-
Data: 2015-08-05 06:39:25
Temat: Re: Dźwig
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 23:05:49 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> W dniu 04-08-15 o 09:50, Konrad Anikiel pisze:
> > W dniu wtorek, 4 sierpnia 2015 05:53:53 UTC+2 użytkownik WM napisał:
> >> W dniu 2015-08-03 o 22:26, Konrad Anikiel pisze:
> >>
> >>>
> >>> Zaczęli spieprzać z barki jak to przęsło zaczęło się obracać.
> >>> Chyba raczej miało iść prosto.
> >>>
> >>
> >> Dzwigi zamiast na lądzie, ustawili na plywajacych barkach. Barki
> >> raczej kiepsko przenosza momenty obrotowe. Jeden operator dzwigu
> >> zauwazyl przechyl i chcial wycofac, stad obrot.
> >>
> >>
> >> Jest opis zdarzenia: http://www.bbc.com/news/world-europe-33762806
> >> Przenoszony byl element remontowanego mostu.
> >>
> >
> > Widziałem ten artykuł w BBC, ale on niestety niczego nie wnosi od
> > strony technicznej. Chyba masz rację, katastrofa mogła być
> > spowodowana nie brakiem koordynacji obrotu dźwigów, a
> > niekontrolowanym przechyłem tego dalszego. Chociaż na 100% to tego
> > tak dobrze nie widać po samych dźwigach. Lepiej po ruchu przęsła:
> > obrocie, przechyle i w końcu uderzeniach w co tam trafił. Te barki
> > wydają się być szasowane w miarę jak ładunek sie przesuwa (bliższa,
> > pomimo że w pierwszych 25 sekundach obciąża się połową ciężaru
> > przęsła, nie zagłębia się w wodzie ani trochę), może nawaliły pompy
> > balastu i ktoś w porę nie przerwał akcji.
> >
>
> Żuraw ma przeciwwagę. Pomimo tego, że ciężar się przemieszcza, to środek
> ciężkości już nie tak bardzo :-)
Tę przeciwwagę dobiera się pi razy drzwi na to co ma robić, tak żeby na pusto śrdoek
ciężkości był w obrębie kół, a z ładunkiem w obrębie podpór. Nie da się tego tak
zrobić żeby środek ciężkości zawsze był w tym samym miejscu. Zresztą nawet gdyby sie
dało, to nieruchomy środek ciężkości nie rozwiązuje probemu barki, bo ogólna masa się
zmienia (pusty-obciążony), a dźwig nie stoi w środku wyporu. Plus dynamiczne reakcje.
Plus zasada "więcej niż jeden krok do katastrofy".
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.15 11:14 J.F.
- 07.08.15 15:25 Konrad Anikiel
- 07.08.15 17:13 J.F.
- 07.08.15 17:40 Konrad Anikiel
- 07.08.15 17:56 J.F.
- 07.08.15 19:13 Konrad Anikiel
- 07.08.15 21:51 Konrad Anikiel
- 07.08.15 21:55 J.F.
- 07.08.15 22:26 J.F.
- 08.08.15 00:07 J.F.
- 08.08.15 08:34 Konrad Anikiel
- 08.08.15 08:45 Konrad Anikiel
- 08.08.15 10:45 Sebastian Biały
- 09.08.15 10:43 J.F.
- 09.08.15 11:07 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skuteczność cięcia a liczba noży robota
- napoje gazowane
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław