    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak jest z wielkością księżyca #2 ? ... a jednak
    Date: Fri, 23 Jun 2017 16:52:11 +0200

    W dniu 2017-06-23 o 14:47, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >
    > I fokus ustawiony na nia ...

    Po pierwsze - hiperfokalna przy 600mm f/6.3 wynosi ok 2km.
    Po drugie - czy widzisz na zdjęciu jakąś chmurę, do której AF mógłby się
    ustawić? Bo ja nie.

    Po trzecie wykonałem serię zdjęć aby uniknąć potencjalnego błędu
    ostrości. Wszystkie zdjęcia w serii co kilkanaście sekund mają to samo
    ostrzenie.

    > No i przelaczyc, ustawic na nieskonczonosc, zeby bylo mniej watpliwosci.

    Po czwarte AF Tamrona jest bardzo precyzyjny.
    Po piate ostrość na nieskończoność nie jest tożsama z ustawieniem
    pierścienia ostrości na krańcową pozycję. Ręczne ustawienie ostrości
    przy tej ogniskowej na maksimum daje mydło. Nic nie jest wtedy ostre.
    Obiektywy, przede wszystkim długie, muszą mieć trochę luzu by AF mógł
    pracować przy obu końcach ostrzenia.

    Szukasz dziury w całym. Dyskusja robi się mało konstruktywna.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek