    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: DxO Optics Pro 9 Elite za darmo do konca sierpnia
    Date: Mon, 4 Jul 2016 20:35:47 +0200

    > exiftool
    >
    > m.

    Dziękuję! Ale nie mogę zmusić go do prawidłowego działania. Dla
    przykładu w pliku P5010185.ORF zmieniam nazwę modelu:

    exiftool -Model=E-PL5 P5010185.ORF

    Model aparatu (Camera Model Name) w EXIFie zmienia się z E-PL7 na E-PL5,
    natomiast parametr Camera Type 2 pozostaje E-PL7 i DXO nadal twierdzi,
    że format jest nieobsługiwany. Plik staje się nieco krótszy, a w EXIFie
    zmienia się także parametr Strip Offset. I właśnie tu leży problem,
    ponieważ po ręcznej zamianie w pliku ORF ciągu "E-PL7" na "E-PL5"
    (występuje tylko w jednym miejscu) także zmienia się tylko parametr
    Camera Model Name, lecz DXO zaczyna plik obsługiwać.

    Nie mogę dojść, jak za pomocą Exiftool wprowadzać zmiany tak, aby on nie
    grzebał nigdzie więcej i nie zmieniał długości pliku.

    Piotr