  • 31. Data: 2018-01-31 10:23:08
    Temat: Re: HDD 3 TB
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 09:00, knrdz pisze:

> [...]
    > Elementum mają wentylator zamontowany na spodzie. Właśnie po to, by
    > zapewniać wystarczający przepływ powietrza przy znacznie niższej
    > prędkości obrotowej (i przy znacznie mniejszym hałasie) niż stosowane w
    > zasilaczach AT i może przez pierwszą dekadę w zasilaczach ATX,
    > wentylatory 80mm.

    > Jesteś w błędzie. Wentylator 120-140 montowany na spodzie zasilacza
    > działa w tej sposób że wciąga do niego powietrze (z obudowy, albo w
    > nowych obudowach z zasilaczem montowanym na dole - bezpośrednio spod
    > obudowy), które ogrzane opuszcza go perforowaną tylną ścianą.

    Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam nie wyciąga tak jak piszesz
    tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy kompa. Ale pewnie mnie
    oszukali, sprzedali zły zasilacz a ty masz rację. :-)

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2018-01-31 11:55:51
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 31.01.2018 o 10:23, RadoslawF pisze:

    > Aż osobiście sprawdziłem. Ten który mam nie wyciąga tak jak piszesz
    > tylko dmucha z zasilacza do wnętrza obudowy kompa. Ale pewnie mnie
    > oszukali, sprzedali zły zasilacz a ty masz rację. :-)

    Pewnie tak, może napisz konkretnie co to za zasilacz? Przyznam że o
    takim nawet nie słyszałem, wszystkie zasilacze jakie kiedykowliek
    miałem, od czasów AT dmuchały rozgrzanym powietrzem przez tylną ściankę,
    poza obudowę. Niezależnie czy miały 1 wentylator właśnie tam
    umieszczony, czy dwa wentylatory (z tyłu i na dole, np. w Chieftecu 420W
    http://www.arest.pl/ph/1430/1_addmedium.jpg ), czy jak to jest aktualnie
    standardem, 1 duży wentylator na spodzie.

    > Poza przypadkami kiedy dmucha nie na zewnątrz jak powinien
    > a do środka a biedny nabywca montuje kolejne wiatraki
    > do wyciągania przegrzanego powietrza z obudowy.

    Jeszcze raz, czy dobrze zrozumiałem: sugerujesz tu ze zasilacze z dużym
    wentylatorem umieszczonym na dole (czyli większość albo wręcz
    praktycznie wszystkie markowe zasilacze ATX 2.x od pewnie 10 lat)
    dmuchają do środka obudowy gorącym powietrzem? Zapewniam Cię, że tak nie
    jest, jeśli Twój tak robi, to widać to jakiś chiński produkt
    zasilaczopodobny.

  • 33. Data: 2018-01-31 12:09:34
    Od: knrdz <x...@t...cy>

> [...]

    > a do środka a biedny nabywca montuje kolejne wiatraki
    > do wyciągania przegrzanego powietrza z obudowy.

    Aż zajrzałem do pierwszego lepszego sklepu by obejrzeć zasilacze. Nawet
    sortując po cenie od najtańszych trudno znaleźć jakikolwiek nie mający
    wentylatora 120-140mm, :

    https://www.x-kom.pl/g-5/c/158-zasilacze-do-komputer
    a.html?sort_by=price_asc

    Pewnie samo badziewie do podgrzewania obudów sprzedają, sie nie znajo.

  • 34. Data: 2018-01-31 13:47:30
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "knrdz" napisał:

    > https://www.ceneo.pl/39845621
    > https://www.ceneo.pl/43693496
    > https://www.ceneo.pl/20358840

    Dzięki. Dysk już mam. Czym go spartycjonować? PM8 widzi tylko 2TB, mimo to
    spartcjonowałem, ale d... System (XP) nie widzi partycji. Po powtórnym
    uruchomieniu PM8 jest error. Pomocy :)

    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2018-01-31 15:44:46
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 31 Jan 2018 13:47:30 +0100, Kamil wrote:

    > Dzięki. Dysk już mam. Czym go spartycjonować? PM8 widzi tylko 2TB, mimo to
    > spartcjonowałem, ale d... System (XP) nie widzi partycji. Po powtórnym
    > uruchomieniu PM8 jest error. Pomocy :)

    PM8 jest z którego wieku?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 36. Data: 2018-01-31 15:47:00
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Może spróbować EaseUs ?

    -----

  • 37. Data: 2018-01-31 16:00:29
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 31.01.2018 o 13:47, Kamil pisze:

    > Dzięki. Dysk już mam. Czym go spartycjonować? PM8 widzi tylko 2TB, mimo to
    > spartcjonowałem, ale d... System (XP) nie widzi partycji. Po powtórnym
    > uruchomieniu PM8 jest error. Pomocy :)

    Zainstalować współczesny OS z obsługą dysków większych niż 2.2TB?
    Ewentualnie szukać jakichś półśrodków, np. Seagate dla swoich dysków
    proponuje program DiscWizard Extended Capacity Manager, dzięki któremu
    nadwyżka ponad obsługiwane przez MBR 2.2TB jest widziana jako oddzielny
    dysk.
    http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/0076
    63en?language=en_US&key=ka03A000000y1U0QAI&kb=n&wwwl
    ocale=en-us

    DiscWizard do działania wymaga w systemie jakiegoś dysku
    Seagate/Samsung, ale pewnie są też wersje bez ograniczeń, bo to OEMowa
    odmiana softu Acronisa.

  • 38. Data: 2018-01-31 16:51:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 11:55, knrdz pisze:

> [...]
    > http://www.arest.pl/ph/1430/1_addmedium.jpg ), czy jak to jest aktualnie
    > standardem, 1 duży wentylator na spodzie.

    Na obudowie ma namalowane "corsair CX 500".

    Widać chiński.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2018-01-31 17:03:05
    Od: knrdz <x...@t...cy>

    W dniu 31.01.2018 o 16:51, RadoslawF pisze:

    > Na obudowie ma namalowane "corsair CX 500".

    No to albo go ktoś przerabiał, albo źle sprawdziłeś, bo Corsair CX500 na
    pewno ma wentylator zamontowany tak, że wciąga powietrze do zasilacza:
    http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-rev
    iew-80-plus-bronze,3587-4.html

  • 40. Data: 2018-01-31 18:38:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://www.arest.pl/ph/1430/1_addmedium.jpg ), czy jak to jest aktualnie
    > standardem, 1 duży wentylator na spodzie.

    Pierwsze specyfikacje ATX dla obudowy Baby-AT przewidywały _jeden_
    wentylator do wszystkiego. Ciągnął powietrze przez zasilacz, następnie
    na radiator procesora.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam