  • Data: 2015-08-07 11:14:22
    Temat: Re: Dźwig
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 10:39:33 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
    > https://www.youtube.com/watch?v=VmLEF8FAWOI
    > https://www.youtube.com/watch?v=nz1j6XoJT_c
    >
    > Co zaszło?
    > Ja z tego rozumiem tyle:
    > 1. Na małej barce przypłynął element, hgw czego, jakiś most zwodzony czy cuś. Leżał
    pod kątem na podpórkach.
    > 2. Na dużej barce przypłynęły dwa dźwigi.
    > 3. Dźwigi miały przestawić to żelastwo na brzeg, po drugiej stronie dużej barki.
    Miały wykonać symetrycznie ćwierć obrotu i opuścić.
    > 4. Jeden dźwig się z jakiegoś powodu nie obrócił, co spowodowało obrót tego co
    podnosili.
    > 5. Niekontrolowany obrót spowodował nierówny rozkład obciążenia, przeciążenie,
    pęknięcie lin, szarpnięcie które rozbujało barkę, jej przechył i ogólną demolkę.

    Chyba nie. Mnie to wyglada tak:
    -dzwigi raczej celowo sie tak obracaly - moze chcialy element obrocic
    -barka zaczela sie przechylac - obciazona z jednej strony.
    -mocowanie pierwszego (tylnego) dzwigu nie wytrzymalo - o ile w ogole
    byl mocowany, a nie tylko postawiony. I zaczal sie przewracac.
    -pekly liny od drugiego dzwigu,
    -ale nie wszystkie - lina do dolnej "nogi" podnoszonego elementu
    wytrzymala, i gdy ten upadl, to szarpnela drugi dzwig.
    -od szarpniecia cos w podstawie sie zniszczylo i drugi tez spadl.

    > Coś jednak mi nie pasuje: po co im była dodatkowa platforma na dużej barce?
    >Ta która też prawie wpadła do wody, ale jakoś się jednak utrzymała.

    Ta na kolach ? Na niej chyba przyjechal.

    No i nie jestem pewien - byly dwie barki, czy tylko jedna ...

    J.