  • Data: 2019-05-23 11:58:46
    Temat: Re: Domofony na kartę zbliżeniową
    Od: yabba <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    que-125khz-zasieg-90cm

    > Czego to ludzie nie wymyślą...
    > Ciekawe, jaki pobór mocy i wymiary tych urządzeń.
    > I o ile cm zmniejsza się zasięg, jeśli brelok jest w kieszeni.
    > Plus czy te 90cm to jest dla karty, czy również dla breloka - czy może i dla takiej
    mikro-pastylki wszczepionej pod skórę?

    Z krótkiego opisu:

    Czytnik zbliżeniowy dalekiego zasięgu GP90 obsługuje karty standardu EM
    125 kHz. Zasięg czytania do 90 cm przy założeniu, że obsługiwana karta
    to model EMC-3. Czytnik GP-90 został wyposażony w interfejsy Magstripe,
    Wiegand 26bit, RS232 i RS485, więc można go wykorzystać w wielu różnych
    systemach kontroli dostępu.

    Breloki będą czytane z mniejszej odległości.

    > Jak rozbierałem brelok to cewka ma 21mm średnicy zewnętrznej, 15mm średnicy
    wewnętrznej (w środku jest chip, wszystko zatopione w cieniutkim plastiku) i niecałe
    2mm grubości.
    > W pilocie do bramy garażowej zaś miałem taki fajniutki, cienki jak papier, o
    średnicy ok. 1cm - było to po prostu wsadzone w obudowę pilota - i dzięki temu pilot
    miał dwa zastosowania, a był to niezły zaskok, sprzedawca dając klucze o pilota o tym
    nie powiedział, jakoś przypadkiem chyba (albo wcześniej może robił gdzieś, gdzie też
    tak było) odkrył to majster od kuchni.
    > Ale niestety wzięło i umarło.
    > I była potem sytuacja - bo żeby wyjść z garażu, trzeba mieć brelok unique - żeby
    wyjść na klatkę schodową / do windy - albo pilot, żeby wyjść bramą garażową. Jest też
    takie urządzenie do awaryjnego otwierania bramy z guzikami - ale oczywiście założona
    jest na to stalowa blokada.
    > Więc jak mi się zmienił najemca garażu, to sprawdziłem, czy pilot bramę nadal
    otwiera i zadowolony daję nowemu najemcy - a ten dzwoni do mnie, że go pilot z garażu
    nie wypuszcza na klatkę!
    > Pytam więc poprzedniego, czy nie miał kłopotów - a ten mi, że zawsze wychodził
    przez bramę, otwierając sobie pilotem ;>

    > Przypomniał mi się cudaczny pomysł rozwiązania "wchodzenia z kimś", jaki był
    zaproponowany w poprzedniej wspólnocie.
    > Opierało się to na tym, że domofon był w przedsionku z dwiema parami drzwi.
    > Jak ktoś wchodził, to miało zamykać jedne i drugie drzwi, liczyć osoby za pomocą
    kamery oraz liczyć, ile mają w kieszenie breloków - i jeśli te dwie liczby nie będą
    się zgadzać, to nie otworzy drugich drzwi tylko uruchomi łączność z portiernią.
    > Ale nie przeszło chyba.

    Super sprawa jak się wchodzi z zakupami, wózkiem, wnosi się meble. :))

    > Taką śluzę mieli w jednym oddziale alior banku - nieswojo się czułem siedząc w
    środku.

    Widziałem to tylko w jednym oddziale banku.

    yabba