    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 3 Aug 2015 13:26:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Dźwig
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 3 sierpnia 2015 21:34:05 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    > Mnie się to kojarzy z panelem reklamowym, takim jak się stawia na
    > stadionach przykładowo, ale chyba to bez większego znaczenia

    To jest most. Brug znaczy most. To prostokątne szare to jezdnia, a to pomarańczowe ma
    czopy w osi obrotu. I duży przeciwciężar na samym końcu.

    > Nie wiem, czy jednej, czy nie dwóch w tandemie, bo ten drugi dźwig się
    > kołysze niezależnie od pierwszego.

    Nie widać tego wyraźnie, ale masz rację, to są dwie barki.

    > To chyba było planowane. Ta tablica nie zmieściłaby się pomiędzy
    > dźwigami prostopadle i chyba chcieli na czas przejścia ją obrócić
    > prostopadle do osi kanału (mniej więcej).

    Zaczęli spieprzać z barki jak to przęsło zaczęło się obracać. Chyba raczej miało iść
    prosto.

    > Moim zdaniem coś się stało z prawą podporą tego dalszego żurawia. Może
    > poszycie barki nie wytrzymało. Podpora się "zapadła", żuraw "gibnął", a
    > reszty dokonała bezwładność

    Wydaje mi się że słychać trzaskające liny.

    > Pewnie ów element na tej platformie przywieziono i wprowadzono na barkę.

    Na platformie mogło być coś co wcześniej wzięli, dlatego stoi pusta. Most brali
    raczej z tych podpórek pod kątem. Ale pewien nie jestem. Nie widać z tego kąta, tyle
    że pasują rozmiarem i kątem nachylenia. Na początku pierwszego filmiku zaczynają
    podnosić, gdzieś tak w 25 sekundzie jest już w powietrzu. Te skośne żerdzie nie stały
    na czerwonej platformie, tylko na barce obok. Wydaje mi się że z tej właśnie barki to
    podnoszą.