  • Data: 2017-02-08 17:09:16
    Temat: Re: Droga na bogato
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    On 08.02.2017 13:22, J.F. wrote:

    >Otóż to.
    >Dziś żeby zrobić cokolwiek niezbędna jest tona
    >papierów/zezwoleń/certyfikatów/opracowań ect.
    >Wiele z tego to wymysły biurokratów a wszystko kosztuje.
    >Obstrukcja, biurokratyczny rak.

    Ale ich nawet nie zaczeto. Pieniedzy zabraklo.

    >No i te łapówki.

    Nie wiesz, ze jak sie posmaruje, to obstrukcja znika ?
    Tylko kto mialby te lapowki dawac - urzednicy drugim urzednikom, za
    wydanie decyzji ?
    Bo przypominam, ze nawet do przetargu nie doszlo.

    >Afalt potem nie ten... a przecież finalnie ktoś musi na tym zarobić.

    A to bywa, ale widziales jak sie odbywa - rano dolomit na budowe
    przyjezdza, a wieczorem wyjezdza. Zeby o poranku wrocic.

    Tylko wszyscy sie na te kursy patrza ... a mnie sie jakos wydaje, ze
    dolomit to slaby mineral - czy on jest na drogi odpowiedni ?
    Ale tak pewnie stalo w projekcie.

    >I to jest chore.
    >Taka droga okazuje się potem bardzo droga.

    Ale jak wybierzesz drosza, to bedzie jeszcze drozsza :-)

    >No nie.
    >Jeśli SIWZ zawierał 100lamp to oferta ma być na 100.

    I tu jest pewne rozdwojenie ... oferta jest na most ze 100 lampami, i
    cena za calosc wynosi 400mln.
    Oferent moze potwierdzic, ze taka istotnie jest jego oferta za calosc.

    Ale do oferty jest szczegolowy kosztorys, i suma jego jest oferta.
    Kosztorys jest bardzo przydatny, jak zakres prac sie zmieni, co ponoc
    w budowlance i drogach jest norma.
    I faktury sa wystawiane w/g cen z kosztorysu, a ilosci rzeczywistych.
    A jak tak bedzie, to zamawiajacy przeplaci :-)

    >Pomyłka jak widać bywa kosztowna.

    Dla zamawiajacego. Bo dla oferenta ... trudno powiedziec - nie zarobi
    400mln, czy nie straci 100 mln, bo oferta byla o tyle za niska :-)

    >Budujemy ponoć najdroższe autostrady w europie.

    Tak to jakos wychodzi ... ale oferty wystawiaja takze niemieckie
    firmy, jesli nie wygrywaja, to dlatego, ze ich oferta jest jeszcze
    drozsza.

    >Na równinach :-)

    To niekoniecznie pomaga, skoro wiaduktow trzeba wiele.

    >U mnie (zachodniopomorskie) nie brak takich nowych, kótre po kilku
    >latach muszą być łatane.
    >O starych nie wspomnę.

    Drogowcy mowia, ze to wina naszych zim. Za czesto mrozy i odwilze.
    Czy to prawda ... latanie moze sie odbywac w ramach gwarancji ...

    >Są jeszcze nie-wrocławiacy nie będący tranzytowcami.
    >Przy dzisiejszych realiach brak obwodnicy, nawet w niewielkich
    >miastach czasem, to udręka dla wszystkich.

    To kto powinien zaplacic ? :-)

    >W moim będzie budowana a to zaledwie 20tys. miasteczko.

    Ja z tej wroclawskiej korzystam jakos raz na dwa miesiace.
    A tranzytowcy zaoszczedzaja godzine :-)
    Ja raczej mniej.
    To co bede placil :-)

    >Niekoniecznie.
    >Pomieszanie z poplątaniem.
    >Droga gminna przy której stoi mój dom budowana była z funduszy
    >krajowych, z jakiegoś tam programu, bodaj "schetynówki".
    >W obrębie miast są ulice powiatowe.. no istny mętlik.
    >Podatku celowego nie da się wprowadzić przy takim bałaganie
    >kompetencyjnym.

    Ale po co ci jakis podatek celowy na drogi - bramki co chwila i kup
    bilet :-P
    A drogi na kredyt :-)

    J.