eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Re: Długo oczekiwany fotoradar
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 149

  • 31. Data: 2012-11-30 18:38:02
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik masti napisał:
    > Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 16:46:54 +0100 osobnik zwany szufla
    > napisał:
    >
    >>> tramwaje w wielu miejscach mogą spełnić rolę naziemnego metra pod
    >>> warunkiem , że Galas nie porobi im wszędzie świateł bezsensownie je
    >>> zatrzymujacych
    >>
    >> Gdyby tak moglo byc to we wszystkich miastach na swiecie zamiast metra
    >> jezdzilyby tramwaje :)
    >
    > i jeżdżą
    >
    >> Same Galasy tam widac rzadza.
    >> Problemem jest jeszcze to, ze zajmuja sporo miejsca.
    >
    > linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica
    >
    >>> no i?
    >>
    >> No i wyglada na to, ze niepotrzebnie likwidowano :)
    >>
    >>> nie ma czegoś takiego jak ekologiczne autobusy
    >>
    >> Powinno sie inwestowac w zasilanie LNG, w przyszlosci hybrydy. Te
    >> technologie beda co raz tansze a budowy odwrotnie.
    >>
    > silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy. Bo w
    > tej chwili to słowo wytryc używane tam gdzie wygodnie. napęd elektryczny
    > ma tę zaletę, że przenosi wytwarzanie energii poza miasto zmniejszając
    > zanieczyszczenie w mieście. nie w ogóle.

    I koncentruje wytwarzanie energii umożliwiając zastosowanie
    zaawansowanych systemów oczyszczania spalin. Współczesna elektrownia
    cieplna emituje w zasadzie wodę i dwutlenek węgla - nie emituje
    zauważalnych ilości pyłów, dwutlenku siarki, tlenku azotu - silniki
    trakcyjne niestety tak dobrze nie mają czyszczonych spalin.

    --
    Darek


  • 32. Data: 2012-11-30 18:45:13
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > i jeżdżą

    Niech jezdza, po wybudowanych juz torowiskach.

    > linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica

    Linie buduje sie przewaznie wzdluz ulic co ma sens w komunikacji miejskiej i albo to
    miejsce juz jest zarezerwowane albo trzeba je dodatkowo przygotowac, przebudowac co
    zwieksza koszty.

    > silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy.

    Jezeli az tak cie to martwi nieekologicznosc silnikow napedzanych gazem ziemnym to
    proponuje powrot do trolejbusow. :)

    sz.


  • 33. Data: 2012-11-30 19:21:28
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szufla" napisał:
    masti wrote:
    >> linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica

    >Linie buduje sie przewaznie wzdluz ulic co ma sens w komunikacji
    >miejskiej i albo to miejsce juz jest zarezerwowane albo trzeba je
    >dodatkowo przygotowac, przebudowac co zwieksza koszty.


    Nie tylko to.
    Same tory zajmuja ... na moj gust wcale nie mniej niz dwa pasy ruchu.
    Na pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez
    jeden pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)

    Ale oprocz torow sa jeszcze przystanki. Jak tory biegna srodkiem
    ulicy, to co pewien czas trzeba jednak wygospodarowac troche
    szerokosci, i to w tak strategicznych punktach jak skrzyzowania, gdzie
    i pasow przybywa.
    A co miedzy przystankami ? Szeroki trawnik wzdluz torow ? Zupelnei
    bezuzyteczny, bo ani tam zaparkowac, ani spacerowac, ani psa
    wyprowadzic. To jest dopiero strata miejsca, a w miastach miejsce
    cenne.

    A jak wyrzucisz tory na bok, to blokujesz miejsca parkingowe.

    Zaczeli u nas uzywac torowisk jako buspasow - i to mi sie dosc podoba
    ..

    >> silniki spalinowe nigdy nie będą ekologiczne, cokolwiek to znaczy.
    >Jezeli az tak cie to martwi nieekologicznosc silnikow napedzanych
    >gazem ziemnym to proponuje powrot do trolejbusow. :)

    Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    marnowanie miejsca.


    J.


  • 34. Data: 2012-11-30 19:35:26
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-30 19:21, J.F pisze:
    (...)
    > pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
    > pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)

    Jeden pojazd na kilka-kilkanaście minut? Pisałeś, że mieszkasz w
    mieście i z KM w zasadzie nie korzystasz - ciekawe ja to policzyłeś...

    > Ale oprocz torow sa jeszcze przystanki. Jak tory biegna srodkiem ulicy,
    > to co pewien czas trzeba jednak wygospodarowac troche szerokosci, i to w
    > tak strategicznych punktach jak skrzyzowania, gdzie i pasow przybywa.
    > A co miedzy przystankami ? Szeroki trawnik wzdluz torow ? Zupelnei
    > bezuzyteczny, bo ani tam zaparkowac, ani spacerowac, ani psa
    > wyprowadzic. To jest dopiero strata miejsca, a w miastach miejsce cenne.

    No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
    tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
    dziwo wróciły.

    > A jak wyrzucisz tory na bok, to blokujesz miejsca parkingowe.

    Nic nie stoi na przeszkodzie, by chętni do parkowania w takich
    miejscach, stosowne sobie zakupili, bądź płacili za ich użytkowanie.

    > Zaczeli u nas uzywac torowisk jako buspasow - i to mi sie dosc podoba ..

    Średni pomysł, ale to mocno specyficzne i być może gdzieś tam się
    sprawdza (nawet nie wiem, czy ma to miejsce we Wrocławiu).

    > Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    > marnowanie miejsca.

    Tak, szczególnie w korkach...


  • 35. Data: 2012-11-30 19:53:17
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
    > tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
    > dziwo wróciły.

    To gdzie sa tacy rozrzutni, ze nowe torowiska buduja ?

    >> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >> marnowanie miejsca.
    >
    > Tak, szczególnie w korkach...

    Korek to jest dopiero jak sie tramwaj zepsuje, zwlaszcza na torowisku albo zderza sie

    np. na rondzie babka :). Chyba ze 3x w ostatnich kilku miesiacach.


    sz.


  • 36. Data: 2012-11-30 20:05:50
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 19:53:17 +0100 osobnik zwany szufla
    napisał:

    >> No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
    >> tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
    >> dziwo wróciły.
    >
    > To gdzie sa tacy rozrzutni, ze nowe torowiska buduja ?

    nawet w USA

    >
    >>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
    >>> marnowanie miejsca.
    >>
    >> Tak, szczególnie w korkach...
    >
    > Korek to jest dopiero jak sie tramwaj zepsuje, zwlaszcza na torowisku
    > albo zderza sie np. na rondzie babka :). Chyba ze 3x w ostatnich kilku
    > miesiacach.

    autobus nie stoi w korku jak ma buspas, który zajmuje wiecej miejsca niż
    torowisko




    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 37. Data: 2012-11-30 20:23:24
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > nawet w USA

    No tak, zdaje sie, ze ostatnio dodrukowali sobie troche pieniedzy, ale nie badz taki
    tajemniczy, w jakim miescie ?
    Daj jakis link, poczytam.

    > autobus nie stoi w korku jak ma buspas,

    No wlasnie, wlasnie. Tramwaje stoja :)

    sz.


  • 38. Data: 2012-11-30 21:04:14
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Nov 2012 20:23:24 +0100 osobnik zwany szufla
    napisał:

    >> nawet w USA
    >
    > No tak, zdaje sie, ze ostatnio dodrukowali sobie troche pieniedzy, ale
    > nie badz taki tajemniczy, w jakim miescie ?
    > Daj jakis link, poczytam.
    http://gielda.onet.pl/amerykanie-chca-powrotu-
    tramwajow,40484,3661777,prasa-detal
    "Waszyngtońskie ministerstwo transportu USDOT otrzymało 65 podań o
    dofinansowanie rozmaitych projektów tramwajowych w USA, na łączną sumę 1
    mld dolarów"

    wcale nie chcą prawda?

    w Waszyngtonie
    http://infotram.pl/text.php?id=32911&from=tag

    itd.

