    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Galaretowate literki na monitorze LCD
    Date: Thu, 2 Nov 2017 22:31:01 +0100

    On 11/2/2017 9:55 PM, JaNus wrote:
    > Trochę to dla mnie dziwne, że kolejne, mniejsze od maksymalnej,
    > rozdzielczości, nie są wynikiem dzielenia tego maksa na kolejne potęgi 2

    Monitory nie mają rozdzielczości w korelacji z potęgami 2 i mają różne
    proporcje. Ogólnie znajndowalnych w monitorach rozdzielczości matryc LCD
    będzie pewnie kilkadziesiąt.

    > Próbowałem przede wszystkim rozdzielczości maksymalnej, przy której
    > zarówno galareta pozostaje, jak i dochodzi jeszcze to, że literki są
    > małe, zarysowane zbyt cienką kreską, czyli razem: niezbyt czytelne.

    Istnieje jeszcze szansa że twoja karta grafiki została rozpoznana jako
    generyczna i ani jedna z dostepnych rozdzielczości nie odpowiada tej z
    monitora. To się często trafia, w dziwnych monitorach typu 1400x1050,
    może nie byc czegoś takiego na liście do momentu zainstalowania
    sterownika karty grafiki producenta.