  • 61. Data: 2016-09-22 18:10:25
    Temat: Re: Energooszczędna pamięć
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > Niektore zrodla twierdza, ze na takiej karcie blok pamieci Flash ma nawet
    > i 256kB.
    > Zapisywanie mniejszymi porcjami oznacza koniecznosc przydzielenia nowego
    > bloku i przepisania do niego zawartosci starego z nowa modyfikacja.

    I co z tego? Co ta nieistotna informacja tym kontekście sprawy wnosi
    do wątku?
    ---
    Bardzo dużo. Zanim tak duży blok zostanie w całości wypełniony może być
    zapisany np 100 tysięcy razy a taki właśnie ma limit ilości zapisów.

  • 62. Data: 2016-09-22 18:10:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Sep 2016 15:31:33 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Przyczyn jest czternaście. Pierwsza: dla maksymalizacji zysku.

    Błagam, to nie jest jedyna metoda na to.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2016-09-22 18:12:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 22 Sep 2016 15:36:50 +0200, slawek <f...@f...com> wrote:
    > . A nie zaprzeczaj: dałoby się i na ultrabooku od Apple.

    Nie, bo na ultrabooku nie spełniłoby założeń funkcjonalnych.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2016-09-22 18:56:51
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2016-09-22 o 11:06, J.F. pisze:
    > Ogolnie to chyba nie - fabryki BASF widuje, nawet w kraju. Cos tam
    > robia, nawet nie wiem co.
    To firma chemiczna

  • 65. Data: 2016-09-22 19:29:54
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    [..]
    > Sens jest taki, że daje komfort użycia więcej ram i flash bez zbędnego
    > kombinowania (jeśli nie pisze się softu na konkurs p.t."ile
    > funkcjonalniści da się zmieścić w 1kB ram i 16kB flash").

    Ale w tym cała radocha, kompilator Ci mówi: "nie da rady" a Ty zacierasz
    rączki i do niego: "taaa? To obczaj to..."
    Ja osobiście mam manię że wiem co w dowolnym momencie procek robi, a
    jest to niewykonalne w Twoim wariancie. Nie mniej rozumiem, nie oceniam,
    są w pewnym momencie takie zagadnienia że przesiadka na coś mocniejszego
    jest jedyną opcją. Szczęśliwie jeszcze nie musiałem.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 66. Data: 2016-09-22 21:31:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 20.09.2016 o 23:31, AlexY pisze:
    > [..]

    > Te pojedyncze uA są do pominięcia, samorozładowanie takiej baterii tyle

    "takiej baterii" - czyli jakiej, bo chyba nie było mowy o typie baterii.

    > wychodzi. A po co chcesz blokować zapis skoro wewnętrzny detektor
    > napięcia zasilania w MCU go zatrzyma? Podtrzymać trzeba tylko i
    > wyłącznie SRAM.

    Jak sam RAM, skoro piszesz o wewnętrznym detektorze (cokolwiek by to
    miało być)?
    Generotory RC czy brown outy w procku wcale tak mało prądu nie biorą.

  • 67. Data: 2016-09-22 21:40:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 22.09.2016 o 08:45, Marek pisze:
    > współczesne
    >
    > Bo trzeba stosować markowe pamięci.

    Na żarty ci się zebrało. Pamięci nand flash robi pewnie tyle fabryk co
    palców na jednej ręce, a reszta tylko nakleja na nie swoje logo.
    Do tego upycha się już po 3 bity w jednym tranzystorze, a jeśli wierzyć
    pismakom to w procesie 15um, w pływającej bramce tranzystora pamięci
    flash siedzi max około 15 elektronów.
    Więc nic dziwnego że sektor pamięci TLC ma zagwarantowane tylko 1k
    kasowań i nikt nawet nie podaje gwarantowanego czasu retencji danych.

    In 15 nm, a planar NAND floating gate can only store about 15
    electrons," observed Western Digital executive VP Siva Sivaram at this
    year's Flash Memory Summit

    http://systemdesign.altera.com/flash-triggers-revolu
    tion/

    > Zdajesz sobie sprawę co by
    > powiedział fotoreporter np. takiego Nikona D3X, gdyby mu karta pamięci
    > "zgubiła" Bardzo Ważne Zdjęcia??

    Omujborze.

  • 68. Data: 2016-09-22 21:40:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-09-22 o 10:11, Marek pisze:

    > A czy BASF jest jeszcze jakąś marką? Nie skończył podobnie Thompson,
    > Grundig czy Telefunken?

    Robią chemię na ten przykład. Kupujemy lakier do malowania kataforetycznego.

    --
    Irokez

  • 69. Data: 2016-09-22 21:43:24
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 22.09.2016 o 21:40, Zbych pisze:

> [...]
    > Do tego upycha się już po 3 bity w jednym tranzystorze, a jeśli wierzyć
    > pismakom to w procesie 15um, w pływającej bramce tranzystora pamięci

    Poprawka, chodzi oczywiście o 15nm.

  • 70. Data: 2016-09-22 21:45:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Zbych pisze:
    > W dniu 20.09.2016 o 23:31, AlexY pisze:
    [..]

    > "takiej baterii" - czyli jakiej, bo chyba nie było mowy o typie baterii.

    Takiej jak się używa do podtrzymania pamięci, typu zegarkowego na 3V.

    > Jak sam RAM, skoro piszesz o wewnętrznym detektorze (cokolwiek by to
    > miało być)?

    Brownout detektor, mają go np atmegi, poniżej sam o nim wspominasz to co
    strugasz wariata?

    > Generotory RC czy brown outy w procku wcale tak mało prądu nie biorą.

    Eeee...? A po co? Skoro procek i tak śpi to po co komu wiedza o poziomie
    baterii? Jak się wybudzi to sobie zmierzy.