  • 21. Data: 2020-01-18 18:15:07
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 08:10, Cavallino pisze:

    > Tylko Tesla na Superchargerze.
    > Pozostałe jednak ze dwa razy dłużej.
    >
    > Niemniej - jak nie masz czasu na pół godziny przerwy po 400 km, to może
    > lepiej jak w ogóle nie będziesz jeździł po drogach, chyba że z z
    > tachografem....

    > Brałbym w ciemno u nas - obecnie szukam czegoś do wynajęcia na miesiąc
    > czy dwa, bo PIS ociąga się z dopłatami do elektryków, a poprzedniego już
    > sprzedaję.
    > Nawet za kilkuletni, budżetowy samochód spalinowy w rodzaju Peugeota
    > 301, musisz wybulić z 1500-2000 za miesiąc.

    ale te kwoty miesięczne to przy najmie/leasingu na ok. 3 lata,
    krótkoterminowy pewnie też droższy.
    A za ~2000zł to Tesla 3 (strona przykładowa, pierwsza lepsza i jak widzę
    z limitem 5000mil/rok: https://www.drive-electric.co.uk/
    Tyle że 3.800GBP pierwszej wpłaty, o ile dobrze rozumiem (bo nigdy nie
    korzystałem z PCH) ta kwota ci przepada - ale za te 3 (czy ile tam) lat
    wymieniasz auto na nowe już bez tej wpłaty (no i ceny na stronach to
    zawsze zawyżone, często z pierwszą wpłatą da się zjechać do minimum albo
    do zera)

    > Na razie ceny rosną, od tego stopnia że jazda w trasie na elektryku
    > wychodzi dużo drożej niż w spalinowym.
    > Ostatnia cena z Ionity na Polskę to 3,5 zł/1 kWh.
    >
    > Tak z kilkanaście razy drożej niż ładuję w domu.

    Na razie elektryk ma sens tylko jak masz go gdzie pod domem ładować i w
    większości będziesz tak robił. Ja dla siebie bym kupił - ale ze względu
    na priorytety na razie pojeżdżę starym sztruclem :)

    Lukasz

  • 22. Data: 2020-01-18 18:25:03
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 08:28, Marcin N pisze:
    > Terefere.
    >
    > Skąd brać tę energię na takie szybkie ładowanie? dopóki są to pojedyncze
    > pojazdy - jakoś to działa. Niech teraz będzie ich tysiąc razy więcej.
    > Niech się okaże, że jesteś drugi w kolejce (albo jeszcze lepiej - piąty,
    > czy dziesiąty).

    Gdybym mieszkał w Polsce i miał zamiar kupić elektryka, to tylko z
    szybkim ładowaniem. Ale nie dlatego, że to szybkie ładowanie potrzebne
    by mi było codziennie, a dlatego, że chciałbym mieć możliwość pojechać
    dwa razy w roku gdzieś dalej (1000km nad morze można zrobić spokojnie
    jednym ciągiem).
    Wyższe ceny na stacjach ładowania niż w domu skutecznie przerzucą
    ładowanie na porę nocną w domach.

    Lukasz

  • 23. Data: 2020-01-18 20:26:34
    Od: p...@g...com

    Spokojnie. Jeszcze te nasze e-zacofanie może nam wyjść na dobre ;-)

    https://m.focus.de/auto/elektroauto/news/ionity-ioni
    ty-vervielfacht-ladestrompreis-so-vermeiden-sie-die-
    kostenfalle_id_11560915.htmln

    Podwyżka faktor 10 ;-) tak to zaczyna mi się podobać, pewnie akcje poszły w górę więc
    ktoś jest zarobiony ;-)

    W Niemczech powoli zaczyna się golenie ;-) plan jest z grubsza taki aby przy pomocy
    eko-oszołomów przeprowadzić e-rewolucje po czym podnieść ceny prądu ;-)

  • 24. Data: 2020-01-18 21:34:10
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 18/01/2020 19:26, p...@g...com wrote:
> [...]
    eko-oszołomów przeprowadzić e-rewolucje po czym podnieść ceny prądu ;-)

    No przecież to normalne, po to nakręca się popyt, żeby potem zarobić na
    tych, którzy się załapali na różne działania promocyjne. Wygląda na to,
    że w .pl nadchodzi to samo:
    <https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/konie
    c-darmowego-ladowania-aut-elektrycznych-dieslem-lub-
    autem-na-lpg-pojedziesz/42dkete>.

    --
    MF

  • 25. Data: 2020-01-18 22:25:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 18.01.2020 o 20:26, p...@g...com pisze:

    > W Niemczech powoli zaczyna się golenie ;-) plan jest z grubsza taki aby przy pomocy
    eko-oszołomów przeprowadzić e-rewolucje po czym podnieść ceny prądu ;-)

    Po co? Już teraz cena 1 kWh w Polsce na stacji Ionity
    wynosi 3,5 zł, gdy w domu na razie za 1 kWh w taryfie
    G11 płacimy 0,55-0,67 zł, w zależności od dostawcy.
    Jazda elektrykiem zasilanym w trasie na stacjach Ionity
    jest obecnie ponad dwukrotnie droższa niż jazda autem
    napędzanym dieslem.

