  • Data: 2018-01-15 20:44:22
    Temat: Re: Do Pszemola - jeżdżę po Tadżykistanie #2
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Przypomniały mi się jeszcze trzy przypadki jakie na kursie omawiano a
    nie były dla mnie oczywiste. Przypomniały mi się właśnie.

    5. Wyjeżdżamy z parkingu na jednokierunkową drogę np. wewnętrzną. Często
    widuje się takie połączenia przy hipermarketach. Ponieważ jest to droga
    jednokierunkowa, to patrzymy się w prawo czy ktoś inny nie nadjeżdża.
    Wyjeżdżamy - kolizja. Ktoś jechał jednokierunkową pod prąd. Kto ponosi
    winę za kolizję? Odpowiedź: wyłącznie wyjeżdżający z parkingu.

    6. Na jednokierunkowych ulicach możemy cofać. Czy w związku z tym możemy
    na wstecznym pod prąd całe Trójmiasto przejechać? Odpowiedź: brak
    przepisu.

    7. Konkretna sprawa sądowa. Drogi w pobliżu osiedli jakich pełno.
    Załóżmy, że oznakowane są jak typowe ulice w mieście, nie ma znaków w
    stylu strefa zamieszkania czy droga wewnętrzna. Drogi utwardzone.
    Dochodzi do kolizji na jakimś skrzyżowaniu chyba równorzędnym (to raczej
    nie ma znaczenia). Ktoś miał prawą zajętą (miał chyba również A-7) i
    wpakował się komuś innemu. Sprawę wygrał ... ten który wymusił
    pierwszeństwo. Uzasadnienie: w urzędowych papierach droga jaką jechał
    niby poszkodowany widnieje jako wewnętrzna więc włączał się do ruchu.

    Krótko mówiąc: zanim wjedziesz na skrzyżowanie, to sprawdź w stosownym
    urzędzie status wszystkich dróg.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek