  • Data: 2017-02-08 14:37:29
    Temat: Re: Droga na bogato
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 08.02.2017 13:22, J.F. wrote:

    > Jakiego ? O ile wiem, to po prostu zabraklo pieniedzy.

    Otóż to.
    Dziś żeby zrobić cokolwiek niezbędna jest tona
    papierów/zezwoleń/certyfikatów/opracowań ect.
    Wiele z tego to wymysły biurokratów a wszystko kosztuje.
    Obstrukcja, biurokratyczny rak.

    > Moze troche mocy przerobowych w urzedach.
    > Bo drogi w koncu powstaly, albo powstaja.

    No i te łapówki.
    Afalt potem nie ten... a przecież finalnie ktoś musi na tym zarobić.

    > Mozna polemizowac.
    > Na pewno wygrywa najtansza oferta.

    I to jest chore.
    Taka droga okazuje się potem bardzo droga.

    > Przy milionowych zamowieniach to trzeba w pierwszej kolejnosci miliony
    > sprawdzac.
    > Te grosze tutaj, to moglby wykonawca na siebie wziac, promocja taka, 8
    > kloszy gratis :-)

    No nie.
    Jeśli SIWZ zawierał 100lamp to oferta ma być na 100.
    Pomyłka jak widać bywa kosztowna.

    > Nowe drogi to raczej autostrady, bo starych jest duzo, tylko wyremontowac.
    > Ewentualnie jakies obwodnice.

    Budujemy ponoć najdroższe autostrady w europie.
    Na równinach :-)

    > No i w austradach/ekspresowkach najwieksze pieniadze :-)

    Zapewne.

    > No i gdzie taka kiepska jakosc ?

    U mnie (zachodniopomorskie) nie brak takich nowych, kótre po kilku
    latach muszą być łatane.
    O starych nie wspomnę.

    > A na takiej obwodnicy wroclawia to myslisz, ze kto wiecej skorzystal -
    > wroclawiacy, czy tranzytowcy ?

    Są jeszcze nie-wrocławiacy nie będący tranzytowcami.
    Przy dzisiejszych realiach brak obwodnicy, nawet w niewielkich miastach
    czasem, to udręka dla wszystkich.
    W moim będzie budowana a to zaledwie 20tys. miasteczko.
    Chcą tego przede wszystkim mieszkańcy - tak się składa - ale może być
    różnie.

    > No to tak buduja.

    Niekoniecznie.
    Pomieszanie z poplątaniem.
    Droga gminna przy której stoi mój dom budowana była z funduszy
    krajowych, z jakiegoś tam programu, bodaj "schetynówki".
    W obrębie miast są ulice powiatowe.. no istny mętlik.
    Podatku celowego nie da się wprowadzić przy takim bałaganie kompetencyjnym.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info