    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem a dwumasa
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 26 Sep 2016 00:21:42 +0200

    Dnia Sun, 25 Sep 2016 20:00:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > To jest jasne - to nie służy zadnemu sprzegłu ale to pomijam bo raczej o to
    > dbam, zeby tak nie robić.

    Moim zdaniem nie ma żadnej rozsądnej procedury wydłużania życia takim
    elementom.
    Bo pewnie dwumasa będzie wolała żebyś stał pod światłami na jak najwyższych
    obrotach i w ogóle jeździł z obrotomierzem na czerwonym polu, a prędkość
    regulował półsprzęgłem, ale to raczej droga do nikąd :)

    Po prostu koszty oszczędzania dwumasy będą gdzieś indziej i raczej nie są
    warte tej dwumasy.

    > A jak się tymi elementami opiekowac?

    Raczej niestety należy naprawiać.

    To się nie da - taki element żyje jakiś tam przebieg i zazwyczaj tego nie
    przeskoczysz.

    > Ja mam autko ktore ma przejechane juz około 300 i chociaz mechanik mowi ze
    > dwumasa wykazuje juz objawy zuzycia to ja tego jeszcze nie czuje.

    No czyli niestety pewnie zaraz się rozleci czego by nie kombinować.
    Realnie żeby oszczędzać dwumasę należy pojechać autobusem, rowerem albo iść
    piechotą :)

    Nawet jeśli stosując magiczną technikę jazdy można by przedłużyć życie
    dwumasie o jakiś tam procent, to sens to był jeździć tak przez pierwsze
    300tys, wtedy można było jej życie przedłużać.
    Jak mechanik czuje już na dwumasie luzy, to ona się rozleci raz-dwa czego
    byś nie kombinował, bo po prostu czas życia się skończył.

    Ja rozumiem że drogo, ale masz jeszcze chwilę czasu żeby dozbierać na nowe,
    może używane jak masz pewne źródło, ewentualnie jak każda złotówka się
    liczy to daj jakemuś Cytrynowi i Gumiakowi do zespawania obie części.
    Auto będzie jeździć, dwumasy nie będzie - niektórzy tak jeżdżą i nie
    narzekają. Podobno nie jest tak dobrze jak z nową, ale nie jest tak źle jak
    z wytłuczoną.

    > A przyspieszam gdzies tak od 1,5krpm. (to autko ma max moment obrotowy
    > gdzies własnie od 1,5k obrotów) ale robię to takn a 70% możliwości silnika.
    > Auto to ducato 2.0mjet.

    No i moim zdaniem w rozsądnym zakresie używania samochodu nic więcej niz
    wymyślisz.

    > Dlatego chciałbym wiedziec jak to jest z tymi dwumasami w rzeczywistości.
    > I wtedy bede sobie oszczedzał albo i nie - ale lubie wiedziec i wiedze
    > weryfikowac.

    Moim zdaniem poza strzałami ze sprzęgła nie bardzo da się dwumasie pomóc.
    Poza oczywiście ogrniczeniem używania auta.