  • 11. Data: 2020-01-17 21:10:19
    Temat: Re: Idą promocje
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-15 o 07:20, p...@g...com pisze:
    > --Oczywiście masz na myśli tych przebrzydłych żabojadów?
    >
    > oczywiscie nie
    >
    > krotkowzrocznosc kierownictwa niemieckich motokoncernow, zblatowanie z politykami i
    poczucie bezkarnosci spowodowalo ze europejski przemysl samochodowy jest w czarnej
    dupie

    > kretyni spierdolili wlasciwie wszystko co dalo sie spierdolic, nie maja fabryk
    baterii, nie maja know how a Tesla wlasnie rozpoczyna desant :-)

    > https://www.welt.de/wirtschaft/article204996024/Jobv
    erlust-durch-Elektroautos-Die-Ratlosigkeit-der-deuts
    chen-Experten.html

    Przecież wszyscy się zgadzają, że elektryki w obecnym wydaniu nie są w
    stanie zastąpić samochodów spalinowych. Ze względu na czas ładowania
    baterii.

    Skoro nie są - to wprawdzie liczba samochodów spalinowych spadnie, ale
    nadal będą głównym środkiem transportu.

    --
    MN

  • 12. Data: 2020-01-17 21:44:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-17 21:10, Marcin N wrote:

> [...]
    >>

    > Przecież wszyscy się zgadzają, że elektryki w obecnym wydaniu nie są w
    > stanie zastąpić samochodów spalinowych. Ze względu na czas ładowania

    Widzę to trochę inaczej. Nie są w stanie zastąpić ze względu na mały
    zasięg. Mógłbym spokojnie wybrać się moim Twizy przez Polskę gdyby nie
    to, że musiałbym go ładować ze 20 razy co nawet gdyby trwało po 1h
    zajęłoby dobę :-) Elektryki o większym zasięgu też trzebaby ładować
    kilka razy. A spalinówkę raz.

    > Skoro nie są - to wprawdzie liczba samochodów spalinowych spadnie, ale
    > nadal będą głównym środkiem transportu.

    Głównym środkiem transportu są piechtochody. :-)

  • 13. Data: 2020-01-18 08:36:50
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 17.01.2020 o 20:10, Marcin N pisze:

    > Przecież wszyscy się zgadzają, że elektryki w obecnym wydaniu nie są w
    > stanie zastąpić samochodów spalinowych. Ze względu na czas ładowania
    > baterii.

    ja już nie do końca - bo ile czasu ładuje się teraz elektryk na szybkim
    złączu? 400km zasięgu/30minut ładowania? jak codziennie musisz robić
    800km to będzie upierdliwe, ale da większości, która max dwa trzy razy w
    roku robi powyżej 500km praktycznie niezauważalne
    Czas ładowania robi różnicę teraz, bo wypuszcza się (specjalnie?)
    samochody ułomne - sprawdziłem w moim rejonie i jakbyś chciał elektryka,
    to najtaniej masz Seata za chyba 160 funtów miesięcznie - ale bez
    szybkiego złącza ładowania. Z szybkim złączem już chyba 220/m-c.
    Jeżeli potrzebujesz auto też w trasę (nawet sporadycznie), to musisz
    zaczekać aż pojawią się auta z szybkim ładowaniem w niskiej cenie. Te
    bez szybkiego ładowania to melexy do jazdy tylko w koło komina.

    Lukasz

  • 14. Data: 2020-01-18 09:10:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2020 o 08:36, ddddddddddddd pisze:

    > ja już nie do końca - bo ile czasu ładuje się teraz elektryk na szybkim
    > złączu? 400km zasięgu/30minut ładowania?

    Tylko Tesla na Superchargerze.
    Pozostałe jednak ze dwa razy dłużej.

    Niemniej - jak nie masz czasu na pół godziny przerwy po 400 km, to może
    lepiej jak w ogóle nie będziesz jeździł po drogach, chyba że z z
    tachografem....

> [...]
    > to najtaniej masz Seata za chyba 160 funtów miesięcznie - ale bez
    > szybkiego złącza ładowania. Z szybkim złączem już chyba 220/m-c.

    Brałbym w ciemno u nas - obecnie szukam czegoś do wynajęcia na miesiąc
    czy dwa, bo PIS ociąga się z dopłatami do elektryków, a poprzedniego już
    sprzedaję.
    Nawet za kilkuletni, budżetowy samochód spalinowy w rodzaju Peugeota
    301, musisz wybulić z 1500-2000 za miesiąc.

    > Jeżeli potrzebujesz auto też w trasę (nawet sporadycznie), to musisz
    > zaczekać aż pojawią się auta z szybkim ładowaniem w niskiej cenie.

    Na razie ceny rosną, od tego stopnia że jazda w trasie na elektryku
    wychodzi dużo drożej niż w spalinowym.
    Ostatnia cena z Ionity na Polskę to 3,5 zł/1 kWh.

    Tak z kilkanaście razy drożej niż ładuję w domu.

  • 15. Data: 2020-01-18 09:12:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-01-2020 o 08:36, ddddddddddddd pisze:

    > musisz
    > zaczekać aż pojawią się auta z szybkim ładowaniem w niskiej cenie. Te
    > bez szybkiego ładowania to melexy do jazdy tylko w koło komina.