    >
    >> autobus nie stoi w korku jak ma buspas,
    >
    > No wlasnie, wlasnie. Tramwaje stoja :)
    >
    pitolisz




    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 39. Data: 2012-11-30 22:01:45
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > "Waszyngtońskie ministerstwo transportu USDOT otrzymało 65 podań o
    > dofinansowanie rozmaitych projektów tramwajowych w USA, na łączną sumę 1
    > mld dolarów"


    LOL
    Cytuj dalej:
    "Po ich merytorycznym rozpatrzeniu, przyznano 5 grantów na łączną sumę 105 mln dla
    następujących miast: Saint Louis, Charlotte w Północnej Karolinie, Cincinnati, Fort
    Worth oraz Dallas."

    Ciezki mieli orzech do zgryzienia, bo to sie po prostu nie oplaca !
    Sprawdziles co wybudowali w tych miastach za te marne 330mln zł, moze tylko tabor
    kupili ?

    > w Waszyngtonie
    > http://infotram.pl/text.php?id=32911&from=tag

    " Projekt zakładał budowę ośmiu linii tramwajowych o łącznej długości 53,1 km.
    Jeszcze
    w 2002 roku podjęto decyzję o budowie systemu tramwajowego, który w przeciągu 10 lat
    miał pochłonąć 6 miliardów dolarów amerykańskich. Niestety nie udało się pozyskać
    środków na realizację tego zadania. Ostatecznie postanowiono zrealizować jedynie
    pilotażową linię tramwajową w Anacostia. Trasa została skrócona z przeszło 11 km do
    zaledwie 4,3 km i czterech przystanków. Projekt o wartości 45 milionów dolarów
    amerykańskich został zainicjowany w 2003 roku, a prace budowlane ruszyły w
    listopadzie
    roku 2004. Jednak postępowały one bardzo wolno i faktycznie dopiero w roku 2011 linia

    zostanie ukończona, natomiast pierwsze planowe kursy tramwajów mają ruszyć wiosną
    2012
    roku ............... Jednak do uruchomienia linii pilotażowej potrzeba jeszcze trochę

    czasu na ukończenie prac torowych, których opóźnienie skutecznie przesuwa termin
    uruchomienia systemu. Jednak już wiadomo, że w budżecie na rok 2011 znalazły się
    dodatkowe 63 miliony dolarów, które zostaną przeznaczone na dokończenie budowy oraz
    zakup dodatkowych pojazdów."

    Juz sam sie gubie czy wybudowano 11km czy 4,3 i za ile.
    Jesli 11km to wychodzi 30baniek zl za kilometr linii, czyli tyle co u nas
    bemowo-jelonki :)

    Jak widzisz, nawet w USA maja z tym wielki problem.
    Rozumiesz, ze to jest zbyt drogie, zwlaszcza w takiej biednej PL !
    I sedno z tego linka:

    " Powrót tramwajów do Waszyngtonu obrazuje jak dużym problemem jest przywrócenie
    czegoś co pochopnie zlikwidowano."

    Dla Wawy Hania pozyczy 1mld zl i przywroci tramwaj do wilanowa, budowac beda 10 lat i

    zaplaci na koniec 2x tyle :)

    >> No wlasnie, wlasnie. Tramwaje stoja :)
    >>
    > pitolisz

    Ta oczywiscie, jak zawsze :)
    Pojezdzij troche, poobserwuj.

    sz.


  • 40. Data: 2012-11-30 22:23:21
    Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
    Od: tÎż

    masti wrote:

    > linia tramwajowa zajmuje mniej miejsca niż ulica

    Zajmuje znacznie więcej w stosunku do przepustowości, biorąc pod uwagę
    fakt, że tramwaj jedzie po niej raz na jakiś czas.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: