  • Data: 2019-11-08 13:40:56
    Temat: Re: Gniazdko 230V Wifi
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> wrote:

    > Bo to ładnie wygląda na kolorowej ulotce, praktyka bywa bolesna, i
    > spodziewane korzyści nie są aż tak duże.

    Bo im coś bardziej skomplikowane, tym bardziej może się zepsuć :)

    Mało było przypadków, że np. drive-by-wire w samochodzie zwariowało i
    samochód nagle zaczął przyspieszać? Z linką nie ma takich problemów. Linka
    może się oczywiście zerwać, ale ile razy zerwała się wam linka od gazu? Mi
    nigdy.

    Nie mówię, że nigdy sobie nie zrobię rozwiązania "smart", ale jeśli
    zrobię, to na pewno nie będzie zależało od zewnętrznego serwera -- ten
    może być najwyżej dodatkową funkcjonalnością. Nie wyobrażam sobie, że nie
    mogę zgasić światła w domu albo podkręcić kaloryferów, bo jakiś serwer
    poza moją kontrolą zdechł. Zresztą nawet jeśli pod moją kontrolą -- nie
    widzę żadnego powodu, żeby sygnał z wyłącznika do żarówki szedł przez
    jakiś serwer. Co najwyżej przez lokalne urządzenie, które pyknie
    przekaźnikiem w momencie a) dostania sygnału z wyłącznika, b) z serwera.

    Btw. Mama kiedyś kupiła sobie telewizor. W telewizorze było YouTube i
    ipla. YouTube po którejś (automatycznej) aktualizacji zniknęło i... i co?
    Telewizor był kupiony m.in. dlatego, że miał aplikację YouTube, ale teraz
    nie ma i pocałujcie misia w pysia. Ipla przestała działać (łączyć się) i
    znów -- kto jest winny? Producent TV, sama ipla, dostawca łącza? Puściłem
    iplę przez proxy i działa, ale gdyby nie działała, to znów -- spadaj
    kliencie na szczaw, odpowiedzialność się rozmyła.