    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryczność a środowisko
    Date: Mon, 11 Dec 2017 21:29:37 +0100

    > Czy tylko mnie się wydaje, że to jakiś totalny absurd?
    O ile wiem, to auto elektryczne, przejedzie mniej niż auto spalinowe, na
    prądzie wyprodukowanym z tej samej ilości benzyny/ropy/mazutu węgla. ale
    badań oficjalnych nie widziałem. szczególnie takich, które wliczają
    ogrzewanie/klimatyzacje elektryka, a z drugiej strony możliwość jazdy na
    LPG w spaliniaku. Dzisiaj te rozwiązania są promowane jako pro -
    eklologiczne - przy czym elkologiczne są tylko tam, gdzie enegria
    elektryczna pozyskiwana jest w eklologiczny sposób. (więc nie w Polsce i
    nie w większości europy) z drugiej strony, na benzyne nakładana jest
    akcyza, a do elektrycznych aut dopłaca państwo.
    Pytasz jak sie to rozwinie? juz wiemy że za kilka lat będziemy płacili
    dodatkową opłatę za prąd. Czyli "akcyza" ukryta w benzynie rozleje się
    na wszystkich polaków - tych bez aut również. jak uniknąć? W prywatnych
    domkach - panele słoneczne i auto na prąd ze słońca. w blokach do
    których jest pociągnięty gaz - jak najdłużej na gazie! (w mojej okolicy,
    w systemie w którym 9 godzin jestem poza domem a dzieci w szkole,
    ogrzewając gazem płacę 50% tego co ludzie mający "ciepło od miasta".
    Sytuacje uratowałaby elektrownia jądrowa. ale tu niema zgody. więc może
    zróżnicowanie cen "prądu" na podstawie sposobu jego wytwarzania? Wtedy
    zagłosujemy portfelami. 51% kupiło prąd z węgla - budujemy elektrownie
    węglowe i utrzymujemy kopalnie. 51% kupło prąd z (zagranicznej) e.
    jądrowej - budujemy elektrownie jądrowe. moze nawet pod ziemią w starej
    kopalni? Im społeczeństwo głupsze, bardziej zacofane - tym nasze dzieci
    i wnuki będą miały bardziej przesrane. nawet nie głupsze i zacofane.
    znam wielu ludzi którzy są zacofani, ale zdają sobie z tego sprawę i
    pytają swoich bliskich - co mam zrobić, co wybrać (jaki produkt), jak
    głosować, abyście Wy (dzieci, wnuki) mieli lepiej. takich ludzi szanuje.
    Ale tych którzy srali na szkołę, teraz balują po nocach za pieniadze z
    zasiłku, łykają kiełbasę wyborczą - nie.

    ToMasz