    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 15 Apr 2015 14:50:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dokręcanie kół - skrajny debilizm ?
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 15 kwietnia 2015 23:23:10 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > Witam
    >
    > Wg. znalezionych informacji, w samochodach osobowych
    > kola powinny być dokręcane z momentem ok. 110-130 Nm
    > - niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego i tu pytanie
    > jak mocno dokręcacie swoje koła klasycznym kluczem krzyżakowym
    > zakładam że do oporu śruby i tylko rękoma bez "tupania" po kluczu ?
    >
    > (tego poniżej można nie czytać)
    >
    > W styczniu odebrałem nowe auto "z bonusowymi" kołami zimowymi,
    > więc przyszła pora zmiany na letnie alu i żeby było śmieszniej - klucz
    > będący na wyposażeniu auta nie pasował do nakrętek kół letnich :]
> [...]

    Wulkanizatorzy to nie do końca kretyni. jak poniszczą felgi zbyt mocnym przykręcaniem
    to mają za jakiś czas klienta na nowe. I nie ważne że klient do nich może nie trafić.
    Trafi do takiego co też bez umiaru przykręca. Zawsze ktoś do nich przyjedzie. Kiedyś
    baran mi przykręcił kluczem a ja wyjąłem klucz ten co fabryka dołożyła i mu
    powiedziałem żeby odkręcił ręką. Obraził się poluzował kluczem pneumatycznym i
    strzelając focha dokręcił dynamometrycznym który mu dałem. Wożę tani dynamometryczny.
    Ale co chuj pneumatykiem zniszczył to się od tego nie zreperowało.