    Nie ma już takich aut w produkcji.
    Chyba że mówisz o jakichś wynalazkach, microcarach itd.

  • 16. Data: 2020-01-18 09:28:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-01-18 o 08:36, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > zaczekać aż pojawią się auta z szybkim ładowaniem w niskiej cenie. Te
    > bez szybkiego ładowania to melexy do jazdy tylko w koło komina.

    Terefere.

    Skąd brać tę energię na takie szybkie ładowanie? dopóki są to pojedyncze
    pojazdy - jakoś to działa. Niech teraz będzie ich tysiąc razy więcej.
    Niech się okaże, że jesteś drugi w kolejce (albo jeszcze lepiej - piąty,
    czy dziesiąty).

    Potrzeba PODWOIĆ światową produkcję prądu, żeby to obsłużyć. Podwojenie
    zajmie co najmniej 40 lat. I to naprawdę optymistycznie licząc.

    Rozwiązaniem jest więc zmiana nawyków komunikacyjnych - ale to zajmie
    dwa pokolenia. Naprawdę można spokojnie kupić spalinowca, albo hybrydę.

    --
    MN

  • 17. Data: 2020-01-18 09:58:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Saturday, January 18, 2020, 9:28:01 AM, you wrote:

    [...]

    > Terefere.

    Sam jesteś terefere

    > Skąd brać tę energię na takie szybkie ładowanie?

    Z OZE

> [...]
    > Potrzeba PODWOIĆ światową produkcję prądu, żeby to obsłużyć. Podwojenie
    > zajmie co najmniej 40 lat. I to naprawdę optymistycznie licząc.

    A tysiąc razy więcej samochodów elektrycznych pojawi sie z dnia na
    dzień. Ale masz rację - w krajach z ręcznym sterowaniem gospodraką
    (nie poprawiać), rzeczywiście wystąpią niedobory energii.

    > Rozwiązaniem jest więc zmiana nawyków komunikacyjnych - ale to zajmie
    > dwa pokolenia. Naprawdę można spokojnie kupić spalinowca, albo hybrydę.

    Twój wybór - na razie nikt Ci do głowy pistoletu nie przykłada.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2020-01-18 10:15:36
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-18 o 09:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Z OZE

    Polskie OZE wynosi 10% produkcji. Za mało aby naładować każdemu
    Kowalskiemu elektryka. Być może za 10 lub 20 lat sytuacja się poprawi,
    ale póki co nie ma realnej alternatywy dla samochodu spalinowego w
    warunkach pozamiejskich (a w warunkach miejskich zależy od szczególnych
    potrzeb i bieżącego stanu komunikacji miejskiej w danym mieście).

    > Twój wybór - na razie nikt Ci do głowy pistoletu nie przykłada.

    To po prostu racjonalny wybór na dziś. Dla przyszłego pokolenia być
    może elektryki będą obowiązkowe. Jeśli infrastruktury na to pozwolą
    - to tym lepiej. Póki co, przepłacanie za toczydło aby palić węgiel
    zamiast ropę to raczej przejaw hipsterstwa.

    Mateusz

  • 19. Data: 2020-01-18 10:17:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Z OZE

    Możemy o tym podyskutować. Jednak w skrócie: koszt byłby gigantyczny.
    OZE fajnie brzmi marketingowo. Jednak gdy przyjrzeć się szczegółom -
    przestaje być różowo.

    --
    MN

  • 20. Data: 2020-01-18 13:13:34
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 18/01/2020 08:58, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Z OZE

    Pierdu pierdu. OZE mają podstawową wadę: są zależne od warunków
    zewnętrznych. Energia słoneczna? W bezchmurny letni dzień można mieć
    pełno energii, ale w zimie kupa. Energia wiatrowa? Raz wieje bardziej,
    raz mniej, raz piździ i wiatrak trzeba ustawić w chorągiewkę, żeby się
    nie rozleciał, a raz jest flauta. Elektrownie wodne? Spoko, ale w Polsce
    jest mało niewykorzystanego potencjału, gdzie rzeka ma dobry przepływ,
    wystarczający spadek i miejsce na górny zbiornik, w większości takich
    miejsc już stoi zapora. Kaskady na wodach nizinnych? Bez żartów.
    Elektrownie pływowe? Patrzę, co ciocia Wiki ma na ten temat do
    powiedzenia i widzę, że światowa moc zainstalowana to jakiś nieliczący
    się margines <https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tidal_power_s
    tations>.

    System energetyczny musi zapewnić energię nawet w pochmurny, bezwietrzny
    dzień po długim okresie suszy. System energetyczny oparty o OZE musiałby
    mieć jakąś niewyobrażalną rezerwę, żeby krajowy system energetyczny nie
    padł przy zbiegu niekorzystnych warunków. Nikt nie zgodzi się na 20.
    stopnie zasilania jak w PRL-u, żeby mu regularnie prąd wyłączali z braku
    słońca czy wiatru. Wyżej dupy nie podskoczysz.

    --
    MF