-
Data: 2017-05-22 14:41:48
Temat: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:dd2v0jvyhknr$....@4...n
et...
Dnia Sun, 21 May 2017 19:22:54 -0500, Pszemol napisał(a):
>> Ciekawe - wysztywnia zawieszenie tuż przed dziurą:
>> http://speedsociety.com/can-this-car-really-jump-pot
holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss
>
>> Aby koło nie wpadło do wyboju :-)
>> Ma ktoś takie coś poza Fordem?
>Ale to jest moim zdaniem jakiś dziwny pomysł, bo aktywne zawieszenie
>powinno właśnie wypuścić koło w tą dziurę, następnie tak zmienić
>charakterystykę amortyzatora, żeby na końcu dziury koło wróciło w
>górę bez
>wybijania nadwozia.
>Wtedy zawieszenie wybrało nierówność.
>Jazda na trzech kołach to zawsze brak przyczepności,
Ale to nie zawsze przeszkadza.
Poza tym przy tak stromych krawedziach i krotkich dziurach raczej i
tak bedzie sporo czasu w powietrzu.
> po drugie jednak
>grawitacja zrobi swoje i auto z podniesionym kołem całe się przechyla
>do
>tej dziury.
Ale niewiele. Kolo, o masie powiedzmy 30kg, i nacisku sprezyny 300kG
wpada znacznie glebiej - a potem rozwala sie na krawedzi.
A tu bedzie np 1cm zamiast 10cm ... i spokojnie przejezdzamy.
>I takie podnoszenie kół to da się zrobić tylko jak się ma rzadko
>pojawiające się dziury na równej drodze, jedzie dość szybko, nie
>hamuje,
>nie skręca, dziura jest odpowiednio krótka i przed nią nie ma
>następnej.
Tylko wymaga odpowiednich silownikow i glebokosciomierzy.
A tu mam wrazenie maja tylko amora o zmiennym tlumieniu, i blokuja go
na czas krotkiej dziury.
Co do konkurencji - poszukalbym co potrafia samochody z hydroaktywnym
zawieszeniem, cos mi chodzi po glowie ze o podobnych funkcjach
slyszalem dawno temu - ale czy to byla wersja seryjna, czy prototyp,
czy tylko pomysl ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.05.17 14:58 J.F.
- 22.05.17 15:35 r...@k...pl
- 22.05.17 18:35 Pszemol
- 22.05.17 19:46 J.F.
- 24.05.17 21:03 Marcin
- 24.05.17 21:54 J.F.
- 24.05.17 22:13 Shrek
- 25.05.17 16:20 J.F.
- 25.05.17 23:16 T.
- 26.05.17 06:45 Shrek
- 27.05.17 08:27 RoMan Mandziejewicz
- 29.05.17 12:17 robot
- 29.05.17 12:24 Liwiusz
- 29.05.17 15:31 RadoslawF
- 29.05.17 17:57 WW
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=