-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <X...@1...0.0.1>
<bjz2ej8znbm7$.dlg@myjk.org>
<X...@1...0.0.1>
Date: Mon, 26 Sep 2016 00:21:42 +0200
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 68
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1474842210 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 89.77.179.152:9367
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2589113
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 25 Sep 2016 20:00:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...
>
>>> Czy hamujac silnikiem zuzywamy dwumase?
>>
>> Najgorsze dla K2M jest szarpanie (czyli wszelakie strzały ze
>> sprzęgła).
>
> To jest jasne - to nie służy zadnemu sprzegłu ale to pomijam bo raczej o to
> dbam, zeby tak nie robić.
Moim zdaniem nie ma żadnej rozsądnej procedury wydłużania życia takim
elementom.
Bo pewnie dwumasa będzie wolała żebyś stał pod światłami na jak najwyższych
obrotach i w ogóle jeździł z obrotomierzem na czerwonym polu, a prędkość
regulował półsprzęgłem, ale to raczej droga do nikąd :)
Po prostu koszty oszczędzania dwumasy będą gdzieś indziej i raczej nie są
warte tej dwumasy.
>> Nie ma co przesadzać i nadmiernej opiekuńczości wykazywać, podobnie
>> nie ma się co wybitnie spuszczać nad DPF/FAP. Większość tych elementów
>> sprawia kłopoty w zajechanych żużlach.
>>
> A jak się tymi elementami opiekowac?
Raczej niestety należy naprawiać.
To się nie da - taki element żyje jakiś tam przebieg i zazwyczaj tego nie
przeskoczysz.
>> Daj spokój tej dwumasie, jeździj normalnie -- to nie jest ze szkła.
>>
> Ja mam autko ktore ma przejechane juz około 300 i chociaz mechanik mowi ze
> dwumasa wykazuje juz objawy zuzycia to ja tego jeszcze nie czuje.
No czyli niestety pewnie zaraz się rozleci czego by nie kombinować.
Realnie żeby oszczędzać dwumasę należy pojechać autobusem, rowerem albo iść
piechotą :)
Nawet jeśli stosując magiczną technikę jazdy można by przedłużyć życie
dwumasie o jakiś tam procent, to sens to był jeździć tak przez pierwsze
300tys, wtedy można było jej życie przedłużać.
Jak mechanik czuje już na dwumasie luzy, to ona się rozleci raz-dwa czego
byś nie kombinował, bo po prostu czas życia się skończył.
Ja rozumiem że drogo, ale masz jeszcze chwilę czasu żeby dozbierać na nowe,
może używane jak masz pewne źródło, ewentualnie jak każda złotówka się
liczy to daj jakemuś Cytrynowi i Gumiakowi do zespawania obie części.
Auto będzie jeździć, dwumasy nie będzie - niektórzy tak jeżdżą i nie
narzekają. Podobno nie jest tak dobrze jak z nową, ale nie jest tak źle jak
z wytłuczoną.
> A przyspieszam gdzies tak od 1,5krpm. (to autko ma max moment obrotowy
> gdzies własnie od 1,5k obrotów) ale robię to takn a 70% możliwości silnika.
> Auto to ducato 2.0mjet.
No i moim zdaniem w rozsądnym zakresie używania samochodu nic więcej niz
wymyślisz.
> Dlatego chciałbym wiedziec jak to jest z tymi dwumasami w rzeczywistości.
> I wtedy bede sobie oszczedzał albo i nie - ale lubie wiedziec i wiedze
> weryfikowac.
Moim zdaniem poza strzałami ze sprzęgła nie bardzo da się dwumasie pomóc.
Poza oczywiście ogrniczeniem używania auta.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.09.16 09:14 Myjk
- 26.09.16 17:59 Marek
- 26.09.16 18:48 J.F.
- 26.09.16 20:07 Cavallino
- 26.09.16 19:39 cef
- 26.09.16 21:00 Budzik
- 26.09.16 21:54 Jarek
- 26.09.16 22:01 cef
- 26.09.16 22:39 Mateusz Bogusz
- 26.09.16 23:08 Scobowski
- 27.09.16 08:10 Myjk
- 27.09.16 09:20 cef
- 27.09.16 12:14 sirapacz
- 27.09.16 13:23 cef
- 27.09.16 13:30 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
- Silnik Stirlinga - energia mechaniczna wytwarzana z ciepła bez dostarczania paliwa!
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- Elektryk przytarł podłogę
- Seat Altea MPI 102 KM Czy tym da się jeździć?
- Odkrywanie ameryki - auta gnija.
- ile pali hybryda
- no plans to put the hard shoulder back
- Tak a propo oznakowania na S8
Najnowsze wątki
- 2024-05-08 Osoby które znają informacje tajne
- 2024-05-08 doprowadzenie przymusowe świadka
- 2024-05-08 Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- 2024-05-08 Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- 2024-05-08 Chess
- 2024-05-08 Gruby pasożyt nasyła tajną policję na aktywistę z Rzeszy działającego w SZAP!
- 2024-05-08 Chess
- 2024-05-08 IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- 2024-05-08 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-08 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-08 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-08 Koniecznie potrzebuję kampera...
- 2024-05-08 Gorzów Wielkopolski => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-08 => Solution Architect (secure communication and IoT solutions) <=
- 2024-05-08 Warszawa => Junior Rekruter <=