    Subject: Re: Energooszczędna pamięć
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Zbych <a...@o...pl>
    Date: Tue, 20 Sep 2016 20:51:04 +0200

    W dniu 20.09.2016 o 20:08, AlexY pisze:

    > Wytrzymuje jak najbardziej, zasilanie buforowe, dioda odcina pastylkę 3V
    > jeśli jest zasilanie główne (np. 3.3V). SRAM na samym podtrzymaniu nie
    > bierze nic jeśli jest sprawny.

    Owszem bierze, mogą to być prądy od ułamka do pojedynczych uA. Do tego
    wypadałoby blokować zapis do RAMu po wykryciu spadku zasilania głównego,
    żeby przypadkiem czegoś w RAMie nie zamazać, więc sama dioda to za mało.

    Pewnie pojedyncze MB, jeśli wziąć pod uwagę PSRAM, to będzie tego
    więcej, ale też pobór prądu w uśpieniu jest większy.

    > Można je łączyć. Nie sprecyzowałeś o jakiej ilości danych mowa.

    I to jest dobry pomysł. Tylko trzeba wziąć pod uwagę, że współczesne
    pamięci flash są raczej mało trwałe.