    Subject: Re: Felgi 15" zamiast 14" do Fabii
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 10 Aug 2018 01:07:54 +0200

    W dniu 2018-08-10 o 00:28, Przemyslaw P. pisze:
    > Prawidłowo dobrana opona do felgi i koło będzie takiej samej średnicy, czyli
    licznik pokaże to samo podczas jazdy. Sama opona będzie miała niższy profil, więc
    bedzie sztywniejsza, dla niektórych auto wyglądać będzie atrakcyjnej(tu już sporo
    zależy od wzoru felg). Na pewno nieco spadnie komfort na nierównościach, ale pewnie
    nie drastyczny sposób. Dziurami bym się nie przejmował, ja od lat jeżdżę na niskim
    profilu i odkąd za radą gumiarza daję większe ciśnienie w opony, nie zdarzyło mi się
    dobić oponę na dziurze, na fabrycznym ciśnieniu miałem 1 taki przypadek.

    Ale dlaczego obniżasz profil opony, gdzie komfort spada i trzeba uważać?
    Miałem tą sytuację z moimi oponami ostatnio. Fabryka podaje 215x65x15" a
    ja sobie założyłem 215x65x16 w końcu (inne felgi). Maxymalnie mogę
    założyć 17' ale bez przesady. Kiedy informowałem mojego (20 lat
    megapraktyki "gumisia") że kupię opony o niższym profilu, to mnie
    wyśmiał (były sporo tańsze). Wtedy mi się zapytał...własnie o wszelakie
    "uważania" i śmieszność wyglądu na niskim profilu (no tak, im
    WINCYJ/WYŻEJ tym krótszy fiut) mam sporego, jbco więc ta kwestia mnie
    ominęła :)
    Licznik zaczął pokazywać PRAWDĘ, jedzie się lepiej (wyżej) a na dziurach
    nie obrywają amory tak jak na 15 calowych. Nawet spalanie spadło bo
    jadąc ekonomicznie mam niższe obroty silnika niż na 15". OK, mam gorsze
    przyspieszenie ale maxymalna prędkość jest większa...jakoś zmierzyłem do
    15' gdzie miałem 210km/h a teraz mam 230km/h (GPS) Generalnie, odczułem
    większy komfort z jazdy przy większych "kołach" niż przy mniejszych.
    Ciśnienie opony też nie jest bez znaczenia. Inaczej się sciera i
    zalecane jest "fabryczne" ciśnienie. Obwód opony też ma wpływ na
    przebieg/zdzieranie. Im większy, tym więcej przejedziesz (tysiące km).
    Ponieważ mam 150 konną maszynę to odpuściłem sobie "palenie laczków" na
    starcie a automatyczna skrzynia radzi sobie dość dobrze z tym
    przełożeniem więc ogólnie czuję wyższy komfort niż z niższym
    profilem/ceną :)

    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?