  • 21. Data: 2010-07-17 06:14:17
    Temat: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikolaj Rydzewski" <m...@c...pl> wrote in message
    news:i1phld$5fu$1@news2.ipartners.pl...

    > A nie chodzi o to, że o szczelności układu przekonujesz się właśnie po
    > ściągnięciu czynnika? Wtedy dopiero wiesz czy go ubyło czy nie.

    Nie. O szczelności układu przekonujesz się mierząc ciśnienie w układzie.

  • 22. Data: 2010-07-17 06:16:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michał" <m...@o...pl> wrote in message
    > klimatyzator mój mawiał że zależności prostej między ciśnieniem a ilością
    > czynnika niestety nie ma. Być może dlatego że układ ma dwie komory
    > ciśnienia (niskie i wysokie) do tego różne temperatury mogą
    > być a ciśnienie to funkcja temperatury.

    Ciśnienie to funkcja ilości czynnika i temperatury.
    Znając ciśnienie i temperaturę na zewnątrz możesz wywnioskować
    prawie wszystko na temat działania klimy i czy ubyło gazu.
    Nie wiesz tylko ile go ubyło, jeśli jest za mało.

  • 23. Data: 2010-07-17 06:17:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > A jak chcesz wymienić olej w układzie, skoro jest zmieszany z
    > czynnikiem?

    Nie ma potrzeby zmiany tego oleju w klimie.
    Ktoś Ci nawtykał banialuków a Ty uwierzyłeś przez prostą
    analogię z olejem silnikowym, która niestety jest analogią BŁĘDNĄ.

  • 24. Data: 2010-07-17 06:17:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message
    w.googlegroups.com...

    > A co ile powinno sie go wymienic przy zalozeniu, ze rocznie stuka
    > 30kkm?

    :-)))) Dobre.

  • 25. Data: 2010-07-17 06:22:31
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "P_ablo" <o...@o...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Adam Adamaszek" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    > Raz, ze olej wypada co jakis czas wymienic

    Bzdura.

    > a dwa, ze nie wiesz czy czynnika i oleju masz wystarczajaco
    > do prawidlowej pracy. To czy bylo wszystko ok dowiesz sie dopiero po
    > odciagnieciu.

    Kolejna bzdura.

    Tego, czy czynnika chłodzącego masz wystarczająco dużo do
    prawidłowej pracy dowiadujesz się z oceny prawidłowości pracy.

    Nie ma żadnej potrzeby okresowej wymiany oleju i czynnika.
    Wręcz przeciwnie - czynnik przy naprawach klimy odprowadza się
    do zbiornika, osusza i filtruje, po czym ponownie wpuszcza do klimy.

    Jeśli ktoś okresowo w dobrze działającej klimie "wymienia olej"
    tak jak wymieniać trzeba olej w silniku to jest zwyczajnym frajerem
    który dał sobie wmówić niepotrzebną i kosztowną usługę naciągaczowi...

  • 26. Data: 2010-07-17 06:28:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in message
    > ASO Renault Katowice w promocji za 99pln za
    > odgrzybianie+filtr+robocizna (bez promocji okolo 300pln).
    > Cena nie zawiera uzupelniania czynnika ale poki co 4 i 2 lata
    > jazdy reniami i nic nie ubylo :-)

    Za parę złotych samemu sobie filterek kupisz i wymienisz pod domciem
    a odgrzybiać będziesz wtedy gdy Ci się grzyb zalęgnie, nie wcześniej.
    Inaczej to strata kasy i czasu.

    Ja rozumiem panowie i panie że w Polsce klima to nowość, ale nie
    dajcie się nabierać na naciągaczy starający się Was nabić w butelkę.

    Popytajcie znajomych co żyją w bogatszych krajach i z klimą są już
    obyci od pokoleń - dowiedzcie się jakie procedury są normalną
    obsługą a jakie naciąganiem bo to szkoda czytać takie farmazony
    na tej grupie o gościach co sobie "olej w klimie wymieniają co 30kkm".
    No po prostu szczyt łatwowierności żeby nie powiedzieć głupoty.