  • 26. Data: 2020-01-18 23:33:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2020 o 13:13, MF pisze:

    > Pierdu pierdu. OZE mają podstawową wadę: są zależne od warunków
    > zewnętrznych. Energia słoneczna? W bezchmurny letni dzień można mieć
    > pełno energii, ale w zimie kupa. Energia wiatrowa? Raz wieje bardziej,
    > raz mniej, raz piździ i wiatrak trzeba ustawić w chorągiewkę, żeby się
    > nie rozleciał, a raz jest flauta.

    Ale suma sumarum w Niemczech wystarczy na wyprodukowanie prawie 50%
    CAŁOŚCI z OZE.
    Klimat mają podobny.

    A my zamiast zarabiać na swoim OZE, płacimy im za prąd z ich OZE, który
    kupujemy od nich w coraz większych ilościach.
    W sumie to i tak lepiej, niż byśmy mieli spalać u siebie węgiel i nim
    syfić, ale lepiej byłoby ze swojego OZE.
    Wystarczy nie przeszkadzać, jak to PIS ma w zwyczaju.

  • 27. Data: 2020-01-19 00:51:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Jan 2020 23:33:23 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale suma sumarum w Niemczech wystarczy na wyprodukowanie prawie 50%
    > CAŁOŚCI z OZE.
    > Klimat mają podobny.

    Ale musisz i na czas popatrzec.
    Np fotoogniwa prad produkuja w dzien, a ty auto ladujesz w nocy.

> [...]
    > W sumie to i tak lepiej, niż byśmy mieli spalać u siebie węgiel i nim
    > syfić, ale lepiej byłoby ze swojego OZE.

    Jesli oni do swojego OZE doplacaja, to moze wlasnie sie podlaczylismy
    do ich doplat :-)

    > Wystarczy nie przeszkadzać, jak to PIS ma w zwyczaju.

    Ale gornicy protestuja :-)

    Juz slysze, ze elektrownie nie odebraly zakontraktowanego wegla, bo
    importowany tanszy :-)

    J.

  • 28. Data: 2020-01-19 00:54:21
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-18 18:25, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > jednym ciągiem).
    > Wyższe ceny na stacjach ładowania niż w domu skutecznie przerzucą

    To właśnie na nocną porę nie przerzucą bo i tak przez ładowanie ze
    swojego gniazdka jest się bardzo do przodu. Żeby w nocy zdążyć naładować
    trzebaby zainwestować w szybkie ładowanie i uwzględniając to cena z
    własnego gniazdka nie byłaby wcale atrakcyjna. No i ładowanie nocą
    stanowi pewną trudność.

    Dlatego obstaję, że elektryki mają sens tylko jako małe samochody
    miejskie z ich małym zużyciem.

    Ale tak ogólnie to wszystko toczy się wokół gustów a nie tego co
    racjonalne. Póki ludzie chcą samochody uniwersalne to takie będą
    produkowane i sprzedawane.

  • 29. Data: 2020-01-19 07:13:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-01-2020 o 00:51, J.F. pisze:

    > Ale musisz i na czas popatrzec.
    > Np fotoogniwa prad produkuja w dzien, a ty auto ladujesz w nocy.

    Ale wiatraki również w nocy.
    Podobnie jak cała reszta elektrowni, która nie ma co z prądem zrobić
    akurat w nocy, a muszą działać, żeby równoważyć wahania OZE.

    > Jesli oni do swojego OZE doplacaja, to moze wlasnie sie podlaczylismy
    > do ich doplat :-)

    Ale co znaczy "dopłacają"?
    Dopłaciło trochę państwo do budowy, dawno temu.
    A ci co zamontowali, również Niemcy teraz tylko zarabiają.
    Więc czemu, my nie mieliśbyśmy?

    > Ale gornicy protestuja :-)

    Górnicy protestują bo ich PIS wydymał.
    I zamiast ich przebranżowić na OZE i jego produkcję, to spala węgiel i
    smrodzi na potęgę.
    Ale spala ruski, australijski i skąd tam tylko jest akurat trochę taniej.

  • 30. Data: 2020-01-19 08:20:57
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 18/01/2020 22:33, Cavallino wrote:

    > Ale suma sumarum w Niemczech wystarczy na wyprodukowanie prawie 50%
    > CAŁOŚCI z OZE.
    > Klimat mają podobny.

    Domyślam się, że mówisz o uśrednionej produkcji w ciągu roku czy coś w
    pobliżu. Oczywiście masz rację, tylko kwestia była o zapewnieniu 100%
    *chwilowego* zapotrzebowania. Wydaje mi się, że w bezwietrzną noc Niemcy
    korzystają z możliwości importu energii z zagranicy, np. francuskiego
    prądu z francuskich elektrowni atomowych. Więc mają dostęp do rezerwy.
    Ale wg mnie nie mają i nie będą mieli możliwości pokrycia 100% zużycia z
    samych OZE, bez okresowego importu ,,brudnej" energii.

> [...]
    > syfić, ale lepiej byłoby ze swojego OZE.
    > Wystarczy nie przeszkadzać, jak to PIS ma w zwyczaju.

    A to druga sprawa. PiS od początku zapowiadał, że będzie utrudniał
    rozwój OZE i to realizuje.

    --
    MF