  • 181. Data: 2012-05-19 07:11:16
    Temat: Re: Dzwonek elektrostatyczny
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.05.2012 23:59, J.F. pisze:

    > Zrobilem i ja podobnie.
    >
    > Tylko niestety - u mnie prad wynosi zero. Napiecie skacze, ale to sa ulamki
    > wolta.
    > W dodatku folia na poczatku sie przykleila do ekranu, po chwili obsunela i
    > teraz juz sie nie chce kleic. 5 minut minelo i nadal nie chce.
    > Cos mi sie wydaje ze to zero uA jest prawdziwe ...

    A podłączyłeś 2 końcówkę do masy telewizora? Bo mnie pierwsza próba też
    tak wyszła, z mniejszą folią i próbowałem 2 końcówkę w łapach trzymać.
    Ale podłogę mam panelową, na gąbce i folii. Dotykałem też do obudowy tej
    nagrywarki, skoczyła iskra i też było 0. Już myślałem, że lipa z tego
    pomiaru.Dopiero jak przyciąłem większy kawałek folii i porządnie
    podłączyłem do masy wtyczki, to prąd popłynął.
    Druga sprawa. Mam taki monitor, który zupełnie nie elektryzuje się.
    Ekran ma pokryty jakąś warstwą przeciwodblaskowa, zresztą bardzo dobrą,
    prawdopodobnie przewodzącą. Kurz na nim nie osiada, nawet po tygodniu.
    Może masz tego typu kineskop?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 182. Data: 2012-05-19 07:46:46
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 18.05.2012 08:50, Desoft pisze:

    > Się przyjęło podawać napięcia względem masy. :-)

    Pytanie, o którą anodę chodzi, bo w lampie oscyloskopowej jest ich
    kilka. Jeśli chodzi o anodę W.N. (podłączenie na balonie lampy przy
    ekranie) przyśpieszającą elektrony po przejściu przez system
    odchylający, to z pewnością nie ma ona zerowego potencjału względem
    masy. Nie spotkałem się z oscyloskopem, w którym "kapturek" W.N. byłby
    połączony z masą. W małych lampach, które nie miały oddzielnie
    wyprowadzonej anody W.N. napięcie przyśpieszające miało względem masy
    potencjał zbliżony do średniego napięcia panującego na wyjściach
    wzmacniaczy odchylania (średni potencjał płytek odchylających). Ma to na
    celu minimalizację astygmatyzmu. W takim przypadku katoda lampy była na
    dużym potencjale ujemnym.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 183. Data: 2012-05-19 08:50:24
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message

    > Znowu mieszasz napięcie względem jakiegoś punktu odniesienia
    > i potencjał względem nieskończoności...

    "potencjał względem nieskończoności...".Ty pewnie calkiem niedawno do szkol
    chodziles.

    W fizyce potencjal zero ma powierzchnia nad ktora pole elektryczne jest
    zerowe.

    > Nie dziwne że Cię z tego Elektryka wyrzucili :-)

    > Że co? :-)

    Jezeli nadajnik pracuje to dziala ulot.
    W szkole ani "uplywnosci" ani "ulotu". Wsio jest idealne.
    S*

  • 184. Data: 2012-05-19 08:56:10
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    >
    > Nie Szczepan... nie temperatury. Rozgrzane szkło generuje fale widzialne.
    > Promienie X to produkt szybkiego hamowania elektronów na anodzie.

    Tak jest w szkole.
    Kazde cialo generuje wszystkie fale. To tez nie jest tajemnica.
    Produktem szybkiego hamowania elektronów na anodzie jest temperatura..
    S*

  • 185. Data: 2012-05-19 08:59:01
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > Mnie się wydaje, że nawet dni. Ale oczywiście zależy to od stanu
    > kineskopu, wilgotności itp.

    W kineskopie jest ten bledder ktory "upuszcza" elektrony. Jak jest zepsuty
    to masz te kilka dni.
    S*

  • 186. Data: 2012-05-19 09:05:40
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > No teraz to już w Twoich propozycjach jest tyle naukowego podejścia
    > że po prostu nie pasujesz na pl.sci.fizyka!!! Won na pl.misc.paranauki!!!

    Sci. jest od science. Szkolna wiedza to "teaching".
    Uczony nie korzysta z podrecznikow. Czyta oryginalne sprawozdania z badan i
    prowadzi wlasne badania.
    Zacznij pisac sprawozdania ze swoich pomiarow bo tu jest sci.
    S*

  • 187. Data: 2012-05-19 09:20:13
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > W elektrostatyce jest odwrotnie, ale tylko pozornie. Bo faktycznie ta
    > dodatnia okładzina przyciągnie elektrony i okładzina naprzeciwko będzie
    > ujemna, ale te elektrony są z doprowadzenia, które stanie się dodatnie.

    W elektrostatyce i elektronice jest tak samo. Kondensator jest podlaczony do
    ziemi (chassis) i tam odsyla/pobiera elektrony. Ziemia nie staje sie przez
    to dodatnia.
    Kazde urzadzenie elektroniczne potrzebuje niewyczerpalnego zrodla
    elektronow.
    "Moje elektroniczne, a nie elektrostatyczne doświadczenie mi mówi, że jak
    napięcie na jednej okładzinie kondensatora idzie w górę to na drugiej też."
    Szkoda ze Piotr nie dopisal jaka pojemnosc ma kondensator ktory dostal
    napiecie ale bedac odlaczony od chassis.

    Bez takiego zrodla kondensator nie dziala. Jest zwyklym cialem ktore moze
    gromadzic elektrony jedynie na zewnetrznej powierzchni.

    > Wiec kondensator moze wchłonąć nieco elektronów przez 2 elektrodę.

    Kineskop to butelka lejdejska ale z pokrywka ze szkla. W to szklo wala
    elektrony z dziala.
    Analizowanie losow elektronow nie jest latwe bo nie znamy szczegolow
    technicznych.
    S*

  • 188. Data: 2012-05-19 09:25:39
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Ale na wielu rysunkach sie zaznacza ze klosz od wewnatrz ma tez
    > przewodzaca warstwe, podlaczona do napiecia anodowego.

    Jeśli tak to masz rację.
    P.G.

  • 189. Data: 2012-05-19 09:26:11
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> wrote in message
    >
    > I wiedzą też, że niepodłączony do uziemienia chassis nie będzie działać
    > jak uziemienie...

    > Ja jestem elektronikiem z zawodu i wykształcenia i obalam Twoje brednie
    > wynikające z niezrozumienia Faradaya i Marconiego.

    Obal elektronikow:

    ". In electronic circuit theory, a "ground" is usually idealized as an
    infinite source or sink for charge, which can absorb an unlimited amount of
    current without changing its potential. Where a real ground connection has a
    significant resistance, the approximation of zero potential is no longer
    valid. Stray voltages or earth potential rise effects will occur, which may
    create noise in signals or if large enough will produce an electric shock
    hazard.
    The use of the term ground (or earth) is so common in electrical and
    electronics applications that circuits in portable electronic devices such
    as cell phones and media players as well as circuits in vehicles such as
    ships, aircraft, and spacecraft may be spoken of as having a "ground"
    connection without any actual connection to the Earth. This is usually a
    large conductor attached to one side of the power supply (such as the
    "ground plane" on a printed circuit board) which serves as the common return
    path for current from many different components in the circuit." From:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_(electricity)

    S*

  • 190. Data: 2012-05-19 09:28:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@B...com> napisał w wiadomości

    > Pomiary moje wskazują że jest dodatnia po włączeniu TV a ujemna po
    > wyłączeniu TV.

    Moje zdanie dotyczyło sytuacji bez rozładowania folii przed wyłączeniem TV.
    P.G.