejbusow.

    nie ma czegoś takiego jak ekologiczne autobusy

  • 27. Data: 2012-11-30 16:46:54
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > tramwaje w wielu miejscach mogą spełnić rolę naziemnego metra pod
    > warunkiem , że Galas nie porobi im wszędzie świateł bezsensownie je
    > zatrzymujacych

    Gdyby tak moglo byc to we wszystkich miastach na swiecie zamiast metra jezdzilyby
    tramwaje :)
    Same Galasy tam widac rzadza.
    Problemem jest jeszcze to, ze zajmuja sporo miejsca.

    > no i?

    No i wyglada na to, ze niepotrzebnie likwidowano :)

    > nie ma czegoś takiego jak ekologiczne autobusy

    Powinno sie inwestowac w zasilanie LNG, w przyszlosci hybrydy. Te technologie beda co

    raz tansze a budowy odwrotnie.

    sz.

  • 28. Data: 2012-11-30 18:00:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 16:46:54 +0100 osobnik zwany szufla
    napisał:

    > Gdyby tak moglo byc to we wszystkich miastach na swiecie zamiast metra
    > jezdzilyby tramwaje :)

    i jeżdżą

    > Same Galasy tam widac rzadza.
    > Problemem jest jeszcze to, ze zajmuja sporo miejsca.

    linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica

    > No i wyglada na to, ze niepotrzebnie likwidowano :)

    > Powinno sie inwestowac w zasilanie LNG, w przyszlosci hybrydy. Te
    > technologie beda co raz tansze a budowy odwrotnie.

    silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy. Bo w
    tej chwili to słowo wytryc używane tam gdzie wygodnie. napęd elektryczny
    ma tę zaletę, że przenosi wytwarzanie energii poza miasto zmniejszając
    zanieczyszczenie w mieście. nie w ogóle.

  • 29. Data: 2012-11-30 18:01:19
    Od: masti <g...@t...hell>

    napisał:

    > Gdyby tak moglo byc to we wszystkich miastach na swiecie zamiast metra
    > jezdzilyby tramwaje :)

    i jeżdżą

  • 30. Data: 2012-11-30 18:35:01
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik szufla napisał:
    > No i wyglada na to, ze niepotrzebnie likwidowano :)

    A wygląda, wygląda - bo ciągle się mówi o linii tramwajowej do Wilanowa
    a może i dalej... Tyle że nie ze skrętem przy Sielance a od razu
    Sobieskiego.

    --
    Darek