-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
<yd1azasjujwm$.wmy8avbnhau1$.dlg@40tude.net>
<q14lqm$dse$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<q14oap$gh8$1@node1.news.atman.pl>
<rwbrzpd1fd0v.l7bf54xv9xhf$.dlg@40tude.net>
<5c35f02e$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
<16k0kr8g5l8z0$.cqi7in0eyish.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Fri, 11 Jan 2019 10:31:24 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <f...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <5c38627c$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.240.150
X-Trace: 1547199100 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 477 83.28.240.150:52295
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648095
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-01-10 o 17:50, s...@g...com pisze:
> W dniu środa, 9 stycznia 2019 07:03:31 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
>> Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:59:26 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
>>
>>> Weź kawałek taśmy stalowej, może być miernicza. Próbuj użyć do pchania -
>>> nie da się, bo taśma się zwija.
>>>
>>> Ściśnij krawędzie, żeby nadać taśmie kształt lekko walcowaty.
>>>
>>> Taśma staje się sztywna i może być używana do pchania.
>>
>> Rozważ stan statyczny przekładni. Masz dwie pary kół stożkowych
>> ściskanych sprężynami. Czy pasek pomiędzy nimi będzie ściskany czy
>> rozciągany? (mówię oczywiście o siłach wzdłuż paska)
>>
>>
>
> Bedzie rozciagany. Bo tak jest ta przekladnia zrobiona ze zamiast napinacza w
postaci dodatkowej rolki jest rozciaganie tego paska za pomoca bocznych powierzchni
kol pasowych.
>
Ale tak na chłopski rozum - każda blaszka z sąsiednią nie jest niczym
połączona. Mają one wyłącznie wspólny metalowy pasek (ściślej - dwa).
Zatem jeśli blaszki są chwytane przez koło pasowe i siła przenoszona
przez nie na metalową taśmę to oznaczałoby, że cała siła jest
przenoszona przez te metalowe taśmy. A nie wyglądają na zbyt mocne.
Jeśli jedna blaszka popycha kolejną, a wstęga blachy jest tylko
elementem stabilizującym i nie będącym pod obciążeniem - wtedy ma to
wiecej sensu.
Przyznam, że zagadnienie jest ciekawe. W dodatku może też być tak, że
różnie pracują przekładnie w zależności od zastosowanego łańcucha - ten
z poprzecznymi blaszkami będzie pchał, a ten z ogniwami - ciągnął...
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.19 13:51 J.F.
- 11.01.19 15:24 s...@g...com
- 11.01.19 17:07 J.F.
- 11.01.19 17:35 s...@g...com
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
- 11.01.19 20:50 szod
- 11.01.19 21:36 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=