eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaGeolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r) › Re: Geolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r)
  • Data: 2017-05-29 18:29:58
    Temat: Re: Geolokalizacja początków Nr Telefonicznych w Dużych miastach. (do 2000 r)
    Od: PiotRek <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-29 o 13:42, moje12a pisze:
    > U mnie (włocławek) też było kilka central dzielnicowych. Sam nawet wiem gdzie była
    "moja" w kwesti przenoszenia nr telefonu w obrębie miasta była prawie formalnością
    jedynym problemem był okres poprzedzający (30 dni). Natomiast kwestia zmiany
    miejscowości przy zachowaniu własnego numeru była już większym problemem gdzie na
    zmianę lokalizacji telefonu można było czekać nawet do pół roku.

    Może trochę nie w temacie, bardziej jako ciekawostka - w drugiej połowie
    lat 80. (a może i wcześniej?) niektóre warszawskie numery 300xxx
    (centrala Intraco II) były zainstalowane daleko od Warszawy (na pewno w
    elektrowni Bełchatów był taki warszawski numer). A numery z CA Piękna (I
    lub II) były gdzieś na Mazurach, w domkach ówczesnych dygnitarzy PZPR.

    (8 w niektórych przypadkach służyła jeszcze do wyjścia na centralę
    wojewódzką dla miejscowości z obsługą "skróconych" numerów w systemie
    CAW-2/4 CAM-4. (jestem ciekaw kto jeszcze pamięta te skróty ? )

    Centrala automatyczna wiejska/miejska. Natomiast co oznaczały te liczby
    po dywizie, to już nie pamiętam...

    Piotr