  • 61. Data: 2010-07-18 17:06:16
    Temat: Re: Ile u was kosztuje serwis klimy?
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    >Ubytek czynnika powoduje bowiem
    > spadek ciśnienia.

    tak jak ucieknie caly ;-)

    analogicznie napelniania nie dokonujesz mierząc ciśnienie a ważąc wtlaczany
    czynnik.
    (hint: wykres stanu skupienia r134a w funkcji T i P).

  • 62. Data: 2010-07-18 17:53:18
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 17 Lip, 06:13, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Adam Adamaszek" <c...@g...com> wrote in message

    i.googlegroups.com...

    > Tak dokładnie uważam.
    > Szczelny układ żadnej wymiany chłodziwa ani oleju nie potrzebuje.

    To byla polprowokacja z mojej strony - mam w rodzinie 11letniego
    Yarisa i 12letnią Corolle, klimatyzacje w obu nie dotykane od nowosci,
    chlodza, jak chlodzily i psuc sie nie chca.

  • 63. Data: 2010-07-18 20:07:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 18 Jul 2010 11:57:06 +0200, DoQ wrote:

    >Masz w domu lodowke ze sprężarką tłokową?

    A nie ? W sumie to nie rozbieralem, ale spodziewam sie ze tlokowa ..

    J.

  • 64. Data: 2010-07-19 08:08:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-17 11:15, *ALGI* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Dodatkowo pojawił się chiński gaz, którego skład jak zbadaliśmy to okazało
    > się że to totalny syf odpadowy z fabryk... w dużym cudzysłowie - "zawartość
    > gazu w gazie" była poniżej 20%

    Jakieś szczegóły tego badania? :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 65. Data: 2010-07-19 09:47:26
    Od: "news.mm.pl" <b...@z...pl>

    > Jakieś szczegóły tego badania? :)

    żadne, te bajki o chińskim gazie (i jego badaniach: "przebaaliśmy") sylyszę
    od 4 lat.
    tzn gaz faktycznie z chin, ale jego badania to już czysty pic i fotomontaż.

    wzrost cen być może powsta ze względu na zakaz stosowania zbiorników
    1-razowych?

  • 66. Data: 2010-07-19 10:04:16
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Pszemol napisał:
    > "Gabriel 'wilk'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> wrote in
    > message news:i1pfns$j5o$1@news.onet.pl...

    > Za parę złotych samemu sobie filterek kupisz i wymienisz pod domciem
    > a odgrzybiać będziesz wtedy gdy Ci się grzyb zalęgnie, nie wcześniej.
    > Inaczej to strata kasy i czasu.
    Wiesz ja mam male dziecko i nie mam ochoty aby jedzilo w aucie z grzybkami.Wiec raz
    na rok wymiana
    filterka plus kontrola i jesli trzeba to czyszczenie klimy (a co dwa lata to musowo
    czyszczenie).
    A co do wymiany to nie tak latwo sie dostac do filtra w niektorych autach, u mnie
    trzeba odkrecic
    oslone podszybia, zdjac ramiona wycieraczek odkrecic klapke i dopiero dobrac sie do
    filtra :-)
    > Ja rozumiem panowie i panie że w Polsce klima to nowość, ale nie
    > dajcie się nabierać na naciągaczy starający się Was nabić w butelkę.
    Jaka nowosc, o czym ty piszesz? Myslisz, ze PL zatrzymalo sie w latach 80
    poprzedniego wieku?
    > Popytajcie znajomych co żyją w bogatszych krajach i z klimą są już
    > obyci od pokoleń - dowiedzcie się jakie procedury są normalną
    > obsługą a jakie naciąganiem bo to szkoda czytać takie farmazony
    > na tej grupie o gościach co sobie "olej w klimie wymieniają co 30kkm".
    > No po prostu szczyt łatwowierności żeby nie powiedzieć głupoty.
    Czynnik sie wymienia/uzupelnia jak go zaczyna brakowac. Jak do tej pory od 4 lat nie
    musialem w
    zadnym aucie uzupelniac czynnika a to tylko "awaryjne" renowki :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 67. Data: 2010-07-19 13:56:41
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Zauwazyłem wzrost cen tej usługi tłumaczony wzrostem cen gazu.
    > Ile u was kosztuje fullserwis czyli próżnia, płukanie, napełnienie + olej
    > UV, odgrzybienie ?
    > U mnie okolice Katowic: minimum 250 - 350 zł.

    A po co wogole jezdzic na jakies serwis ? Skoro wszystko mozna zrobic samemu
    w domu za pale dolcow...

    http://images.solidcactus.com/autobarn/19oz-artic-fr
    eeze.jpg

    http://www.id-usa.com/images/prod/prod_123_img_NUV-1
    34a-can.jpg

    http://action.publicbroadcasting.net/media/cartalk/p
    a/images/uploads/2008/7/24/a3deb7f988eb4181ac50fde43
    11e662a_36789.jpg_thumb

    http://www.jcwhitney.com/jcwhitney/sku/images/large/
    I_491544_CL_1.jpg

    http://www.jcwhitney.com/jcwhitney/product/images/la
    rge/G_21385G_CL_1.jpg

    http://www.carairconditioningsupplies.co.uk/carairco
    n/images/T/t_342.jpg

    http://www.jbtoolsales.com/media/ccp0/prodlg/INT-RLS
    -134.jpg

    http://www.xmacparts.com/products/common/upload/2009
    /6/28/161133sn.jpg

    --
    Picasso

  • 68. Data: 2010-07-19 14:49:30
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

> [...]
    > UV, odgrzybienie ?
    > U mnie okolice Katowic: minimum 250 - 350 zł.

    Byłem u innego fachofca od klimy za wymianę sprężarki + napełnienie układu
    bierze 300 zł. To już rozsądna cena. Nie zrobi płukania instalacji bo to
    zbyt droga impreza i robi się to jak się wie że pomoże.

  • 69. Data: 2010-07-19 15:40:15
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    Pszemol pisze:

    > Za parę złotych samemu sobie filterek kupisz i wymienisz pod domciem a
    > odgrzybiać będziesz wtedy gdy Ci się grzyb zalęgnie, nie wcześniej.
    > Inaczej to strata kasy i czasu.

    W domu tez sprzątasz dopiero jak zaczynasz się potykać o śmieci?

    BTW. Potrafisz mi powiedzieć w jaki sposób oceniasz, czy "grzyb" zaczyna
    się pojawiać/jest odpowiednio duży/jest jeszcze niewielki/jest taki, że
    trzeba usunąć?

    --
    Piotr Czyż

  • 70. Data: 2010-07-19 17:00:05
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Piotr Czyż"

> [...]
    > zaczyna
    > się pojawiać/jest odpowiednio duży/jest jeszcze niewielki/jest taki,

    Amerykany to wiedzom wszystko najlepiej, najprendzej, najwiencej, więc
    nie zadawaj takich dziecinnych pytań, bo to naród bardzo mondry i
    wykształcony i nie potrzebujom żadnych piktogramów. Sami sobie wszystko
    robiom i dlatego majom bogactwo.
    ;-)