  • Data: 2017-05-22 14:41:48
    Temat: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    et...
    Dnia Sun, 21 May 2017 19:22:54 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]
    holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
    campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss

    >Ale to jest moim zdaniem jakiś dziwny pomysł, bo aktywne zawieszenie
    >powinno właśnie wypuścić koło w tą dziurę, następnie tak zmienić
    >charakterystykę amortyzatora, żeby na końcu dziury koło wróciło w
    >górę bez
    >wybijania nadwozia.
    >Wtedy zawieszenie wybrało nierówność.

    >Jazda na trzech kołach to zawsze brak przyczepności,

    Ale to nie zawsze przeszkadza.
    Poza tym przy tak stromych krawedziach i krotkich dziurach raczej i
    tak bedzie sporo czasu w powietrzu.

    > po drugie jednak
    >grawitacja zrobi swoje i auto z podniesionym kołem całe się przechyla
    >do
    >tej dziury.

    Ale niewiele. Kolo, o masie powiedzmy 30kg, i nacisku sprezyny 300kG
    wpada znacznie glebiej - a potem rozwala sie na krawedzi.
    A tu bedzie np 1cm zamiast 10cm ... i spokojnie przejezdzamy.

    >I takie podnoszenie kół to da się zrobić tylko jak się ma rzadko
    >pojawiające się dziury na równej drodze, jedzie dość szybko, nie
    >hamuje,
    >nie skręca, dziura jest odpowiednio krótka i przed nią nie ma
    >następnej.

    Tylko wymaga odpowiednich silownikow i glebokosciomierzy.
    A tu mam wrazenie maja tylko amora o zmiennym tlumieniu, i blokuja go
    na czas krotkiej dziury.

    Co do konkurencji - poszukalbym co potrafia samochody z hydroaktywnym
    zawieszeniem, cos mi chodzi po glowie ze o podobnych funkcjach
    slyszalem dawno temu - ale czy to byla wersja seryjna, czy prototyp,
    czy tylko pomysl ...

    J.