    Olej w klimie pracuje w zupełnie innych warunkach niż olej silnikowy
    i to co robimy z olejem silnikowym NIE MA ABSOLUTNIE ZWIĄZKU
    z olejem w klimie który działa w układzie zamkniętym.
    Gdybyście mieli klimatyzację nie tylko w samochodzie ale i w domach
    i mieszkaniach to wiedzielibyście że nikt w klimatyzatorach rutynowo
    (nie po awarii) oleju ani czynnika nie wymienia bo nie ma takiej potrzeby.

  • 27. Data: 2010-07-17 11:03:41
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mirek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ze ile ??
    >
    > Jestes pewien, ze chodzi o filtr kabinowy a nie osuszacz?
    >
    > Ta usluga powinna kosztowac nie wiecej niz 150 zl netto + filtr.
    >
    > --
    > icasso

    wymiana czynnika + sprawdzenie szczelności układu, odgrzybienie, odsmrodzenie
    itp + wymiana filtra kabinowego/p.pyłkowego - 550 zł brutto.

    --
    mirek

  • 28. Data: 2010-07-17 11:15:24
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Fri, 16 Jul 2010 13:08:04 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Zauwazyłem wzrost cen tej usługi tłumaczony wzrostem cen gazu.

    To mogę potwierdzić - nie wiem jak teraz ale był okres że był deficyt gazu
    na rynku i ceny poszły 2 krotnie do góry..
    Dodatkowo pojawił się chiński gaz, którego skład jak zbadaliśmy to okazało
    się że to totalny syf odpadowy z fabryk... w dużym cudzysłowie - "zawartość
    gazu w gazie" była poniżej 20%

  • 29. Data: 2010-07-17 11:18:00
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Pszemol"

    Jak już wylazłeś jakimś cudem z KF - to skrobnę jedno zdanie ;-)

    > Popytajcie znajomych co żyją w bogatszych krajach i z klimą są już
    > obyci od pokoleń

    To znaczy gdzie mamy popytać skoro Polska jako jedyna w całej okolicy
    odnotowuje wzrost gospodarczy?
    ;-)

  • 30. Data: 2010-07-17 11:19:04
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > tak jak wymieniać trzeba olej w silniku to jest zwyczajnym frajerem
    > który dał sobie wmówić niepotrzebną i kosztowną usługę naciągaczowi...

    Bzdura jest porownywanie stacjonarnego ukladu klimatyzacji do samochodowej.
    Gdybys nie wiedzial, to w stacjonarnej klimie masz uzyte polaczenia sztywne
    z twardym lutem. W samochodzie jest mnostwo oringow i przewodow elastycznych
    pracujacych z wibracjami.
    Sam mam klimatyzator okienny ktory ma 20kilka lat i nie wymagal zadnego
    uzupelniania czy serwisu. Samochodowe klimatyzacje jak chodza 5 lat bez
    zagladania to jest huk. A prawidlowo co 2 lata powinienes wymieniac
    osuszacz.

    Kazde podlaczenie pod maszynke, wiaze sie z odciagnieciem oleju i czynnika.
    Czynnik jest wtlaczany ponownie ale olej juz niekoniecznie. Jesli klima
    niedomaga to tez nie jestes w stanie w 100% stwierdzic co jest nie tak.
    Kiedy klima nie chlodzi na wolnych obrotach to rownie dobrze moze byc zbyt
    malo czynnika jak i zle pracujacy zawor rozprezny.

    A z tym tekstem - "Popytajcie znajomych co żyją w bogatszych krajach i z
    klimą są już
    obyci od pokoleń - dowiedzcie się jakie procedury są normalną obsługą a
    jakie naciąganiem bo to szkoda czytać takie farmazony na tej grupie o
    gościach co sobie "olej w klimie wymieniają co 30kkm". - troche
    przesadziles.

    Oczywiscie...
    My tu nogi szmatami owijamy, rodzimy w polu i leczymy sie pokrzywami...
    Moza jak Pani Krupa juz polskiego mowionego zapomniales i tak obrosles w ta
    ameryke, ze Polska to dla ciebie jakis Wietnam czy inny Afganistan?

    --
    Picasso