eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFord przeskakuje przez dziury w jezdni › Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!un
    t-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POS
    TED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <oftaqi$vec$1@dont-email.me> <dd2v0jvyhknr$.yub7nn4jly09.dlg@40tude.net>
    In-Reply-To: <dd2v0jvyhknr$.yub7nn4jly09.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Ford przeskakuje przez dziury w jezdni
    Date: Mon, 22 May 2017 14:41:48 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 49
    Message-ID: <5922dc8d$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.163.39
    X-Trace: 1495456909 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 649 83.30.163.39:55598
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2605560
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:dd2v0jvyhknr$....@4...n
    et...
    Dnia Sun, 21 May 2017 19:22:54 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> Ciekawe - wysztywnia zawieszenie tuż przed dziurą:
    >> http://speedsociety.com/can-this-car-really-jump-pot
    holes/?utm_source=facebook&utm_medium=post-link&utm_
    campaign=ss&utm_term=matt&utm_content&source=ss
    >
    >> Aby koło nie wpadło do wyboju :-)
    >> Ma ktoś takie coś poza Fordem?

    >Ale to jest moim zdaniem jakiś dziwny pomysł, bo aktywne zawieszenie
    >powinno właśnie wypuścić koło w tą dziurę, następnie tak zmienić
    >charakterystykę amortyzatora, żeby na końcu dziury koło wróciło w
    >górę bez
    >wybijania nadwozia.
    >Wtedy zawieszenie wybrało nierówność.

    >Jazda na trzech kołach to zawsze brak przyczepności,

    Ale to nie zawsze przeszkadza.
    Poza tym przy tak stromych krawedziach i krotkich dziurach raczej i
    tak bedzie sporo czasu w powietrzu.

    > po drugie jednak
    >grawitacja zrobi swoje i auto z podniesionym kołem całe się przechyla
    >do
    >tej dziury.

    Ale niewiele. Kolo, o masie powiedzmy 30kg, i nacisku sprezyny 300kG
    wpada znacznie glebiej - a potem rozwala sie na krawedzi.
    A tu bedzie np 1cm zamiast 10cm ... i spokojnie przejezdzamy.

    >I takie podnoszenie kół to da się zrobić tylko jak się ma rzadko
    >pojawiające się dziury na równej drodze, jedzie dość szybko, nie
    >hamuje,
    >nie skręca, dziura jest odpowiednio krótka i przed nią nie ma
    >następnej.

    Tylko wymaga odpowiednich silownikow i glebokosciomierzy.
    A tu mam wrazenie maja tylko amora o zmiennym tlumieniu, i blokuja go
    na czas krotkiej dziury.

    Co do konkurencji - poszukalbym co potrafia samochody z hydroaktywnym
    zawieszeniem, cos mi chodzi po glowie ze o podobnych funkcjach
    slyszalem dawno temu - ale czy to byla wersja seryjna, czy prototyp,
    czy tylko pomysl ...

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: