eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dziala pasek klinowy w CVT › Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
    <yd1azasjujwm$.wmy8avbnhau1$.dlg@40tude.net>
    <q14lqm$dse$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <q14oap$gh8$1@node1.news.atman.pl>
    <rwbrzpd1fd0v.l7bf54xv9xhf$.dlg@40tude.net>
    <5c35f02e$0$488$65785112@news.neostrada.pl>
    <16k0kr8g5l8z0$.cqi7in0eyish.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Fri, 11 Jan 2019 10:31:24 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.3
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <f...@g...com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <5c38627c$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.28.240.150
    X-Trace: 1547199100 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 477 83.28.240.150:52295
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2648095
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-01-10 o 17:50, s...@g...com pisze:
    > W dniu środa, 9 stycznia 2019 07:03:31 UTC-6 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    >> Dnia Wed, 9 Jan 2019 13:59:26 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
    >>
    >>> Weź kawałek taśmy stalowej, może być miernicza. Próbuj użyć do pchania -
    >>> nie da się, bo taśma się zwija.
    >>>
    >>> Ściśnij krawędzie, żeby nadać taśmie kształt lekko walcowaty.
    >>>
    >>> Taśma staje się sztywna i może być używana do pchania.
    >>
    >> Rozważ stan statyczny przekładni. Masz dwie pary kół stożkowych
    >> ściskanych sprężynami. Czy pasek pomiędzy nimi będzie ściskany czy
    >> rozciągany? (mówię oczywiście o siłach wzdłuż paska)
    >>
    >>
    >
    > Bedzie rozciagany. Bo tak jest ta przekladnia zrobiona ze zamiast napinacza w
    postaci dodatkowej rolki jest rozciaganie tego paska za pomoca bocznych powierzchni
    kol pasowych.
    >

    Ale tak na chłopski rozum - każda blaszka z sąsiednią nie jest niczym
    połączona. Mają one wyłącznie wspólny metalowy pasek (ściślej - dwa).
    Zatem jeśli blaszki są chwytane przez koło pasowe i siła przenoszona
    przez nie na metalową taśmę to oznaczałoby, że cała siła jest
    przenoszona przez te metalowe taśmy. A nie wyglądają na zbyt mocne.
    Jeśli jedna blaszka popycha kolejną, a wstęga blachy jest tylko
    elementem stabilizującym i nie będącym pod obciążeniem - wtedy ma to
    wiecej sensu.
    Przyznam, że zagadnienie jest ciekawe. W dodatku może też być tak, że
    różnie pracują przekładnie w zależności od zastosowanego łańcucha - ten
    z poprzecznymi blaszkami będzie pchał, a ten z ogniwami - ciągnął...
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: